H0 - dvoukolejka do L, 7 x 5 m

Dobrý den, pánové modeláři,
moje první novodobé „kolejiště“ začalo vznikat před pár lety (a čas od času překážet v obývacím pokoji a předsíni) prostým skládáním kolejiva. Poté jsem celou věc vylepšil přilepením flexi kolejí na podloží vyřezané laserem z houževnatého polystyrenu, což umožnilo vytvořit segmenty kolejí a urychlilo případnou stavbu i demontáž. Další výhoda spočívá ve vytvoření ladných oblouků s přechodnicemi i stavebním převýšením. Nakonec jsem tohle stávající kobercové kolejiště použil jako základ pro projekt, který bych rád v budoucnu realizoval, vizte přiložený plánek.
Jedná se o segmenty, které se většinou omezují jen na nezbytný traťový průřez. Velikost jsem volil tak, aby je bylo možno rozumně přenášet a uskladnit. Jestli to bude vyhovovat tuhostí, ukáže až první zkušební kus. Spojování zatím nemám zcela promyšlené, počítám s nějakými naváděcími trny. Protože to celé bude ležet na zemi, není možné cokoliv zespodu připojovat, čili i nějaké konektory elektrického propojení budou muset být součástí čel jednotlivých segmentů. Výjimkou jsou nepohledové segmenty, tam můžou být konektory z boku.
Námětem je dvoukolejná trať kolem roku 2000 a podle nálady buď elektrifikovaná (např. žst. Štětí), avšak bez ambice stavět trakční vedení, nebo s provozem motorových lokomotiv (při troše fantazie Chomutov – Karlovy Vary, ale pravostranný provoz). Jasně, chybí tomu ta lokálková romantika z krásných plánku M. Ferdiána, které jsou tu poslední dobou k vidění, ale já jsem zkrátka jako kluk chodil na nádraží na hlavní trati.
Ve „viditelné“ části jsem se snažil maximalizovat hodnoty poloměrů oblouků. Skryté nádraží A má z prostorových důvodů jen jednu krátkou předjízdnou kolej, aby se zde dal předjet alespoň Os nebo Mn vlak a provoz v levé části nebyl jako na kolotoči. Předpokládá se provoz 1xOs, 1xR, 3xPn, 1 Mn a eventuelně v budoucnu 1x vůz ř. 810, který by mohl přijíždět z lokálky, na jejíž připojení je připraveno levé zhlaví. Uznávám, že připojení lokálky do stanice je hodně skromné (možný vjezd jen na jednu dopravní kolej) a v praxi se asi nevyskytuje. Mn vlak by obsluhoval uhelný sklad na koleji 5a, sklad na koleji 5 a sýpku (možná skládku dřeva) na koleji 6a. Jsou to místa stanice bez oblouků a neměl by být problém se spřahováním.
Budu moc rád za jakékoliv podněty. Možná z toho nakonec vznikne něco úplně jiného a lepšího, jak se tu stává.
Děkuju. Pavel
moje první novodobé „kolejiště“ začalo vznikat před pár lety (a čas od času překážet v obývacím pokoji a předsíni) prostým skládáním kolejiva. Poté jsem celou věc vylepšil přilepením flexi kolejí na podloží vyřezané laserem z houževnatého polystyrenu, což umožnilo vytvořit segmenty kolejí a urychlilo případnou stavbu i demontáž. Další výhoda spočívá ve vytvoření ladných oblouků s přechodnicemi i stavebním převýšením. Nakonec jsem tohle stávající kobercové kolejiště použil jako základ pro projekt, který bych rád v budoucnu realizoval, vizte přiložený plánek.
Jedná se o segmenty, které se většinou omezují jen na nezbytný traťový průřez. Velikost jsem volil tak, aby je bylo možno rozumně přenášet a uskladnit. Jestli to bude vyhovovat tuhostí, ukáže až první zkušební kus. Spojování zatím nemám zcela promyšlené, počítám s nějakými naváděcími trny. Protože to celé bude ležet na zemi, není možné cokoliv zespodu připojovat, čili i nějaké konektory elektrického propojení budou muset být součástí čel jednotlivých segmentů. Výjimkou jsou nepohledové segmenty, tam můžou být konektory z boku.
Námětem je dvoukolejná trať kolem roku 2000 a podle nálady buď elektrifikovaná (např. žst. Štětí), avšak bez ambice stavět trakční vedení, nebo s provozem motorových lokomotiv (při troše fantazie Chomutov – Karlovy Vary, ale pravostranný provoz). Jasně, chybí tomu ta lokálková romantika z krásných plánku M. Ferdiána, které jsou tu poslední dobou k vidění, ale já jsem zkrátka jako kluk chodil na nádraží na hlavní trati.
Ve „viditelné“ části jsem se snažil maximalizovat hodnoty poloměrů oblouků. Skryté nádraží A má z prostorových důvodů jen jednu krátkou předjízdnou kolej, aby se zde dal předjet alespoň Os nebo Mn vlak a provoz v levé části nebyl jako na kolotoči. Předpokládá se provoz 1xOs, 1xR, 3xPn, 1 Mn a eventuelně v budoucnu 1x vůz ř. 810, který by mohl přijíždět z lokálky, na jejíž připojení je připraveno levé zhlaví. Uznávám, že připojení lokálky do stanice je hodně skromné (možný vjezd jen na jednu dopravní kolej) a v praxi se asi nevyskytuje. Mn vlak by obsluhoval uhelný sklad na koleji 5a, sklad na koleji 5 a sýpku (možná skládku dřeva) na koleji 6a. Jsou to místa stanice bez oblouků a neměl by být problém se spřahováním.
Budu moc rád za jakékoliv podněty. Možná z toho nakonec vznikne něco úplně jiného a lepšího, jak se tu stává.
Děkuju. Pavel