od Jado84 » pát 05 úno, 2021 2:59 pm
Projektuju kolejiště ve velikosti TT, které bude z prostorových důvodů rozloženo na třech panelech. Na náčrtku je zatím zakreslena stanice na hlavním panelu a výtopna na panelu 1000x600mm. Motivem kolejiště je provoz v odbočné stanici. Dvě tratě jsou spojeny v pomyslné odbočce mimo stanici (něco jako Vrané n. Vlt).
Provoz bude vesměs parní a drtivou většinu výkonů bude obhospodařovat místní výtopna (čistě parní - proto výtopna). Jen pár vlaků, zejména "dělnické" osobáky, bude mít na starost lokomotiva odjinud, pravděpodobně 464.0/477.0/T478.1,3. Místní stroje budou zejména 354.1, 423.0, 433.0, když bude chuť výhledově plánuju 354.7 a 434.1,2.
Ve stanici jsou tři dopravní koleje (1, 2 a 4), a dvě koleje manipulační - kolej 6 vede ke skladišti, kolej 3 bude objízdná nebo odstavná pro osobní vozy. Teoreticky by bylo možné postavit ještě kusou kolej 5 (rovnoběžně s 3), kde by se odstavovaly vozy a kolej 3 tak zůstala volná.
Z koleje č. 3 odbočuje kolej do depa. Původně jsem celé depo chtěl udělat na samotném panelu, ale příjezdové koleje by byly zřejmě moc krátké - 350mm, což je tak na dvě 434.2. Proto je na plánku červeně zakreslena varianta prodloužení kolejí už z panelu se stanicí. Uhelné skládky jsou umístěny za točnou (jako v Horažďovicích), zbytek paprsků není zakreslen. Budu je řešit až při stavbě. Točna bude odpovídat průměru 14.65m, ale model bude mírně prodloužen pro otočení modelů 434.2. Rotunda bude z režného zdiva (Horažďovice), taktéž vodárna s čerpací stanicí (nezakreslena).
Co se týče budov ve stanici, tak klasika bude malé skladiště s rampou. Problém je se staniční budovou. Ta by měla odpovídat architektuře v depu, takže režné zdivo, ale zároveň charakteru stanice - žádná extra hlavní trať. Nabízí se budova Českomoravské transverzální dráhy s verandou (Resinové modely), ale ta je poměrně velká, nebo výpravní budova Malonice. Ta mi přijde moc malá. Budovu 16H jsem v režném zdivu u nás nikde neobjevil, tak ještě zbývá vlastnoruční model podle normálií KFNB pro místní dráhy.
Prosím o komentáře ke všemu, co vás napadne. Díky.
- Přílohy
-