mizl píše:Ahoj tušíš správně. Téma je pod stejným názvem jako dioráma (viz viewtopic.php?f=25&t=7242&start=15&hilit=Silnice+motorkářů). Téma by se mělo jmenovat "Silnice motorkářů" a byl to dárek pro panímámu motorkářku. Mno moc se tu nebudu rozepisovat o scéně a historii děje.
V podstatě se jedná o stejný postup výstavby silnice silničáři. Jako základní vrstva je použitá vrstva podkladového miralonu pod plovoucí podlahy tloušťka 3mm. Miralon je zasypán štěrkem co se používá do kolejí dle velikosti měřítka. Zakapán lepidlem stejným způsobem jako štěrk v kolejích. Poté se pokládá asfalt. V našem případě tenká vrstva sádry. Po zaschnutí se sádra zbrousí smirkem. Pokud z podloží odpadne vlivem broušení zrnko štěrku tak to nevadí. Ba naopak je to v přiměřené míře žádoucí. Tímto se vytvoří výtluk či prasklina. Po broušeni přechází barva a a patinovací pigmenty. Prostě modelářský standard.
Nechci tu psát elaborát postupu neb z mobilu se píše dost blbě. Snad takto napsaný postup je vypovídající.
Michal
Vypadá to pěkně a díky i za postup. Ono všude je spousta návodů na kdeco, ale jak udělat alespoň trochu realistickou silnici, zvláště ze starších epoch, to zde moc není. Nejhorší pak jsou ty kupované černé s ideálně rovnými bílými čárami. Už jsem viděl několik krásných kolejišť, kde to silnice totálně zazdila. Za nejsložitější ve stavbě silnice považuji trefit nějakou rozumnou barvu povrchu a udělat to tak, aby to nebylo jednolité, ale barva se jemně měnila podle vyježděných stop, asfaltových záplat apod.