Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod sidlo » pát 16 zář, 2022 10:40 am

V první variantě jsou odjezdová za posledním námezníkem dopravní koleje.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3619
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod sidlo » pát 16 zář, 2022 11:46 am

Příchovice DF.jpg
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3619
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod ondřej001 » pát 16 zář, 2022 1:22 pm

Zkoušel někdo zdejší napojit viessmanna na UNI16ARD-8VYH ??
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod look23 » pát 16 zář, 2022 9:23 pm

Ještě bych zkusil kombinaci - stanice vpředu odjezdová návěstidla u každé koleje a ve stanici vpravo, vždy jen skupinová odjezdová návěstidla (podle mě pak se ta stanice bude zdát větší).
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod ondřej001 » sob 17 zář, 2022 5:55 am

Dík za připomínku, byla to i možnost co mě napadla. Další byla kombinovat světelná cccp na hlavním a mechaniky na horním.
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod look23 » sob 17 zář, 2022 9:21 pm

To je také možnost. U těch mechanik dost záleží na výrobci a na pohonu. Jestli to bude http://www.dk-model.cz, tak si tam musíš dovyrobit pohon. V H0 je pohyb táhla ramene 3 mm, což neumí moc přestavníků nebo serv.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod ondřej001 » pon 19 zář, 2022 6:29 am

Měl bych technický dotaz na provoz u mechanické předvěsti a následně mech. vjezdového návěstidla.
Když, je vjezd na vjezdovém povolen tak je předvěst na volno, ale jak nastavit jízdu při předvěsti výstraha. Vlak pokračuje se sníženou rychlostí dál k vjezdovému návěstidlu na stůj, nebo zastaví ?
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod RadekH0 » pon 19 zář, 2022 8:05 am

ondřej001 píše:Měl bych technický dotaz na provoz u mechanické předvěsti a následně mech. vjezdového návěstidla.
Když, je vjezd na vjezdovém povolen tak je předvěst na volno, ale jak nastavit jízdu při předvěsti výstraha. Vlak pokračuje se sníženou rychlostí dál k vjezdovému návěstidlu na stůj, nebo zastaví ?

Pokračuje k vjezdovému návěstidlu a tam před ním zastaví.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod Jirkátor » pon 19 zář, 2022 1:04 pm

Je-li na předvěsti návěst Výstraha, je to informace pro strojvedoucího, že na hlavním (v tomto případě vjezdovém) návěstidle musí očekávat návěst Stůj a ten dál jede tak, aby před ní zastavil.
Je to logické, pokud by měl zastavit už u té předvěsti, pak by musela mít další předvěst, aby to vůbec stihl. :D
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1068
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod look23 » pon 19 zář, 2022 2:36 pm

Mechanická vjezdová návěstidla nemají předvěst jako takovou. Mají jen 3 návěsti - stůj, volno, 40 km/h a výstraha. Pokud chce výpravčí zastavovat vlak ve stanici, tak jej nepošle do stanice na volno, ale na 40 km/h a výstrahu, u toho strojvedoucí ví, že může být ve stanici zastaven a podle toho volí i rychlost do stanice.

Strojvedoucí, také mají seznámení a tabulky, podle kterých ví, že stanici projíždí nebo ne.
V případě, že potřebuje výpravčí vlak ve stanici mimořádně zastavit,tak vypravčí zastaví vlak ještě před vjezdovým návěstidlem. Pak vypravčí povolí vjezd do stanice, kde strojvedoucí musí počítat se zastavením ve stanici.

Pro stanice s vjezdovými 1 ramennými návěstidly, tak tam musí strojvedoucí počítat se zastavením vždy.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod PajaF » pon 19 zář, 2022 4:53 pm

Co to tady meles za voloviny, cely tenhle odstavec je nesmysl :

Mechanická vjezdová návěstidla nemají předvěst jako takovou. Mají jen 3 návěsti - stůj, volno, 40 km/h a výstraha. Pokud chce výpravčí zastavovat vlak ve stanici, tak jej nepošle do stanice na volno, ale na 40 km/h a výstrahu, u toho strojvedoucí ví, že může být ve stanici zastaven a podle toho volí i rychlost do stanice.

Vjezdova mechanicka navestidla maji vetsinou normalne predvest. Pouze v pripade dobre viditelnosti vzhledem k terenu, muze byt misto predvesti lezata tabulka s krizem.

Vjezdove jednoramenne navestidlo navesti stuj nebo volno tratovou rychlosti.

Dvouramenne jeste k tomu dvemi rameny vjezd snizenou rychlosti do odbocky. Zpravidla 40 km/h., v tomto pripade ukazuje predvest vystrahu.

Jestlize by melo vjezdove navestidlo navestit i vystrahu, muselo by mit treti zlute rameno.

Pokud chce vypravci vlak ve stanici zastavit, zastavi ho u vjezdu a strojvedouci pak vi, ze bude zastaven i ve stanici.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 19 zář, 2022 5:58 pm

Jenom doplním, že pro umístění tabulky s křížem místo samostatné předvěsti je rozhodující i traťová rychlost - mělo by to být max. 60 km/h. Jde totiž o to, že tabulka s křížem je neproměnné návěstidlo s návěstí Výstraha, bez ohledu na návěst hlavního návěstidla.
Pokud vlak vjíždí do stanice na přímou kolej a má zastavit, jsou dvě možnosti. Pokud je vlak podle tabelárního jízdního řádu pravidelně zastavující, může být vjezdové návěstidlo v poloze Volno už při vjezdu vlaku; pokud se jedná o mimořádné zastavení ve stanici, kterou vlak obvykle projíždí, musí být vjezdové návěstidlo přestaveno do polohy Volno až po zastavení vlaku u tohoto návěstidla. Pro strojvedoucího je to pak návěst s pohotovostí zastavit (i když je to z hlediska návěstidla ta stejná návěst Volno). To samozřejmě platí pro vjezdová návěstidla bez žlutého ramena.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod look23 » pon 19 zář, 2022 6:39 pm

PajaF píše:Co to tady meles za voloviny, cely tenhle odstavec je nesmysl :


Přečti si D1 od ČD resp. SŽ(DC) omezenče než tady začneš prezentovat své buranské vychování.

Navíc si pleteš předvěst odjezdového návěstidla a předvěst vjezdového návěstidla.


PajaF píše:Vjezdove jednoramenne navestidlo navesti stuj nebo volno tratovou rychlosti.
Dvouramenne jeste k tomu dvemi rameny vjezd snizenou rychlosti do odbocky. Zpravidla 40 km/h., v tomto pripade ukazuje predvest vystrahu.

Jestlize by melo vjezdove navestidlo navestit i vystrahu, muselo by mit treti zlute rameno.
Pokud chce vypravci vlak ve stanici zastavit, zastavi ho u vjezdu a strojvedouci pak vi, ze bude zastaven i ve stanici.


Koukám, že se zase pustili odborníky.
Mechanická vjezdová 2 ramenná návěstidla se žlutým ramenem byly v provedení, kdy to žluté bylo pouze na pevno a signalizovalo v podstatě to samé, jako dvojramenné bez žlutého ramene, jen strojvedoucí byl extra upozorněn, že musí zastavit. Dvojramenné s pohyblivým žlutým ramenem se vyskytovalo pouze pokusně a jeho provoz měl navíc určitá omezení. Viz. článek v časopisu Dráha (později doplním číslo a ročník).

Edit: oprava "Navíc si pleteš předvěst vjezdového odjezdového návěstidla a předvěst vjezdového návěstidla". na "Navíc si pleteš předvěst odjezdového návěstidla a předvěst vjezdového návěstidla."
Naposledy upravil look23 dne pon 19 zář, 2022 7:23 pm, celkově upraveno 1
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod Vojtěch Vorel » pon 19 zář, 2022 7:00 pm

Co přesně má být "vjezdové odjezdové návěstidlo"? SŽ(DC) D1 takové nezná.
Co se týče počtu ramen, je dost zavádějící označovat návěstidlo se dvěma červenými rameny a jedním žlutým jako dvojramenné. Podle současné D1 se označuje jako tříramenné, dříve se používalo označení čtyřznaké (protože tříramenné bylo do r. cca 1945 se třemi červenými rameny - směrová návěstní soustava).
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Příspěvekod look23 » pon 19 zář, 2022 7:30 pm

Vojtěch Vorel píše:Co přesně má být "vjezdové odjezdové návěstidlo"? SŽ(DC) D1 takové nezná.

Opraveno, viz výše.

Vojtěch Vorel píše:Co se týče počtu ramen, je dost zavádějící označovat návěstidlo se dvěma červenými rameny a jedním žlutým jako dvojramenné. Podle současné D1 se označuje jako tříramenné, dříve se používalo označení čtyřznaké (protože tříramenné bylo do r. cca 1945 se třemi červenými rameny - směrová návěstní soustava).

Máš pravdu.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků