Panove !
Vystavba kolejiste veeelmi pomalu pokracuje, ale jak uz to tak byva, pri stavbe cloveka napadaji uchylarny. Rad bych konzultoval jeden doplnek - je ve skryte casti, takze ve viditelnem provozu prekazet nebude otazka je, zda je takove zesloziteni ucelne.
Prosim prohlednete si planek (prosim prokliknout - je tam velky obrazek): .
Legenda:
- prakticky vse az na ZELENOU, SEDOU a kousek CERVENE je skryte
- jedna se o falesnou dvojkolejku se skrytym nadrazim (nahore, fialove, 5 koleji), ktera pokracuje toboganem do kopce (v leve dolni casti uvodni smycka, zelena) a nakonec sesplha dalsim toboganem (navrat zelenou vetvi v leve horni casti)
- pro ty, co znaji PUVODNI kolejovy plan: zlute jsou vyznacene 'technicke spojky' - doplnili jsme je, abychom mohli ruzne krouzit jeste pred uplnou dostavbou toboganu a horskeho useku. Jestli je pak zrusime, nebo se budou pouzivat pro ruzne vylomeniny ted nedokazu rict.
- v prave dolni casti je zelena vyhybna Dolna Stubna -- vyhybnu s propojenim vice trati [url=http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=12479&p=267026&hilit=+vyhybna#p267039jsem diskutoval zde[/url]
- pocitame s tim, ze prava cervena cast dvojkolejky, formalne skryta bude mit ve skutecnosti odkryty bok s vytvorenou kulisou / minikrajinou - je videt primo od vstupnich dveri.
A ted problem a otazka: falesna dvojkolejka je navrzena pro levostranny provoz: po vnejsi (dolni) koleji se jede vlevo, z kopcu se sjede a do skrytaku se vraci vnitrni koleji; pritom je moznost jet do 'vetsiho' skrytaku (tzn zdanlive po hlavni trati - dvojkolejce), do mensiho (vedlejsi trat). Pro zpestreni provozu jsem uvazoval o tom, ze by slo obcas "vyjimecne" jezdit i opacnym smerem (u obou toboganu jsou skryte vyhybny = mozne vykrizovani) ... ovsem otazka je, nakolik je takova sitauce realna a obvykla - jak casto po dvojkolejne trati jede souprava "po nespravne" koleji.
OTAZKA:
Ve fialove skryte casti VPRAVO je kolejova spojka s anglicanem. Umozni prevedeni soupravy na 'nespravnou' kolej jeste ve skrytaku (a naopak prevedeni soupravy do normalniho rezimu). V zasade je nadbytecna, protoze stejnou operaci jde provest ve viditelne vyhybne. Stoji ta kolejova spojka za zesloziteni planu a zapojeni (rizeni prepolovani useku) ? Podle puvodniho navrhu byly 2 fialove skrytaky zcela oddelene, spojene az ve vyhybne.