Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Střelec píše:Obávám se, že "volně ložená" technika zničená za války byla nejpozději do poloviny padesátek dávno v hutích (typoval bych to dokonce ještě před rokem 50), případně opravená a buď zařazená do stavu, nebo prodaná do zahraničí. Většinou se stahovala hned po skončení bojů a pokud někde něco trčelo ještě dlouho po válce, tak to bylo na vojenských cvičácích, ale už ne ve veřejném prostoru. Co strašilo třeba v pohraničí hodně dlouho - to byly "einmannbunkry" - malé věžovité betonové stavbičky válcového tvaru, sloužící za války jako úkryty protileteckých hlídek. Mívaly většinou dva průzory, malá čtvercová dvířka (betonová v kovovém rámu) a střechu různého tvaru (plochý kužel, ostrý vyšší kužel, nebo kopuli). Často je tvořily tři části - sokl, válcové tělo a již zmíněná střecha. Co by tam ale mohlo být pohozené jsou betonové díly flakových vagónů - zkruže pro kanóny či kulomety a betonové "sklípky" na munici. Ty se někde válely leckdy až do devadesátek a pak se o ně hádalo VHÚ s privátními muzey, jejichž pracovníci je se souhlasem dráhy vydolovali z křovisek a naváté hlíny poblíž tratí.
Střelec píše:Obávám se, že "volně ložená" technika zničená za války byla nejpozději do poloviny padesátek dávno v hutích
Ivan píše:Tady je k tomu krátký článek na želpage, i s pár obrázky. Zajímavot pro ozvláštnění pohraničního kolejiště.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků