jirkan píše:Připojím se k tomu, že tu kolejovou spojku můžeš posunout až do toho přímého úseku za rohem. Já bych tam dal raději obě a vyhnul se těm obloukovým výhybkám s R2, které budou určitě zlobit ještě více, než prostý oblouk R2.
Tady upravím a za cvhíli postnu úpravy. Díky za radu to mě popravdě nenapadlo to posunout nahoru. Ještě doplnění v oblouku to není výhybka R2/R3 nýbrž R5/R6.
jirkan píše:Pokud jsou vybaveny správnou kulisou, měly by všechny typy krátkých spřáhel fungovat bez problémů. Pokud ne, lze použít (nejčastěji na straně lokomotivy) tzv. "výškově stavitelné" spřáhlo. Tady se sice neuplatní ta výšková seřiditelnost, ale to, že z konstrukčních důvodů je každé asi o 1 mm delší, takže se malinko zvětší odstup mezi nárazníky. Rozhodně lepší řešení, než zkracovat nárazníky.
Jo souhlas, ale tohle zatím není problém, u MTB má holt zatím očka a uvidím jak si to v budoucnu poradí na novém kolejišti.
jirkan píše:Jen na okraj, pokud budeš zejména v osobní dopravě provozovat soupravy, které zůstávají ve stejném složení, velmi se mi osvědčila k tou určená pevná spřáhla PIKO. Je to jednoduchý háček podobný třeba spřáhlům ve velikosti N, který snadno rozpojíš, přitom poskytne velmi tuhé spojení nutné pro správnou funkci kinematiky, a to i při sunutí.
Koupím na zkoušku, zní to zajímavě:-) Díky za tip!
jirkan píše:K technické průjezdnosti oblouky R2 jen varuji, že i některé lokomotivy ROCO mají deklarovaný jako minimální R3. Je třeba říci, že u solidních výrobců toto bývá uvedeno již v katalogu nebo na webu, takže si to jen chce vždy překontrolovat.
Ano může být, na druhou stranu v provozu jsem počítal, že tam kde bude problém v oblouku na R2, budu muset soupravu posílat na R3, ale může to být komplikace, souhlas.
jirkan píše:Co se týče smyčkového modulu, můžeš ho zapojit kamkoliv do úseku přímé trati mimo nádraží. Jediné, co je důležité, je, že délka úseku kolejí, napájená ze smyčkového modulu, musí být o něco delší, než je délka nejdelší provozované soupravy. V pravi tedy delší než nejdelší kolej v nádraží.
Zkratových proudů se není třeba bát, já již asi 10 let používám bezzkratový smyčkový modul od LDT bez jediného problému. Jediná komplikace je, že před a za ten přepínací úsek musíš připojit dva několik cm krátké oboustranně izolované detekční úseky a připojit 4 dráty navíc.
Plánuji koupit ROCO modul smyčky pro DCC, no nikdy jsem nezapojoval, na upraveném plánku vyznačím zda chápu zapojení správně:-) Neco jsem už nastudoval, ale popravdě někdy jsou ty návody nejdnoznačné nebo prostě jen nemám zkušenosti.
jirkan píše:Obecně k digitálu: Já jsem v digitálu stále začátečník, a tak jsem se raději hned na začátku rozhodl, že půjdu cestou pouze profesionálních systémů které mají zaručenou vzájemnou kompatibilitu. Je pravda, že to byla cesta o něco dražší, ale zato jsem neměl jedinou komplikaci z kategorie těch, které jsou zde porůznu probírány. Vždy se celkem rychle ukázalo, že chyba byla v ruce, která to zapojovala....
Ano souhlas, mám to podobně, vše jedu už taky cca 5 let v DCC a vlastně jen ROCO, nikdy jsem se nedostal do fáze třeba těch návěstidel, která chci česká S-COM, ale to bude vyjímka, jinak vše od ROCO jak jsem již psal:-)