Stránka 1 z 13

N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 1:16 pm
od rostikator
Zdravím všechny

po přestěhování a zahnízdění se, konečně čas a místo na Nkový domácí kolejiště.
Těším se na rady a návrhy
Rozměr : 2000 mm x 1100 mm, kovový rám
Umístění : Dílna, možné sklopit ke zdi přes pant. Přístup zepředu a zprava, zezadu horší
Kolejivo: minitrix , peco
EPOCHA: I., maximálně začátek druhé
DCC: ANO ,Digikeijs, detekce railcom

Návrh SCARM
N.board.II.v2.3.v002.jpg


skryté nádraží (kvuli špatnému přístupu vzadu je nádraží vepředu)
N.board.II.v0.v002.jpg

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 1:17 pm
od rostikator
3D , ten SCARM není úplně ideální
N.board.II.v3D.v002.jpg

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 1:33 pm
od rostikator
základ lokomotivního parku
DSC_0306A.jpg

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 2:30 pm
od hank
Dozadu na to horní nádraží stejně nedosáhneš. Normální člověk dosáhne na místo, kde se ještě dá tou rukou něco dělat, nějakých 80 cm, dvoumetrový basketbalista max. 90 cm, ale dál už to nejde.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 2:38 pm
od rostikator
hank píše:Dozadu na to horní nádraží stejně nedosáhneš. Normální člověk dosáhne na místo, kde se ještě dá tou rukou něco dělat, nějakých 80 cm, dvoumetrový basketbalista max. 90 cm, ale dál už to nejde.


jak je to sklapěcí ,tak je to 40cm od zdi. Ale mam pod tím v dílně starý kožený kanape, co jde odsunout. Takže se dozadu kvůli stavbě dostanu, ale normálně tam moc chtít lézt nebudu.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 3:25 pm
od sidlo
Pokud to tak autor chce tak nic proti. Ale z krajinářsko-teréního hlediska za prostřední trať nemá smysl.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2021 5:53 pm
od Myšpulín
rostikator píše:Takže se dozadu kvůli stavbě dostanu, ale normálně tam moc chtít lézt nebudu.

N-ko sice neznám, ale tvrdit toto o koncové stanici, kde se přepřahá, nevím, nevím. Zřejmě máš vyzkoušeno.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 8:32 am
od rostikator
Myšpulín píše:
rostikator píše:Takže se dozadu kvůli stavbě dostanu, ale normálně tam moc chtít lézt nebudu.

N-ko sice neznám, ale tvrdit toto o koncové stanici, kde se přepřahá, nevím, nevím. Zřejmě máš vyzkoušeno.


Začal jsem předělávat spřáhla na Kadee, dříve jsem je používal na HO kolejišti a bez problémů. A zprava je přístup jednoduchý.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 8:57 am
od HonzaM
rostikator píše:Začal jsem předělávat spřáhla na Kadee, dříve jsem je používal na HO kolejišti a bez problémů. A zprava je přístup jednoduchý.

To mne zajímá, u spřáhel používaných v Evropě není rozpojování vždy jednoduché, mám s tím dost zkušeností z modulářských setkání kde se hodně manipuluje, ale záměna bude dost problematická, protože je více principů jejich montáže a nejsou vzájemně záměnné. Můžeš sem dát obrázek těch spřáhel a způsob jejich montáže na vozidlech?
Je sice možné používat dálkově ovládané rozpojovače, ale nemám s nimi zkušenosti, nepoužívám je.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 9:20 am
od chameleon
souhlasím se sidlo, krajinářsky to je nesmysl. Prostřední nádraží bude utopené, a ten násep za stanicí je nereálný. Vyvaroval bych se vedení tratě spirálovitě. Ze spodní stanice trať vlevo nechť pokračuje kus rovně, je tam nevyužitý prostor, pak do oblouku do tunelu, kde může i případně po spirále vystoupat o otočku výše, cca v místě vlečky by trať vyjela z tunelu, vedla po vrstevnici a udělala levý táhlý 180°oblouk, přibližně jako je za staniční budovou na náspu nyní - ale posunutý o cca 15-20cm dozadu a doprava nad pravý tunel, kde část otočky s menším poloměrem udělá v tunelu pod nádražím vzadu. Po vyjetí z tunelu by vedla do malé odbočné staničky. Odbočná trať by pak vedla cca jako nyní, koncová stanička trochu šikmo nad tunelové portály. Přibydou 2 tunely, ale v horském prostředí je zkrátka náročnější vést trať a je to přirozenější, jinak tam tolik tratí a stanic nemá smysl. Chceš tu mojí úpravu načrnout?

Pokud to musí zůstat, tak, jak máš teď, tak pozor v levém horním rohu - hrozí kolize skrytá trať vs. odbočná trať. Na odbočce vedlejší trať klesá k odbočce = potřeba odvratné koleje, u prostředního nádraží je ta vlečka blízko, takže asi i v reálu by ji zaústili rovnou do nádraží, levý spodní roh nevyužitý.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 9:48 am
od rostikator
chameleon píše:souhlasím se sidlo, krajinářsky to je nesmysl. Prostřední nádraží bude utopené, a ten násep za stanicí je nereálný. Vyvaroval bych se vedení tratě spirálovitě. Ze spodní stanice trať vlevo nechť pokračuje kus rovně, je tam nevyužitý prostor, pak do oblouku do tunelu, kde může i případně po spirále vystoupat o otočku výše, cca v místě vlečky by trať vyjela z tunelu, vedla po vrstevnici a udělala levý táhlý 180°oblouk, přibližně jako je za staniční budovou na náspu nyní - ale posunutý o cca 15-20cm dozadu a doprava nad pravý tunel, kde část otočky s menším poloměrem udělá v tunelu pod nádražím vzadu. Po vyjetí z tunelu by vedla do malé odbočné staničky. Odbočná trať by pak vedla cca jako nyní, koncová stanička trochu šikmo nad tunelové portály. Přibydou 2 tunely, ale v horském prostředí je zkrátka náročnější vést trať a je to přirozenější, jinak tam tolik tratí a stanic nemá smysl. Chceš tu mojí úpravu načrnout?

Pokud to musí zůstat, tak, jak máš teď, tak pozor v levém horním rohu - hrozí kolize skrytá trať vs. odbočná trať. Na odbočce vedlejší trať klesá k odbočce = potřeba odvratné koleje, u prostředního nádraží je ta vlečka blízko, takže asi i v reálu by ji zaústili rovnou do nádraží, levý spodní roh nevyužitý.


myslím, že mam dobrou představivost, :-) ale to načrtnutí by se hodilo

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 10:32 am
od chameleon
tak fakt jen rychlostudie (jsem v práci :twisted: ) bez přemýšlení
ps: N-ko kolejivo moc neznám, kružnice jsou tedy r250mm
ps2: odbočná stanice může být do tvaru S, tam asi moc přepřahat nebudeš...

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 11:21 am
od rostikator
chameleon píše:tak fakt jen rychlostudie (jsem v práci :twisted: ) bez přemýšlení
ps: N-ko kolejivo moc neznám, kružnice jsou tedy r250mm
ps2: odbočná stanice může být do tvaru S, tam asi moc přepřahat nebudeš...


zatim dik. prekreslim ve SCARM dnes. a tu vlecku dat na pravou stranu ty prostredni zastavky.

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 11:24 am
od rostikator
z předchozího kolejiště mi zůstalo pár anglickejch výhybek a i nějaký trojcestný. Má to smysl je použít nebo poslat dál ?

Re: N x 2000 x 1100

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2021 11:48 am
od HonzaM
rostikator píše:z předchozího kolejiště mi zůstalo pár anglickejch výhybek a i nějaký trojcestný. Má to smysl je použít nebo poslat dál ?

Angličany používám a jsem s nimi spokojen, je-li to PECO Code 55, tak bych se jich určitě nezbavoval, umožňuje to zkrácení zhlaví a lepší využití prostoru, samozřejmě záleží na tom zda je smysluplně využiješ v rámci Tvého návrhu.