od Michal Šuhajda » pát 22 dub, 2022 7:06 am
Ahoj Jirko,
Myslím, že se snažíš nacpat do stanice věci, které tam být nemusí. V původním návrhu byla v koncové stanici výtopna, protože v odbočné stanici pro ni nezbylo místo. V odbočné stanici byla právě jen remíza pro nocující stroj bez vybavení. Tím, že jsi koncovou stanci změnil na průjezdnou, výtopna v ní pozbyla smysl. Výtopna s úplným zázemím bude v imaginární koncové stanici někde dál. Takže vzniká otázka proč tu postavili. Občas vznikaly remízy na trati např. v případě postupné výstavby trati (Stupno), potřeba postrků před velkým stoupáním (Rynoltice), případně většího města u stanice, takže se na trati láme provoz a některé vlaky tu končí (Vimperk).
Traťovka využívala staré výtopny druhotně, poté co nebyly zapotřebí pro lokomotivní službu. Když si traťováci stavěli nové budovy pro okrsky, většinou tam byla přistavěná jen malá garáž pro drezínu.
Ve výsledku je celá ta kolej před budovou s rozvětvením podivná. Chápal bych to pokud bude sklad s rampou vedle staniční budovy. Pak se dá říct, že došlo k redukci kolejiště a traťováci vytrhali výhybku na pravém zhlaví, případně, kdyby kusá kolej-e odbočovala na pravém zhlaví, ale pochybuji, že by takto vypadala stanice bez úprav, které probíhaly většinou až v 5.-6. epoše.
Zkus popřemýšlet nad doplněním výhybek (spojky) na pravé zhlaví, přemístěním skladu a prohlášením šikmé koleje za vlečku.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat