Stránka 1 z 9

eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 9:43 am
od Ove
V každoroční karanténě, co se nazývá “daně”, není čas na pokrok stávajícího kolejiště a tak ve volných chvilkách pokukuji a vymýšlím... a napadlo mne postavit si rychlostní/testovací/předváděcí.... okruh, po kterém se budou jen a pouze prohánět Vindoboní soupravy, co se mi daří poshánět.
Žádné složitosti, jedna stanice o délce kolejí zevnitř 120 - 90 - 60 cm, kam se mi vejdou všechny historické soupravy a falešná dvoukolejka se skrytýma smyčkama. Celé to bude utopené v krajině s minimem urbanizace....
Rozměr 4500 x 60 cm (ty smyčky v tunelu nebudou až tak ke kraji, ale ve SCARMu nejdou víc ohnout).
Nějaké nápady, rady, doporučení či věcná kritika?

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 10:26 am
od vfjr
Zdravím tě. Pokud jsou rozměry tvého zamýšleného "testovacího" kolejiště jak píšeš, tak tvoje kolejiště na normální provoz si nedovedu představit. Je to hodně luxusní. Fandím ti.

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 10:39 am
od Ove
vfjr píše:Zdravím tě. Pokud jsou rozměry tvého zamýšleného "testovacího" kolejiště jak píšeš, tak tvoje kolejiště na normální provoz si nedovedu představit. Je to hodně luxusní. Fandím ti.

moje “normální kolejiště” najdeš tady: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=11531
tahle nudle bude na protilehlé straně “vláčkovny” podél zdi (nemůže být širší, páč budu potřebovat občas normální kolejiště posunout, abych se dostal do zadních částí...

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 10:50 am
od HonzaM
Předpokládám, že ten pravý oblouk bude ukryt v tunelu. Rozměrově to odpovídá mému segmentu s hlavním nádražím, jen to mám o 50 cm kratší, ovšem nemám tam ty smyčky, pokračuje to v rohu do druhé větve. Je velmi efektní když se na dvojkolejce potkávají protijedoucí soupravy.
Na trať bych dal autoblok.

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 11:36 am
od Ove
HonzaM píše:Předpokládám, že ten pravý oblouk bude ukryt v tunelu..
Na trať bych dal autoblok.

Tunel napravo asi néé, spíš to “zaříznu” do kopce
Autobloky budou, bude se to “řídit” (hlídat) samo...

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 3:50 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, odpustil bych si křížení tratí. Buď bych udělal stanici v táhlém oblouku (R cca 2m) a horní trať vedl také táhlým obloukem , nebo udělal oblouk na spodní trati a Vrchní také lehce zakroutil. Možná by na horní trati mohla být ještě zastávka, ale vlastně není nutná, když budou provozovány pouze Vindobony.
Pokud toužíš po mostu, bude mnohem lépe než most přes stanici vypadat most na červené trati, který povede přes údolí. Např z stanicí trať překračuje říčku, poté se vnoří do tunelu, po výjezdu ještě chvilku vede na náspu nad řekou a nakonec po mohutném mostě překročí na řeku a pokračuje po vrstevnici.

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 4:39 pm
od Ove
Michal Šuhajda píše:Ahoj, odpustil bych si křížení tratí.

Hoj a velké díííky...
Přesně tohle jsem potřeboval, protože k té své “složitosti” jsem se dopracoval postupnými úpravami... Původně jsem chtěl stvořit jen dvoukolejnou “osmičku”, kde by se soupravy proháněly proti sobě, pak jsem byl popostrčen k falešné dvokolejce, ale už mne nenapadlo zrušit tu osmičku.

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2021 4:46 pm
od Ove
Michal Šuhajda píše:Pokud toužíš po mostu, bude mnohem lépe než most přes stanici vypadat most na červené trati, který povede přes údolí...

Most opravdu není nutný, naopak, kolejiště bude ze tří dílů a záměrem je ho vytvořit tak, aby šel prostřední díl vypustit, pokud při případném stěhování nebude v novém místě dostatek prostoru.. Čili trať zakroutím jako na modulovce, akorát ten prostřední díl udělám širší... a ano, vzhledem k tomu, že na něm povedou koleje rovnoběžně, počítal jsem s tím, že tu rovnoběžnost eventuelně rozbiju říčkou....

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: úte 23 úno, 2021 10:30 am
od czhunter
Ove píše:Čili trať zakroutím jako na modulovce, akorát ten prostřední díl udělám širší... a ano, vzhledem k tomu, že na něm povedou koleje rovnoběžně, počítal jsem s tím, že tu rovnoběžnost eventuelně rozbiju říčkou....

Řekl bych, že v tom konceptu (udělat střední díly "vyjímací" a dost široký na to, aby jeho vyjmutí vůbec mělo nějaký smysl) ti reálně vyjde hodně krátké nádraží (ono je totiž taky důležité, aby to nádraží končilo ve směru, ve kerém smyčky navážou ... což taky zabere dost prostoru - chce si to přesně rozkreslit v tom SCARMu).
Samozřejmě to ale může být tak, že segment s nádražím bude nejdelší a ty další dva kratší.

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: úte 23 úno, 2021 8:12 pm
od Ove
czhunter píše:Řekl bych, že v tom konceptu (udělat střední díly "vyjímací" a dost široký na to, aby jeho vyjmutí vůbec mělo nějaký smysl) ti reálně vyjde hodně krátké nádraží (ono je totiž taky důležité, aby to nádraží končilo ve směru, ve kerém smyčky navážou ... což taky zabere dost prostoru - chce si to přesně rozkreslit v tom SCARMu).
Samozřejmě to ale může být tak, že segment s nádražím bude nejdelší a ty další dva kratší.

Neboj, to mám “vymyšlené”...
Ty černý díly (čili popeleční jámy) jsou naznačením přechodových dílů..
(akorát oproti předchozímu plánku jsem vyměnil 10* výhybky za 15*)

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: stř 24 úno, 2021 9:15 am
od czhunter
A jak je tedy dlouhé to nádraží?

Taková moderní Vindobona, Taurus + Railjet je cca 1,3 metru v Nku.

Dřív možná jezdily i delší Vindobony*, ale ne ucelené soupravy, takže jdou asi zkrátit.


Edit: pokud má být na plánku "vzrůšo", tak se můžou tratě na prostředním dílu překřížit ... ale zase čím bude tento díl kratší, tím méně to bude geometricky možné.
Edit2: ještě existuje minimálně jedno řešení prodloužení stanice- že by jedno zhlaví stanice bylo na levém modulu a druhé na pravém ... a vložený modul by pak produložoval i staniční koleje. Pak samozřejmě není možné to křížení viz výše.


* Vindobona by Robert Kubica, on Flickr

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: stř 24 úno, 2021 10:08 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
velikost dílů , tedy přesněji řečeno délka je něčím omezená (jestli správně vidím, tak teď jsou díly dlouhé 900, 1200 a 1800 mm
Jestli by nešlo udělat díly např. 2 x 850 + 2200, pro stanici by bylo více místa.
Tedy ještě lepší by bylo udělat stanici v mírném oblouku před dva díly, ale to by pak nebyl možný provoz bez vnitřního dílu.

Chápu, že v výkres ve scarmu je jen první návrh, ale určitě bych nedělal tratě rovnoběžné i s tím divným vyboulením. Ve výkresu to vypadá příšerně. (Ctrl+C;Ctrl+V?)
Tratě veď nerovnoběžně s okraji a se sebou. Myslím si, že na vnitřním dílu můžou být i o větší kousek dál od sebe.
Uprav zhlaví ve stanici ať neděláš zbytečně protioblouky. Je-li to možné použít Y výhybku případně obloukové veksle. Kromě těch protioblouků to i prodlouží staniční koleje.
Zkusil jsem to naznačit do původního výkresu. předpokládám, že smyčky vlevo jsou přímo nad sebou.

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: stř 31 bře, 2021 7:50 pm
od Ove
realizace započala...

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: čtv 01 dub, 2021 3:10 pm
od milan ferdián
Není těch beden na ten Kokořín nějak moc :?: :wink:
-m-

Re: eNdobona

PříspěvekNapsal: pát 02 dub, 2021 4:18 pm
od Ove
milan ferdián píše:Není těch beden na ten Kokořín nějak moc :?: :wink:
-m-

na Kokořín ano, ale tohle bude eNdobona, čili rychlodráha na dlouhé soupravy....