lajblt píše:... Zmiňuje se o něm V. Zuska ve svých publikacích,...
Ve vší úctě k panu Zuskovi - jeho obrovský přínos pro železniční modelářství je nesporný, ale zároveň byl autorem mnoha mýtů, které jsou bohužel dodnes považovány za pravdu. A jsem přesvědčen, že jeden z nich je právě i ten zákaz zastavení v tunelu. První zkoušky jsem dělal z D1 a D2 z roku 1960, a tam, ani v dalších těchto předpisech, nic takového nebylo a není, a nikdy jsem o tom ani neslyšel. Naopak vím o několika případech, kdy návěstidlo bylo, nebo je přímo za tunelem. Prahu hl.n. vynechám, tam to jinak nejde a jsou tam návěstidla i v tunelech - v době nedávno minulé když někdy jela pára na hlavák, tak pokud se nedalo postavit až k perónu, do tunelu jsme nestavěli aby dětičky ten "smrad" z mašiny nemusely čuchat.
PS: Na Vítkově žádná vložená návěstidla nebyla, jednalo se o (první?) světelná návěstidla. Vložená návěstidla se začala používat až po válce (50.-60. léta?) a jejich smysl vycházel de facto z uzávěry koleje převzaté za války od DR.)