Mircove nové koľajisko TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 říj, 2021 4:29 pm

A zde je obměna strojové stanice motorová za parní trakci. Počítá se se stroji řady 423.0 nebo 433.0. Točna je vytvořena z CD (autor J.Br.)
-m-
Přílohy
Mirec str.st. parní.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » čtv 14 říj, 2021 6:09 pm

milan ferdián píše:Druhá varianta
Manipulační vlak z hlavní tratě bude přijat na dopravní kolej pro lokálku. Posunem neblokuje provoz na hlavní trati. Na odstavné koleji jsou nakresleny čtyři přípojné vozy 010 (exBlm/Studénka). Je nasnadě, že lokálka bude mít potřebu maximálně dva přívěsné vozy 010, takže můžeme zde i odstavit nákladní zátěž pro/od lokálku.
-m-


Dobrý večer pán Ferdián,
som veľmi rád, že ste aj vy reagovali na môj príspevok na tomto fóre.
Som Vám povďačný za všetky Vaše postrehy, kladné aj záporné, rád si dám poradiť.....
Už cca 3 roky sa chystám na stavbu tohto koľajiska, prešiel som asi všetky známe weby
venujúce sa tejto tématike, preštudoval rôzne plániky koľajísk. Menil som a škrtal rôzne nákresy.
Menili sa však aj moje možnosti umiestnenia koľajiska v dome a nakoniec ostala alternatíva
ako som už písal, koľajisko bude popri celej stene dl. 406 cm x 115 cm, rozoberateľné na polovicu, na 2 časti.

Ešte raz ďakujem za Vaše návrhy úpravy stanice, vrátane rozmiestnenia stavieb a koľají.
To kryté nastupište s pochodom mám postavené už 3 roky, chcel som ho použiť v stanici.
To tankovanie naftou a remízu vpravo, vedľa výpr. budovy som uvažoval osadiť do koncovej stanice na druhom panely
(od ľavej výhybky zo staničnej koľaje som chcel dať skladisko s rampou), ale Váš návrh sa mi páči.
Tie dve koľaje na ľavej strane som plánoval ako skladisko sypkého materiálu, no asi to teraz zruším.

Cez víkend si skúsim nanovo poskladať celú stanicu podľa Vášho návrhu, uvidím ako to ukáže, a urobím foto....

Pekný večer Mirec
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod milan ferdián » ned 17 říj, 2021 10:25 am

Ahoj Mirec,
nabídl jsem ti jen malé doporučení. U tvého plánku stanice, jsi se určitě inspiroval plánkem 24, kde ostrovní nástupiště mezi hlavní koleji 1 dopravní koleji 3 na lokálce, je zakresleno. Ale ty potřebuješ lokálku uvnitř kolejiště než vně. No, drž se a těšíme se na tvé stavební postupy.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 17 říj, 2021 6:19 pm

Áno, vychádzal som z plániku č. 24 s menšími úpravami, rozmýšľal som aj nad plánikom č. 23,ale nakoniec som ostal pri 24-ke.
Z ľavej strany stanice chcem ,,lokálku,, stúpaním potiahnuť až na druhý panel (tiež rozmer 203x115 cm.) do koncovej stanice.
Druhú vonkajšiu koľaj zľava chcem zas potiahnuť klesaním do skyťáku a cez druhý panel sa zas vrátiť k pravej strane stanice.
Skúsim prerobiť terajšiu ,,pokládku koľají v stanici,, uvidím ako to potom ukáže....... :)
Dám potom foto do diskusie.

Mirec
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 24 říj, 2021 5:21 pm

Tak po krátkom čase so tu opäť.
Mal som trošku čas, tak som poprerábal pokládku koľají v stanici podľa náčrtov p.Ferdiána
(ešte raz veľká vďaka za jeho návrhy), plánujem ale asi ešte menšie zmeny....
Rozložil som aj pár stavieb v stanici, ktoré už mám dávnejšie postavené, samozrejme bude ich neskôr viac.
,,veľké,, depo vpravo od výpr. budovy chcem nahradiť nejakým menším, musím ale niečo kúpiť. :)
Presuniem ho do plánovanej koncovej stanice na druhom panely koľajiska.
Taktiež aj vľavo odstavnú nákladnú koľaj skládky asi doplním ešte o jednu.??...
Prikladám pár foto zo stanice.
Mirec
Přílohy
PA240835.JPG
PA240836.JPG
PA240839.JPG
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod vojtas » pon 25 říj, 2021 11:32 am

Ahoj, určitě bych otočil tu spojku tak, aby bylo ostrovní nástupiště dostupné i z lokálky a hlavní trať měla tři dopravní koleje. Kolej "před barákem" nech manipulační. Milan má ty dopravní koleje před budovou v oblibě, ale až do VI. epochy to byla naprostá výjímka a tady by se to kombinovalo ještě se skladištní kusou a hlavně výtopnou zaústěnou do dopravní koleje, což je zase ultra výjímka, která většinou vznikla po rekonstrukcích stanic v 80.letech při nedostatku kapacity a rozhodně to není preferované řešení.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » úte 26 říj, 2021 6:47 pm

Ahoj Vojtas,
ďakujem za Tvoj návrh zmeny usporiadania koľajníc. Uvítam každý nový návrh či názor k rozmiestneniu staničných koľají.
Len som presne nepochopil Tvoju navrhovanú variantu. Vedel by si mi aspoň načrtnúť a poslať prosím Tvoju predstavu
rozloženia koľají v stanici?

Mirec
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Ivan » stř 27 říj, 2021 8:58 am

Mne se takto koncept docela líbí, možná bych přece jen jedno upravil. Přijde mi, že mezi staniční kolejí a druhou máš zbytečně moc místa, ponechal bych vzdálenost 43 mm. Nástupiště pro motorák na lokálku bych dal do druhé koleje a tu u budovy bych, ja píše vojtas ponechal jako manipulační.
A NEBO mezi tyto dvě koleje vložit ještě jednu, kde bude motorák stát.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod vojtas » stř 27 říj, 2021 3:22 pm

Obrázek

Já bych to udělal takhle. Koleje bych taky dal blíž k sobě, ono ve skutečnosti je i těch 43mm moc, maximálně se dělá 5m (bez peronu), což je 41,7mm, takže pokud se nebudeme bavit o plně peronizovaných a masivně zredukovaných stanicích ve VI.epoše (třeba Libochovice nebo Čížkovice), kde by ale zase byla výtopna zapojená maximálně jednou kolejí jako základna traťovky a určitě by tam nebylo víc, než tři dopravní koleje, je lepší to dělat podle těch zažitých pravidel už od rakouska.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 říj, 2021 9:25 am

Vojto, vidím že jsi upravil levé zhlaví. Mě šlo o to, aby na hlavní trati byl při posunu ve stanici zachován běžný provoz. Tvůj manipulák z hlavní trati bude blokovat kolej 3. Tím pádem, i kdyby manipulák stál na koleji 2 a prováděl posun ve stanici, bude prostě blokovat provoz na hlavní trati. Z jedné strany je tvé řešení zpestření, protože, přiznejme si, jednomužná obsluha moc vlaků neobslouží, ale z mého doporučení, může aspoň poslat proti sobě křižující vlaky, aniž by musel přerušit posun ve stanici.
Necháme to na Mircovi, jakou variantu si zvolí. :wink: :P .
Teď k tvým datům a to osy kolejí ve stanici. Ano vím, nejlepší by bylo mít osovou vzdálenost kolejí 40 - 39,58 mm (reál 4750 mm), ale při konstrukci geometrie kolejiva TILLIG, to nedoporučuji. Proč? Protože by musel řezat výhybky.
Další věcí je uspořádaní výhybek na hlavní trati. Měl jsi si nejdříve spočítat, jak dlouhá souprava (požadavek brejlovec+4 x "Y"), při tvém řešení se k ostrovnímu nástupišti vejde. Nejde o moji svéhlavost nebo kritiku na vás co se snaží kolegovi dobře poradit, ale vy všichni děláte jednu chybu. Nepoužíváte matematiku a geometrii. Tvoje řešení by se hodilo, jestli by Mirec pravé zhlaví položil na druhý díl kolejiště. Já zde varuji, protože spojení těchto dvou dílů musí být při každém složení a rozložení, perfektní a přesné. Na kolejišti budou tři kolejové spojení, hlavní trať, hlavní trať skrytá a vedlejší/lokálka/. Když Mirec přesune pravé zhlaví na druhý díl, naskočí mu další kolejové spoje. Zde si Mirec musí uvědomit, jaký je perfektní stavitel a zda spojení zvládne. Bude potřebovat ke spojení obou dílů kovové čepy, jak jej používají moduláři.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod vojtas » čtv 28 říj, 2021 12:20 pm

milane já ale koleje nezkracuji ani o milimetr, naopak. jenom obracím výhybku kolejové spojky a před zhlaví lokálky dávám obloukovku.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » pát 29 říj, 2021 7:29 pm

Zdravím páni kolegovia,
po týždňovej odmlke (tiež som len pracujúci človek :) ) som sa tu opäť prihlásil.
Ani som nečakal, že sa takto začne rozvíjať táto diskusia.....
Cez víkend sa dúfam dostanem k stavbe.Nakoniec sa chystám upraviť ľavé zhlavie podľa
Milanovho návrhu (uvidím ako to celé vyjde po zložení koľajiva).
Na pravom zhlaví ale použijem namiesto križovatkovej výhybky 2ks EW1-tky, ktorých mám viac.
Podľa normy NEM 112 by mala byť osová vzdialenosť koľají v stanici min. 38 mm a na voľnej trati min. 34 mm -TT mierka.
Tak skúsim si to takto namerať a rozložiť podľa toho koľaje v stanici.
Ako Milan správne písal, koľajisko bude rozoberateľné s dvoch veľkých modulov, takže na spoji chcem
čo najmenej rezaných koľají (spojov), t.j. obidve zhlavia so stanicou musím zmestiť na jeden modul.
Na druhom bude skryté nástupište + koncová stanica.
Foto po úprave priložím,dúfam že čoskoro. :)

Mirec
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 31 říj, 2021 7:25 pm

Prikladám nejaké foto.
Ľavé zhlavie-dúfam že konečná verzia.
Pravé zhlavie alt1.:
namiesto výhybky EW2 napravo od V.B. dokúpim trojcestnú výhybku a pospájam koľaje
ako sú názorne položené (rád by som použil už postavené dvojmiestne depo vpravo.)
Mám však pocit, že tam to depo dosť ,,natesno,,
Potom by som ho použil niekde v koncovej stanici na druhom panely.
Alt. 2:
zruším jednu výhybku EW1 a tým bude len jedna koľaj do jednomiestneho depa, ktoré by som dokúpim
namiesto toho dvojmiestneho) ?????
Čo poradíte?................... :)
Mirec
Přílohy
PA310845.JPG
Pravé zhlavie-možná alternatíva...
PA310841.JPG
Ľavé zhlavie,dúfam že konečná verzia
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Radek Strnad » ned 31 říj, 2021 8:22 pm

Můžeš mít jednu výhybku ze staniční koleje a za ní může být krátký oblouček a další výhybka, kterou se bude kolej dál větvit do dvojmístného depa. Tím se to celé uhne do prostoru a dvojmístná remíza nebude tak na kraji. Je zbytečné, aby z jedné staniční koleje byly dvě odbočky. Mně tam moc nesedí ten perón na lokálkovém nádraží. Za mně to v relativně malé stanici působí divně, ale je to tvoje věc. S tím depem bych si víc vyhrál a třeba bych tam udělal ještě jednu kolej, kde by byla skládka uhlí nebo výdejní stojan na naftu.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Ivan » ned 31 říj, 2021 8:59 pm

Také bych tam tu tricestnou kvůli rozboceni na dvě koleje do remízy nedával, je to takové prevyhybkovane. Buď jak píše Radek, nebo co kdyby bylo depo na druhém segmentu, hned na okraji? Byl b, aspoň prostor před remízou na nějaké to ošetření...
Ta kolej pod remízou - prodloužení tě u VB, je jen takto kusa, nebo pokračuje?
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků