Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » ned 11 dub, 2021 7:16 am

návrh rámu hoblovaná lať 100x20mm. Skládá se ze 3 ks rámů.
Přílohy
Bez_jména.jpg
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod HonzaM » ned 11 dub, 2021 7:27 am

Na řadě míst máš výhybky v mistě žeber, někde dokonce v místě spoje rámů. Je to Tvé první kolejiště, nebo už nějakou zkušenost ze stavby máš?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4083
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod Sandy » ned 11 dub, 2021 7:42 am

Nechci do toho kecat, ale Milan F. musí spát hlubokým zimním spánkem....
Jinak už by musel konstatovat, že to "pseudodepo" je pěkná blbost. :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » ned 11 dub, 2021 7:47 am

HonzaM píše:Na řadě míst máš výhybky v mistě žeber, někde dokonce v místě spoje rámů. Je to Tvé první kolejiště, nebo už nějakou zkušenost ze stavby máš?


Rám jde sice pod vyhýbkama, ale né v místě přestavníků. Kolejiště bude druhé po 30 letech :D
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » ned 11 dub, 2021 7:47 am

Sandy píše:Nechci do toho kecat, ale Milan F. musí spát hlubokým zimním spánkem....
Jinak už by musel konstatovat, že to "pseudodepo" je pěkná blbost. :roll:

Hm. námět je přímo od Milana
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod sidlo » ned 11 dub, 2021 8:04 am

Už jsi stanovoval výšky kolejí a tomu odpovídající stoupání? Mě to moc nevychází.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3605
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod Sandy » ned 11 dub, 2021 8:22 am

ondřej001 píše:
Sandy píše:Nechci do toho kecat, ale Milan F. musí spát hlubokým zimním spánkem....
Jinak už by musel konstatovat, že to "pseudodepo" je pěkná blbost. :roll:

Hm. námět je přímo od Milana


No, to mě dost překvapuje, protože Milan je na tohle dost "pinktlich".
Vždy razil zásadu "logiky" v procesu zbrojení (odpopelnění, odkalování, zauhlování apod). Většinou na koleji na příjezdu do depa. I když "doba parní" minula, tak kolejové schema zůstalo (jen uhlí vyměnila nafta).
Nevím, jestli by navrhl angličana se dvěma krátkými kusými kolejemi. Ani jedna nedává smysl. Třeba. :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » ned 11 dub, 2021 8:28 am

sidlo píše:Už jsi stanovoval výšky kolejí a tomu odpovídající stoupání? Mě to moc nevychází.

stoupání 1/30
SN 0.
HN +35.
stoupání z levého zhlaví HN +35 -- + 207 na VN a klesání ve spirále na 0 s vjezdem do SN
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » ned 11 dub, 2021 8:33 am

Sandy píše:
ondřej001 píše:
Sandy píše:Nechci do toho kecat, ale Milan F. musí spát hlubokým zimním spánkem....
Jinak už by musel konstatovat, že to "pseudodepo" je pěkná blbost. :roll:

Hm. námět je přímo od Milana


No, to mě dost překvapuje, protože Milan je na tohle dost "pinktlich".
Vždy razil zásadu "logiky" v procesu zbrojení (odpopelnění, odkalování, zauhlování apod). Většinou na koleji na příjezdu do depa. I když "doba parní" minula, tak kolejové schema zůstalo (jen uhlí vyměnila nafta).
Nevím, jestli by navrhl angličana se dvěma krátkými kusými kolejemi. Ani jedna nedává smysl. Třeba. :roll:
Přílohy
Příchovice DF.jpg
Příchovice DF.jpg (61.54 KiB) Zobrazeno 4502 krát
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod Sandy » ned 11 dub, 2021 8:35 am

No jo, no. Každý své zásady někdy porušíme.... :oops:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » ned 11 dub, 2021 8:39 am

Myslím, že to v tomto případě není o zásadách, ale o námětu, který vycházel od amatéra (mě) a Milan to v rámci možností naladil. Pokud s tím máte tedy někdo problém, obracejte se na mne. Děkuji
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod workous » ned 11 dub, 2021 9:06 am

ondřej001 píše:dík za překreslení, je vidět, že oproti původnímu návrhu je změna v rozměrech.

Ahoj je to ode mne jen pokus zda se to vejde do tvého rozmeru zbytek si musíš doladit sám.......myslím, ze Milan vi co navrhuje.
Držím palce
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod Vladimír_B » pon 12 dub, 2021 3:15 pm

Sandy píše:
ondřej001 píše:Vždy razil zásadu "logiky" v procesu zbrojení (odpopelnění, odkalování, zauhlování apod). Většinou na koleji na příjezdu do depa.
Nevím, jestli by navrhl angličana se dvěma krátkými kusými kolejemi. Ani jedna nedává smysl. Třeba. :roll:

1. uhlí mezi paprsky není nic exotického, Žatec, Horažďovice předm... V obou případech se tam i zbrojilo. Hop měli sice výtah u vodárny před točnou na příjezdu, ale dalo se zbrojit i na těch paprscích. V Žatci měli EDK. Důvod je ten, že potřebujete obrovské zásoby uhlí a taky se domnívám, že dbali na to, aby se uhlí zdělalo. Osobně bych z popelové koleje udělal spíš druhou kolej na točnu místo toho napojení z levého zhlaví. Možná by se to tam dalo nahňácat za sebe popelka a výtah. A jestli by někomu chyběl šturc na popelák, tak bych ho napojil rovnou z točny. Ano, je s tím složitější manipulace, ale pokud tam nebudete mít Vssa, ale 2n uhlák taxe Vám to na točnu s 700 vejde... A taky se neodváží denně.
Mě osobně tam spíš nesedí to naftové hospodářství, kort bavíme-li se maximálně o ranných padesátých letech. Při velkých odběrech by se jednalo spíš o tankování z cisterny (Rakovník). Otázkou taky může být k čemu tam je, když tam pomálu ani ta M484.1 nezajede, vejde se na točnu? A ano M484.1 vydržely do poloviny šedesátek, za to Kolíny byly rády, že přežily nejmenovaného truhláře a to jestli vůbec.
2. ad. křižovatková výhybka a šturc - říká se tomu odvratová kolej a na ní by stejně nemělo nic stát. Viz. třeba Smíchov a napojení ze společného nádraží ku Vyšehradu... A ano na odvratu na plynárně v Plzni stáli Štokři čekající na škrtátko a poslední cestu, ale je to vlečka...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » pon 12 dub, 2021 4:42 pm

Zatím přemýšlím zda by nestačila vyhýbka na místo angličana k popelové jámě - odpadla by tím, ale kusá kolej k budově nádraží.
To naftové hospodářství bude spíše olejové s panem olejářem s hadrem v ruce a jedna stabilní cisterna na čepování malé diesel šibovací lokomotivy.
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do L

Příspěvekod ondřej001 » úte 13 dub, 2021 6:50 am

ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Mates a 14 návštevníků