od Michal Šuhajda » pon 04 led, 2021 8:25 am
Ahoj,
Jsem rád, že Ondra zveřejnil návrh. Nikdo nejsme dokonalí a třeba se podaří odhalit nějaké problémy.
Sám už vidím, že není důvod mít díl B (rohový) užší. Tedy lze styčnou hranu s dílem C (ten zkosený vpravo) posunout o 10cm. Budou se snáze dělat rámy. Zkosení je kvůli běžnému přístupu ke zhlaví horní stanice.
Doplním popis kolejiště.
Kolejiště má být přístupné při provozu pouze zpředu, při montáži a větší údržbě by mělo být přístupné ze všech stran. Pro snadnější manipulaci je rozděleno na tři díly A, B, C (ve směru hodinových ručiček). Při návrhu jsem se snažil o kolmé kolejové přechody mezi díly což se povedlo kromě jedné trati (stoupání ze SN do V).
Díky rozdělení je též možné kolejiště je možné stavět postupně. Nejprve by měly vzniknout díly A, B, které již vytvoří samostatný provozní celek. Proto je v tunelu mezi stanicí Město (M) a zastávkou s nákladištěm (ZN) umístěna spojka (modrá). Tato spojka vznikla dodatečně, díky Dancerovi a jeho kolejišti zde na fóru. Díky:) Po dokončení dílu C může spojka sloužit ke zpestření provozu, ze stanice M se stane stanice odbočná resp. přípojná. Některé vlaky nebudou projíždět celou trať a mohou pouze projíždět po trase SN ->M ->SN, případně os. vlaky mohou pendlovat mezi M a SN.
Základním motivem kolejiště však byl provoz na jednokolejné hlavní trati se dvěma mezilehlými stanicemi. Vzdálenou inspirací je trať Turnov - Liberec. Stanice M patří k okresnímu městu, kterému zajišťuje spojení se světem. Má tři dopravní koleje, dvě s jednostranným nástupištěm. Je zde jedna průjezdná man. kolej s bývalým skladištěm a rampou. Volná skládka je u kusé koleje vpravo. Vlevo je krátká vlečka. Za stanicí je malé depo, které kdysi sloužilo pro postrkové parní lokomotivy. Postrky byly nutné, protože trať překonává směrem do Vsi (V) značné stoupání. Lokomotivy se neotáčely, proto depo nepotřebuje točnu. Rotunda bude mít pouze dvě stání, ale takovou mi WT nenabídnul.
Trať stoupá přes zastávku s nákladištěm (ZN). Zde je nástupiště s malou budovou /přístřeškem a krátká kusá kolej, která slouží především k příležitostné nakládce dřeva. Kusá kolej je v mírném sklonu k zarážedlu, proto se obešla bez odvratu.
Vrchol stoupání je v tunelu v oblouku před stanicí V. Tato stanice je volně navržena podle Sychrova – je o trochu přímější, navíc je zde jednokolejná vlečka do malého závodu. Z V trať klesá po obloukovém mostě přes hluboké údolí, které posléze překročí ještě jednou a zmizí v tunelu.
Kolejiště je navrženo s „mým oblíbeným“ společným SN pro obě tratě. JSN je umístěno v přední části pod hlavní stanicí zejména kvůli přístupu. SN je uvažováno jako jednosměrné, spojky za zhlavím zajišťují výjezd na libovolnou trať. SN má 6 průjezdných kolejí (předpoklad je 5 odstavených souprav a zadní oblouková volná pro průjezd + 2 kusé koleje pro obousměrné jednotky nebo zátěž. Kusá kolej vpředu se dá používat jako programovací (po odpojení od zbytku kolejiště).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat