Hlubočky TT 255x140

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Hlubočky TT 255x140

Příspěvekod t29 » ned 31 led, 2021 5:15 pm

Ahoj, tak jsem tu zase. Pořád přemýšlím kde sehnat dost vleček, abych se zabavil posunem, a přitom udržel kolejiště jakž takž reálné, mohl jezdit dokola i tam a zpět, měl možnost rozšíření kolejiště a ještě to všechno nezabralo tělocvičnu. Předesílám, že do stavby se pustím až za hodně dlouho, ale v projektu chci mít jasno. Prostorová omezení jsou daná rohem místnosti (maximálně cca 300x150 cm) a možností přepravy v obyčejném kombíku (cca 180x100 cm podlaha, výš nad podlahou délka ubývá). Z toho mi vyšly dva segmenty do L v rozměrech 160x95 cm a 140x95 cm a snaha mít všechny koleje kolmé k rozhraní segmentů. Téma je volně inspirováno tratí 310, šplhající údolím Bystřice.

Obrázek

Vlaky vyjíždí ze skryté stanice Olomouc u zadní strany kolejiště (není zobrazena, výška +0 mm) tunelovým portálem A do stanice Hlubočky (B, +60 mm), odkud trať vyšplhá okolo několika vleček a zastávky Jívová (C, +162 mm) do stanice Domašov (D, +200 mm), a odbočky Hamberk (E, +190 mm), dál je možnost pokračovat zpět do skryté stanice (F) nebo ven z kolejiště (G). Výjezd z kolejiště není kolmý na hranu segmentu, nedá se nic dělat, potřebuju se vyhnout šatní skříni.

Stanice Hlubočky má staniční budovu 14/H, dvě dopravní koleje č.1, č.3 délky 550 mm a jednu manipulační kolej č.2 délky 550 mm. Zastavují zde Os a Sp vlaky. U koleje č.2 je skladiště s rampou a volná plocha (1), u koleje č.3 je vlečka k pile (2) a souběžně s hlavní tratí ještě jedna kusá kolej pro odstavení přebytečné zátěže, případně pro zachycení vozu, který by ujel při posunu ve vlečkách výš na trati.

Vlečka 3 je sklad rezerv ČSLA (ep.IV) nebo ČEPRO (ep.VI), délka koleje 400 mm. Je/bylo možné obsluhovat vojenské vlečky běžným manipulákem, nebo musí být vypravený zvláštní vlak?

Vlečka 4 je bývalá předválečná strojírna, zbrojní závod (ep.IV) a po restitucích opět strojírna (ep.VI). Na úvraťové koleji možnost nakládky dřeva, možná bych mohl přidat rampu pro nájezd vozidel. Délka úvraťové koleje 490 mm = lokomotiva + 3x Eas nebo 4x Es.

Zastávka Jívová s délkou nástupiště 200 mm je pouze pro MOs vlaky. U zastávky je chráněný přejezd nebo podjezd, podle toho jak vyjde výška vůči koleji vlečky 4.

Vlečka 5 je ZZN Jívová, délka koleje 330 mm. Podle možné výšky (omezení 90 cm od podlahy po spodní hranu stropu podkroví) buď silo/sýpka nebo jiný zemědělský/potravinářský objekt.

Stanice Domašov má staniční budovu 15a/H, dvě dopravní koleje č.1, č.2 délky 830 mm, jednu manipulační kolej č.3 délky 950 mm a jednu kusou kolej k rampě délky 630 mm. Zastavují zde všechny vlaky včetně R. U koleje č.3 je skladiště s rampou 6, ale obvykle zde stojí jen odstavené vozy a většina nakládky a vykládky probíhá na rampě u kusé koleje, uzpůsobené pro nájezd vojenské techniky. V prodloužení koleje č.3 na olomouckém zhlaví je bývalá remíza pro nocování MOs a zbrojení voda/nafta. ČSD sem v ep.IV umístily lokomotivu pro obsluhu vlečky kamenolomu a vojenské přepravy (nebo měla ČSLA vlastní lokomotivy?), pro ep.VI se sem nastěhoval spolek nadšenců, kteří odkoupili a udržují jinak nepotřebnou remízu a lokomotivu. Zbrojení stále funguje. V prodloužení koleje č.3 na protějším zhlaví je vlečka 7 kamenolomu Domašov, obsluhovaná ČSD (ep.IV) a později soukromým dopravcem (ep.VI). Délky kolejí v lomu 370 mm a 415 mm.

Skryté nádraží Olomouc má tři koleje délky 1350 mm a jednu kolej délky 1000 mm, vratné smyčky do obou směrů a několik kusých kolejí na odstavení motorových vozů. Výhybky jsou EW2, IBW a ve viditelné části kolejiště jedna trojcestná DWW a jedna křižovatková DKW. Použité kolejivo Tillig, minimální poloměr 310 mm.

Obrázek
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 5 návštevníků