Mircove nové koľajisko TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » pát 19 úno, 2021 7:48 pm

Zdravím všetkých nadšencov modelovej železnice. Po dlhých úvahách som sa aj ja zaregistroval na tomto fóre.
Po pár rokoch som sa opäť rozhodol postaviť si modelové koľajisko. Ešte v ,,minulom storočí,, som mal postavené jedno menšie TT koľajisko, samozrejme adekvátne vtedajším možnostiam, tí starší asi vedia o čom hovorím..... :)
Posledné 2 roky študujem všetky možné web stránky, ktoré sa venujú tejto tématike, taktiež aj toto fórum som čítal ,,zprava-zľava,, a musím povedať, že sa svet modelovej železnice posunul poriadne ďaleko....
Nechcem sa tu nejak rozpisovať tak idem rovno k veci.

Plánujem si teda opäť postaviť modelové koľajisko, priestor mám, chuť a nadšenie zatiaľ tiež a financie nejaké sú a hádam aj budú.... :D
1.rozmer koľajiska max. dl. 270cm x š. 170 cm (rám už mám hotový)
2.mierka samozrejme TT 1:120
3.epocha IV., t.j. cca 70-90 roky, správa ČSD
4.flexi koľajnice, výhybky EW1,EW2,IBW s kov. srdcovkou - výrobca TILLIG
5.ovládanie DCC, centrála DR5000, komponenty pravdepodobne od DCCdoma p.Král
Ovládanie bude cez MM, alternatívne tablet, časom možno aj PC (uvidím ako zvládnem programovanie, zapojenia DCC..., skôr som na samotnú modelárčinu, ako na elektroniku, ale človek sa učí celý život....)
6.prestavníky MP1, alternatíva typ Němeček
7.na ovládanie príslušenstva (výhybky a pod.) ešte pult s tlačítkami s použitím modulu TCO k DCC ovládaniu
Rád by som tam mal aspoň časť dvojkoľajky, dlhšiu stanicu na loko+ 4x vagón ,,Y-nky,,

Prikladám aj môj náčrt koľajiska, zatiaľ len na papieri, v prípade dotazov a možných zmien od skúsenejších modelárov, rád si nechám poradiť.
Prípadne, nebránim sa aj inému, lepšiemu návrhu.

Vopred ďakujem za radu. Mirec
Přílohy
Mircovo koľajisko TT.jpg