Návrh kolejiště přikládám. Rovnou musím říct, že byla šichta vymyslet jak s tratí zpět do SN
Až asi 5. náčrtek byl ten správný. Jak jsem si ověřil ve WT předběžné výpočty vyšly, takže mohu ukázat výsledek.
Nejprve strohá technická data:
Kolejivo Tillig
R min 310 - použil jsem ho dle předchozích návrhů na DF
Výhybky EW2, obloukové R631/R310, jedna symetrická, jednou použita dvojitá spojka Tillig, je možno ji bez potíží nahradit dvojicí jednoduchých spojek
Sklony max. 25 promile (především ve krytých částech po započtení výškových oblouků pro plynulou změnu sklonu), viditelná trať mezi stanicemi 17 promile
Užitečné délky dopr. kolejí:
Větší stanice - 1.kol. - 95 cm, 2. - 95 cm, 3. - 105cm
Menší stanice: 1. kol. - 95 cm (s výhybkami na man. kolej 120cm), 3.kol. - 120 cm
Výšky: SN - 0, Větší +100, Menší +190 Max. terén +255mm (vlevo nad tunely)
A teď legenda:
Trať byla postavena v podhorském terénu jako spojka hlavních tratí a brzy se ukázala její důležitost.
Kromě lokální zátěže tudy projíždějí i tranzitní průběžné nákladní vlaky, a pro lepší obsluhu zejména okresního města Větší několik Spěšných vlaků, po trati jsou v případě potřeby (odklon) vedeny i Rychlíky.
SN je řešeno jako smyčka, je zde celkem 8 kolejí 2x4, není problém zde doplnit další koleje. tratě stoupají společně podle zadní hrany, zde je umístěna dvojitá kolejová spojka, která umožní výjezd na oba "konce " trati.
První trať se na viditelné části v prostoru kolejiště se objeví poté co vystoupá z tunelu a téměř okamžitě začíná zhlaví stanice Větší. Tato stanice patří k okresnímu městu a díky tomu se zde výrazně mění počty cestujících. Proto zde některé osobní vlaky končí a lepším případě místo nich pokračují dále MOs. Stanice má tři dopraví koleje č.1,č.2,č.3 a průběžnou manipulační kolej. se kladem a rampou. na tuto kolej navazuje vlečka k obilnému silu. ve stanici je proveden tzv. odsun osy, takže od začátku trati se vjíždí na 1.kol., od konce trati na kol.č.2. Jako pozůstatek dávných dob je zde malá remíza, která slouží (-ila) pro postrkový stroj na trase dále do kopců.
Ve stanici právě Sp vlak na 2. koleji předjíždí Mn vlak na 1.koleji. V protisměru na kol. č. 3 dojel Vn (vyrovnávkový) vlak s prázdnými vozy do lomu. Dále bude pokračovat jako vlečkový vlak.
Do města se od stanice chodí směrem vlevo dopředu. Město je mimo kolejiště. Z Větší trať pokračuje tunelem. Tato stísněnost je důvodem, proč zde nemohly být prodlouženy koleje a stanice je poměrně krátká
*/Trať stoupá v tunelu, aby se vynořila " o patro výš vlevo" za obloukem a kusem přímé odbočuje vlečka do kamenolomu. Zde už čekají naložené vozy na výměnu za prázdné. Trať pokračuje dále oblouky přejede násep s propustkem (ten ve WT neumím - jen most a ten tam nechci, tak vyšla taková divná díra okolo trati) a dalším obloukem okolo lomu se blíží k vrcholovému zářezu. ještě před ním ale vlaky minou vjezdové návěstidlo do Menší. Za zářezem se vpravo objeví vlečka do ZZN a pak už i stanice. Stanice je delší než ta v okresním městě. díky tomu zde často křižují osobní vlaky, nebo dlouhé náklady. Nyní je ale 3.kol. volná, Na 1.kol stojí Os vlak, který bude pokračovat dále. Po jeho odjezdu přejede Motorový vůz s vlekem, který je odstaven na manip. koleji u budovy a po čase bude pokračovat zpět do Věští odkud před dvěma hodinami přijel.
V Menší je kromě vlečky ZZN i vlečka do místní továrny, kde se lisují plechovky pro barvy. vlečka má pouze jednu kolej, která odbočuje ze 3.kol. Vesnice je za zadní hranou kolejiště spíše vpravo.
V plánku není doplněná vegetace, ani detaily. Železniční vozidla jsou především kvůli znázornění délek kolejí.
Nejde mi sem vložit lepší obrázek, ráno to nějak udělám.
*/ Pozn. nejen pro zlepšovatele
Stanice je krátká úmyslně, šla by prodloužit použitím obl. výhybek vpravo i vlevo (bylo to ve verzi 001 a 002), jenže stanice přišla o kus vlečky a celá se výrazně opticky namáčkla k stoupající trati.