Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Zdravim
Rozhodl jsem se, ze se navzdory nulovym zkusenostem pokusim o stavbu kolejiste. Z mladi mi zustal ne uplne maly vozovy park, pouze koleje jsou v dost spatnem stavu, ty koupim nove.
Rozmer desky jsem zvolil 3,0x1,3 m, epocha cca III, rozchod TT. Jsem priznivcem spise jezdeni po okruzich a nejake te odbocce. Skryte nadrazi moc nechci (tolik lokomotiv a vagonu zas nemam) a na tocnu si netroufam.
Dal jsem dohromady schema, co bych si predstavoval. Jde o geometrii s konkretnimi polomery a vyhybkami, abych videl, co lze a nejde (kresleno v AutoCADu). V planu jsou zaznaceny i vyskove koty koleji (v krizenich), polomery oblouku a delky koleji v nadrazi. Jedna se o 3 oddelene okruhy zaustene do jednoho nadrazi, druhe nadrazi s vleckou je vzadu ve zvysene urovni. 2 okruhy jsou "fadni" dokola, treti nejdelsi zajistuje prejezd mezi urovnemi - zde je sklon 3% a polomery 353 mm.
Nakonec bych se chtel zeptat, jaka je minimalni a optimalni vyska podjezdu pod mostem/jinou koleji. Nkde se mi to nepodarilo najit. Prijde mi, ze 60 mm by mohlo stacit? Je to znacne limitujici hodnota pokud chce clovek proplest tu zmet koleji.
Takze schema je zde:
http://rak.lyzari.cz/tt/kolejiste01.jpg
Prosim o vase nazory, co vy na to, co dle vas chybi a co prebyva. Snad to neni uplny vlakodrom
Diky moc...
Rozhodl jsem se, ze se navzdory nulovym zkusenostem pokusim o stavbu kolejiste. Z mladi mi zustal ne uplne maly vozovy park, pouze koleje jsou v dost spatnem stavu, ty koupim nove.
Rozmer desky jsem zvolil 3,0x1,3 m, epocha cca III, rozchod TT. Jsem priznivcem spise jezdeni po okruzich a nejake te odbocce. Skryte nadrazi moc nechci (tolik lokomotiv a vagonu zas nemam) a na tocnu si netroufam.
Dal jsem dohromady schema, co bych si predstavoval. Jde o geometrii s konkretnimi polomery a vyhybkami, abych videl, co lze a nejde (kresleno v AutoCADu). V planu jsou zaznaceny i vyskove koty koleji (v krizenich), polomery oblouku a delky koleji v nadrazi. Jedna se o 3 oddelene okruhy zaustene do jednoho nadrazi, druhe nadrazi s vleckou je vzadu ve zvysene urovni. 2 okruhy jsou "fadni" dokola, treti nejdelsi zajistuje prejezd mezi urovnemi - zde je sklon 3% a polomery 353 mm.
Nakonec bych se chtel zeptat, jaka je minimalni a optimalni vyska podjezdu pod mostem/jinou koleji. Nkde se mi to nepodarilo najit. Prijde mi, ze 60 mm by mohlo stacit? Je to znacne limitujici hodnota pokud chce clovek proplest tu zmet koleji.
Takze schema je zde:
http://rak.lyzari.cz/tt/kolejiste01.jpg
Prosim o vase nazory, co vy na to, co dle vas chybi a co prebyva. Snad to neni uplny vlakodrom
