Rosik píše:Dělají se i v TT a myslím, že by šli vyrobit i v N. Nejmenší neodymový magnet, který se běžně prodává je kostka a má rozměr 1x1x1 mm a má přídržnou sílu 40 g. Při použití 2 ks by to na kratší vlaky asi stačilo.
Zde je odkaz: https://silnemagnety.cz/produkt/kostka-1x1x1/
Pokud by na to někdo byl schopen vyrobit na 3D tiskárně spřáhlo s otvory na magnety a na drátky, pak by se to dalo zvládnout i v eNku.
Magneticka sprahla se v eNku samozrejme udelat daji, prvne jsme o nich psali pred nejakymi sesti lety tady.
Od te doby jsem trochu pokrocil, sprahla se tisknou na 3D tiskarne, jsou upravena pro Nd magnety 2x1 mm (mam vyzkousene, ze s mensimi magnety se jednak blbe pracuje, druhak maji nedostatecnou pridrznou silu - i kdyz to podle parametru vypada, ze to staci, tak nestaci, tech cca 20 g je proste malo - a tretak maji Curieho bod moc nizko i na pajeni Woodovym kovem), mam modely pro normalni NEM sachty i pro Fleischmanni zpusob uchyceni (pouzil jsem je napr. na proklinany Flm model Porta Bohemica).
Tenhle zpusob spojeni ma samozrejme i svoje nevyhody, pevnym spojenim temi sprahly se pripravite minimalne o jednu rotacni osu, kterou maji volnou jak klasicka NEM, tak i treba Flm profi sprahla, takze by to za urcitych okolnosti mohlo zpusobovat potize pri prujezdech v komplikovanych pomerech (kratka esicka a podobne). Ja jsem s nimi zadne problemy nikdy nemel, ale principialne muzou nastat.
Behem dne muzu dodat i fotky.
Kdyby mel nekdo zajem, dejte vedet.
JP
Edit:
Spoj dvou Flm vozu magnetickym sprahlem:
Porovnani sprahel, zprava doleva: Trix, magneticke do NEM, magneticke do Flm sachty, NEM hlava do Flm sachty:
Vodice jsou vyvedene otvory v zadni strane hlavy kolem trnu.