Zdravím všechny,
možná si mě ještě pamatujete, tehdy mi bylo třináct a podle toho to tak vypadalo. Každý týden nové téma, přechody mezi velikostmi, kolejemi s podložím a bez podloží, moduly a panelem byly rychlejší a cykličtější než rychlík honící svůj konec na prudkém oblouku v oválu.
Teď sice stále ještě studuji, ale finančně už je to samozřejmě někde jinde než na základce. Snad i větší rozhodnost a snaha to dotáhnout do konce. Z tehdejší doby mi zbyl jen ovál geoline s multimausem a dvěma mašinkami. Ty mě věrně provází vždy ve zkouškovém nebo když je potřeba cokoliv dělat do školy. Nyní, skoro po deseti letech, uvažuji, že bych si znovu vybudoval kolejiště.
Prvotní nápad byl, že si koupím výlisek Noch, dám tam koleje a bude.
Pak jsem se z toho ale vyspal a řekl jsem si, že mám snad na víc. A za dvacet tisíc (chtěl jsem ten Mittenwald) se dá už udělat něco slušnějšího.
Co se týče prostoru, chtěl bych využít toho, že se mi rozpadá postel a bude brzy potřeba koupit novou. Tím bych si mohl nechat postel udělat a pod ni umístit kolejiště. Postel by mohla být rozšířená a vyvýšená, zkrátka tomu uzpůsobená. Chtěl bych to udělat nebo spíš nechat udělat na principu šuplíku v úložném prostoru. Rozměry
2 m na 1,2. Vzhledem k rozměrům (délka staničních kolejí apod.) by bylo nejlepší Ztko
ale to nechci, takže zlatý střed
TT v tomto jednoznačně vítězí. Určitě
digitální ovládání loko, u příslušenství si jistý nejsem. Koleje jednoznačně bez podloží, teď otázka Kuehn x Tillig.
Otevřel jsem po x letech Milanovu publikaci s plánkem
Dolní Lhota. Určitě se skrytým nádražím, aby vlak nekroužil jen po oválu, zde se nabízí možnost dvou vratných smyček vedle sebe s několika odstavnými kolejemi, což by umožnilo úplně luxusní možnosti provozu. Určitě to nebude Pendolino, vidím to maximálně na brejlovce + 2 vozy typu Y, 842 + jeden přípojný, 810, Regionova, 854 apod., zkrátka to, co jezdí u nás Staré Město - Uherské Hradiště nebo to, co si pamatuji z dětství. (Kdysi měli nedostatek motorových osobních vozů, a tak jezdil odpoledne Kocour se dvěma přípojnými a potom večer zase zpět a jako malý jsem se celé odpoledne díval na hodiny, když už pojede. Vlastně díky vláčkům jsem se naučil číst a psát v pěti letech, protože jsem si chtěl psát své jízdní řády
Pak u nás přestávaly jezdit 810 a objevila se tam 842 a já jí začal říkat "Směšňanka," protože směšně houkala.
)
Tak a teď se trošku zbrzdím. Byl jsem vždycky spíš humanitně orientovaný než technicky. Nechci, abych něco rozdělal a pak zjistil, že na to nemám (nemyslím ani tak finančně jako spíš dovednostmi, schopnostmi). Zároveň však nechci udělat jen mini kolejiště, které by se mi za chvíli z hlediska provozu omrzelo. Jsem ochotný si raději chvilku počkat a mít něco, o za to bude stát, zároveň nechci, abych za pět let neměl stále nic.
Proto jsem začal přemýšlet o možnosti nechat si vyrobit základ, hrubou stavbu (deska, koleje, zapojení elektra), teď mě neukamenujte,
na zakázku. Na internetu jsem se díval, že takové možnosti nabízí například plzeňský Happy model, ale nic moc jsem zatím nezjišťoval. Vím, že se to prodraží, ale nyní mi to přijde lepší varianta, protože by mi to (asi) ušetřilo spoustu nervů.
Vím, že tato možnost není tím pravým modelářstvím, kdy si člověk všechno dělá sám, zjišťuje a objevuje, zároveň se mi však jeví jako jistý kompromis mezi hotovým kolejištěm Noch a kolejištěm svépomocí bez jakýchkoli zkušeností.
Budu rád za jakýkoliv Váš názor, ať už k výstavbě kolejiště na zakázku nebo celkové představě. Když tak mě klidně nasměrujte zpátky k výlisku Noch
, ale doufám, že mě utvrdíte v tom, že je to hloupost.
Příloha: představa, jak bych chtěl mít vratné smyčky. Je to jen v malování pro ilustraci, samozřejmě by se tam doplnily průjezdné i kusé koleje.
Přeji krásné Vánoce a šťastný nový rok!