Ivan píše:Jestli mohu... Levé zhlaví nádražíčka vpravo nahoře...
Nechceš nahradit Angličana nějakou výhybkovou spojkou?
Aby každá staniční kolej pokračovala samostatně a vlaky mohly odjíždět paralelně.
vfjr píše:Toho angličana jsem od prvopočátku nahradil pevným křížením. Nad možností vypustit i to a mít dvě paralelní koleje jsem taky uvažoval - nevím. Uvidím, až to budu skládat.
S ohledem na stávající 3 po sobě jdoucí protilehlé oblouky ještě malá změna u spodního (jižního) zhlaví dvoukolejné staničky v severovýchodním rohu kolejiště:
V původním řešení č. 1 při jízdě např. odspodu nahoru na vnější staniční kolej je nejprve levý oblouk širé tratě, za ním následuje pravý oblouk P výhybky (postavené do odbočky) a na něj navazuje levý vyrovnávací.
Tu stávající pravou výhybku by proto bylo dobré nahradit levou výhybkou dle návrhu č. 2 (nebo event. i levou obloukovou, kdyby ji měl stavitel k dispozici) s těmito výhodami:
- žádné protilehlé oblouky a mj. tudíž i klidnější jízda vozidel a menší riziko jejich vykolejení
- prodloužení obou staničních kolejí
- "okometricky" lepší řešení
- ehm... v reálu méně příčných sil (bočního zrychlení), menší opotřebení kolejnic, vozidel a taky cestujících ve vozech...