Větší Mankovičky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod PaTT » čtv 24 zář, 2020 9:37 am

Děkuju Vojtasi. Řeka se tam rozhodně hodí víc, upraveno, skvělý nápad. Zákoutí s kopcem vypadá moc pěkně, jen bych otevřený lom nedával nad tunel, takže tady bych nechal kopec s lesem a terasy lomu umístil do kopce na druhé straně.
Vedení odbočné trati, tvar a polohu stanice Ležky jsem upravil. Dopravní koleje mají teď 95 a 84, předávaci k lomu 88cm. Remíza zrušena, na kusé koleji uhelné sklady. Šlo by takhle?
Obrázek
celý plánek: https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1462048899

K odbočné stanici Mankovičky. Děkuju moc za čas a snahu, ale tohle se mi zdá už trochu v nepoměru mezi délkou viditelné tratě a délkou staničních kolejí (jeden z původních návrhů vypadal dost podobně). Zvlášť při vyjmutí vložených segmentů by byl tunel skoro hned za krajní vyhybkou. A druhá věc: problém se spojováním vozů v oblouku. Možná se obávám zbytečně, ale raději bych to nedělal.. tudíž staniční koleje víceméně rovné. Tedy mi zatím připadá vhodnější předchozí verze, přijde mi, že získaná délka staničních kolejí za to nestojí. Víc se ukáže až zhlaví poskládám z modelových kolejí na ploše segmentů, to nejspíš ještě nějaké změny nastanou.
pohled na celek:
Obrázek
větší rozlišení:https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1462048895

Přeprava by mohla mít následující logiku:
-přeprava zemědělských produktů (a věcí okolo) z levého segmentu "v nížině", ve stanici vlečka sila. Naopak doprava hnojiv apod. k přeložení na auta JZD.
-přeprava kameniva z vlečky lomu, to spolu s cementem do betonárky na pravém segmentu. Odvoz hotových výrobků.
-zatím nespecifikovaná vlečka napojená na výtažnou kolej koncové stanice vlečky by mohla být třeba nakládka dřeva z okolních lesů nebo malá sklárna (třeba tady:http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=4773&p=110320&hilit=skl%C3%A1rna#p110320 a tady: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=11&t=9053&p=165916&hilit=skl%C3%A1rna#p165916)
Přijde mi to "v horách" případnějží než cukrovar.
- k tomu v malé míře kusovky - Zetky u skladiště.
Samozřejmě budu rád za jakékoliv další připomínky a náměty.
PaTT
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 07 bře, 2018 9:59 am

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod vojtas » čtv 24 zář, 2020 10:01 am

Jo, tady žádný problém nevidím. Co se spojování v oblouku týče, s očkovými spřáhly a se spřáhly roco to jde, s novým tilligem ne, ale já to beru spíš jako optickou věc. Ve skutečnosti skoro nikdy vlak od námezníku k námezníku nestojí, zato na kolejišti je to obvyklá situace, tedy kus koleje před vlakem, kterou třeba nevyužiješ tu stanici dělá na pohled trochu modelovější. Ale myslím, že to je v pohodě tak, jak to máš, to už je spíš každého přístup. Ta tvoje stanice teď vypadá jako Blatno u Jesenice. Teď si kolejiště přerýsuj, doporučuju buď v CADu nebo třeba i ve scarmu, aby sis ujasnil oblouky a neměl tam ty hady z wintracku. Bude ti to vycházet hodně podobně, jako jsem to kreslil já, pro další stavbu mi to přijde dost důležitý.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod PaTT » čtv 07 led, 2021 2:57 pm

Přeji vše dobré do nového roku...
kolejiště Větší Mankovičky se pozvolna přesouvá ze stadia obrázků do doby korkové.
Po mnoha úpravách vypadá současný plán takto:
Obrázek
větší obrázek zde:
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/cele_M.jpg?ver=0
Přibyl na něm úzký odnímací segment po pravé straně, změnilo se napojení odbočné trati, ta se (kvůli zmírnění sklonu) lehce prodloužila.
Odbočná stanice Mankovičky dostává svou (snad už konečnou) podobu.

Dál popíšu stavbu dvou segmentů pro odbočnou stanici (130*55 a 140*55cm).
Segmenty kolejiště jsou na 6mm bukové překližce vyztužené podkladovými latěmi 42*25mm (po obvodu přilepeny dvě na sobě). Překližka je nařezaná truhlářem, latě vlastní rukou :) Sešroubováno vruty, lepeno částečně dispezí (Duvilax BD20), částečně polyuretanovým lepidlem na dřevo (D4). To drží skutečně pevně, nejen dřevo, není nutné použít vruty. Při stavbě segmentů jsem čerpal z podrobných popisů na stránkách Lokopin a MojeTT, takže dál vypíchnu spíš jen jednotlivosti...

Obrázek
Obrázek

Rozebírací spoje mezi segmenty jsou provedeny pomocí zadlabávacích matek na jedné straně, zalepených matek M6 s podložkou na druhé straně a šroubů.
V sešroubovaném stavu jsem nechal zaschnout vlepené matky (do těsně vyvrtaného otvoru ve dřevě) a posléze rozšrouboval.
Tím je zajištěna souosost; vlepené matky s podložkou jsou namáhány většinou jen na tlak, zatím se utrhla jedna z 12, když jsem spoj příliš dotáhl bez kluzné podložky. Protože nejde o modulové kolejiště, které by často cestovalo, a navíc bude dostatečně podepřeno konzolami, považuju tento způsob spoje za dostatečný.
Obrázek
Obrázek
větší obrázky zde:
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/spoj2.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/spoj1.jpg?ver=0
Co jsem se naučil:
Překližka se opavdu dost kroutí. Dvě latě 42*25mm nad sebou a diagonální výztuhy sice dokážou segment víceméně udržet v rovině, ale jako celek je to těžké.
Šířka latí dělá později problém při montáži výhybkových přestavníků. Polohu výztuh jsem sice naplánoval podle plánku ve Wintracku,
ale poloha kolejí se stejně ještě změnila a diagonály bylo nutno ještě při stavbě přizpůsobit rozebíracím spojům, aby byl přístup ke šroubům.
Takže příště raději vzpěry a nosnou konstrukci rovnou nechat nařezat ze silnější překližky.

Na překližku jsem disperzí přilepil korek tl. 4mm (korek na obklady, OBI). Porovnával jsem vodovzdornost lepidla Herkules a disperze BD20... ta se ve vlhku odlepila o poznání dříve. Použil jsem kolejové pruty Tillig (2.07mm), pražcové podloží a dále výhybky EW1 s kovovou srdcovkou ze stavebnic, IBW s kovovou srdcovkou ze stavebnic a EW2 (koupené vcelku). Kovové srdcovky EW1 a IBW mají napájecí kontakt na plíšek s očkem (je přiložen). Ten jsem připájel k srdcovce (stačí obyčejná kalafuna a běžná pájecí teplota) a do plastového pásu vyhloubil vrtákem důlek, jinak by srcovka nedosedla. Plíšek s očkem je nutné ohnout o něco blíže ke středu než je z výroby a při tom se obvykle zlomí... pocínoval jsem místo ohybu pájkou. Podle rad Lokopina jsem připájel přiložené vodivé pásky ke kolejnicím, a také propojil jazyky tenkým lankem. Výhybky jsou vzájemně spojené rozpůlenými vodivými spojkami Tillig.
Levé a pravé zhlaví a čtyři dopravní koleje jsou samostatnými sledovanými (izolovanými) úseky; zbylé části sledovené nebudou.
Na západním zhlaví jsem nakonec u některých výhybek rozřezal podloží a přiohnul jsem je (EW2 lehce do oblouku a IBW lehce narovnal), abych dosáhl plynulejšího oblouku. Jednu EW2 jsem se pokusil zafixovat v ohnutém stavu horkovzdušnou pistolí, málem se roztekl plastový unašeč jazyků výhybky... Takže nakonec bude oblouk asi držet jen lepidlo.

Obrázek
Obrázek

větší obrázky zde:
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/stred.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/leva.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/podel.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/prava.jpg?ver=0

Co jsem se naučil:
Teprve když se zhlaví skutečně sestaví, objeví se dost věcí, co na plánku vidět nejsou, třeba že kombinace EW2 (rovná) a IBW (R 631mm) nevypadá moc dobře. Takže příště raději rovnou tam, kde je třeba "něco mezi R 631 a rovinou" naohýbat univerzální stavebnici FBW podle potřeby.
Přijde mi, že plast použitý na pražce stavebnic IBW snese vyšší teplotu než ten použitý u EW2 a stavebnic EW1... na těch se pájelo o poznání hůře.

V této chvíli jsou sestaveny podstatné části obou zhlaví. Zúžil jsem osovou vzdálenost mezi dopravními kolejemi 1, 2, 4 a 6 na 40 mm (tj. 3.75m ve skutečnosti) a mezi krajní kolejí (3 a 1) na 36 mm. Díky zhlaví do oblouku stačilo lehce přiohnout vyhybky.

edit: 40mm v modelu odpovídá 4.8m, což je blízko 4.75m, tj. rozteči os používané v ep. I-III/IV podle
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=11857&start=15
děkuju za upozornění od PajaF


Mám na zkušenější kolegy tyto dotazy:
1. Osová vzdálenost mezi manipulačnimi kolejemi (6 a 8 ): mám zachovat 40 mm (i když tam nebude sypané nástupiště) nebo můžu zúžit? Standardní 43mm by asi bylo ve srovnání s nástupišti příliš široké.
2. Poloha staniční budovy 16/H, záchodků 19/H a skladiště (zděné 353/H s rampou) a kůlny (48/H)... je to možné podle návrhu na obrázku?
Obrázek
(větší verze zde:
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/vyrez_M.jpg?ver=0 )
Případně prosím odkaz na nějaký příklad jak uspořádat lépe...
2. Poloha a délka sypaných nástupišť: u koleje 4 jsem navrhnul 80cm (tj. 96 m) a u kolejí 1 a 2 83cm (99 m). Může to (poloha, délka, přístupy) tak být, případně jsou nějaká pravidla?
3. Osvětlení: kolik a kam umístit stožárových lamp? Tady vůbec netuším, čím se to řídí, budu rád za odkaz na nějaké typické příklady, případně návrh přímo do obrázku.

Děkuji předem za odpovědi.
PaTT
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 07 bře, 2018 9:59 am

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod vojtas » čtv 07 led, 2021 9:09 pm

Klidně můžeš jít až na 37,5. Zvlášť mezi manipulační koleje. 43 je víc, než kde v československu ve skutečnosti máme.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 08 led, 2021 1:31 pm

PaTT píše:2. Poloha staniční budovy ... je to možné podle návrhu na obrázku?
3. Osvětlení: kolik a kam umístit stožárových lamp? Tady vůbec netuším, čím se to řídí, budu rád za odkaz na nějaké typické příklady, případně návrh přímo do obrázku.

Ahoj, 2. je to možné, ale nebylo by lepší otočit pořadí? Budovu 16/H dát až na úroveň angličanu, pak záchody a sklad - měl by si lépe využitou i tu manipulační kolej a sklad by navazoval na volnou plochu...
3. S lampami je to snadné, otevři si mapy.cz najdi si podobně velkou stanici a oměř si rozestupy lamp. A zvol rozumný kompromis, aby to taky dobře vypadalo. :D Třeba u nás na stanici je zhruba 34m, což je víc než Y vůz. Dal bych do jedné řady 4 lampy mezi 2. a 1. kolej a po jedné lampě k první a poslední výhybce a k výtopně. Dělal bych to spíš po citu... Zkus si to představit, jak to bude vypadat, né jak to bude svítit*. :D Aby si tam neměl les lamp.
* Protože v modelu všechno svítí víc jak ve skutečnosti. Onehdá jsem viděl vyfoceného trpaslíka z boku a všude okolo něj se rozlévala modrá záře :D a porovnejte si to s realitou...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod chameleon » sob 09 led, 2021 5:32 pm

Vladimír_B píše:* Protože v modelu všechno svítí víc jak ve skutečnosti. Onehdá jsem viděl vyfoceného trpaslíka z boku a všude okolo něj se rozlévala modrá záře :D a porovnejte si to s realitou...

Nemyslíš náhodou můj avatar ?! No tos mě nepotěšil, já se těším, že již brzy po cca 5-ti letech dotáhnu kolejiště k opětovnému zprovoznění, a teď mi ty modrý světla budou tahat za oči :twisted: Naštěstí jsem už ze snahy o dokonalost vyrostl, tak nad tím přihmouhřím oči :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod Vladimír_B » úte 12 led, 2021 11:44 am

Ne
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod chameleon » úte 12 led, 2021 8:23 pm

Vladimír_B píše:Ne

Já si dělal srandu ;-) Ale když už jsme u toho, dá se tomu nějak jednoduše zabránit? Uvidím, jak to bude vypadat s krajinkou, ale svítit do trávy kolem budou.. Neexistuje třeba nějaká dolepovací čočka pro směrování světla nebo fólie/filtr?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod vojtas » stř 13 led, 2021 1:05 am

ubrat napětí. Zvlášť modrá žárovka za clonkou ve skutečnosti prostě tak mžourá.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Větší Mankovičky

Příspěvekod PaTT » pát 28 led, 2022 9:50 pm

Práce na kolejišti Větší Mankovičky zvolna pokračují, teď právě o jeden level výše... v koncové stanici Ležky (nad skrytým nádražím).
Po mnoha vývojových variantách stanice vypadá takto:
lezky_pudor_500.jpg
lezky_pudor_500.jpg (9.97 KiB) Zobrazeno 3877 krát

Stanice je umístěna na jednom rámu 150x50 cm; navazující díly (stoupání ke stanici a krátká kusá kolej vlevo) zatím hotové nejsou. Do stanice Ležky je připojena vlečka lomu, na kusé vlevo je umístěna skládka uhlí, kusá vpravo je již nevyužívaná, zarostlá.
větší obrázek: https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/images/Lezky_pudorys.jpg?ver=0
Tady je aktuální návrh rozmístění budov (epocha IV):
Lezky_navrh1_500.jpg
Lezky_navrh1_500.jpg (9.66 KiB) Zobrazeno 3877 krát


Lezky_navrh4_500.jpg

Budovy na obrázcích (zleva):
uhelné sklady (dřevěná ohrada, panelová plocha, dřevěná bouda)
traťmistrovská kůlna 48/H
přijímací budova LVI/H,
záchodky 549/H
dřevěný sklad s rampou (353/H) s navazující štěrkovou volnou plochou.
K budovám vede úzká silnice (šedá lepenka) na hraně svahu, který spadá k dolní úrovni terénu (listy papíru)
Větší obrázky jsou tady:
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/thumb/Lezky_navrh4.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/thumb/Lezky_navrh1.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/thumb/Lezky_navrh2.jpg?ver=0
https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/16/16928/16928200_bcb39422cae5eac5431206c17ee6da12/thumb/Lezky_navrh3.jpg?ver=0

Prosím zkušenější kolegy o komentář k výběru a umístění budov, případně ke kolejišti stanice, dokud to lze změnit...
Taky uvítám odkazy na dokumentaci podobně uspořádaných reálných stanic, odkud lze čerpat informace o detailech.
Děkuju.
PaTT
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 07 bře, 2018 9:59 am

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod vojtas » sob 29 led, 2022 1:25 am

Vypadá to moc pěkně, jen bych si pohlídal rovnoběžnost rovných kolejí. nejlepší na rovnání kolejí je mít nějaký hranol s průměrem 12mm nebo plechové pravítko. Ono to je pak takové učesanější, když je vidět kde oblouk začíná a kde končí. Hlavně ta kolej nejdál od budovy je taková divná - nenavazuje správně na trojcestnou výhybku a dělá takové S. To samé ta vzdálenější kolej vlečky, je tam na konci výhybky hrozný zlom a určtě by to skutečný vagon neprojel, natáhni si na konec koleje kus rovného podloží a máš to, koleje na vlečce můžou být dál od sebe, když ti tam vyjde moc malý poloměr.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod MrBlackbird » sob 29 led, 2022 8:48 am

Hezky se ti to rýsuje. :)
To klesání svahu z horní stanice do úrovně terénu spodku má nějaký důvod? Jen že bych ho tam nedělal a přidal tak víc místa kolem budov v horním nádraží. Pak by se ta cesta nemusela tak mačkat k budovám, které se zase mačkají ke kolejím.
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod Ivan » sob 29 led, 2022 10:48 am

Vypadá to hezky. Jak psal Vojtas, na pokládku rovných kolejí používám al hladitko 12mm (profil U), hezky to do koleje sedne a je to parádně rovné.
Přes spoje segmentů doporučuji lepit celou kolej a po zatvrdnuti přeříznout. Používám žilpilku, jde to ale určitě i jiným nástrojem.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Větší Mankovičky

Příspěvekod Zlámalík » sob 29 led, 2022 8:43 pm

Já teda jestli vidím, tak se mi zdá, že stanice je záměrně do oblouku. To se mi líbí, jen to chce dotáhnout tu rovnoběžnost. Teď je to vlevo moc "utažené", oblouk bych rozprostřel do délky stanice. Vzal bych dlouhou lať, přimontoval ji zespodu pod kolejiště kolmo ke kolejím, někam daleko (= do průsečíku kolmic ke vjezdovým výhybkám:D ) zabodl hřebík a tužkou na špagátě bych nakreslil průjezdnou kolej. Pak s odstupy dle potřeby či normy nakreslil ostatní. Když to bude takhle tááááhlé, nebude ani problém se spojováním vozů (doporučuju zkusit nějaké rychlíkové a pak dlouhé dvounápravové, prostě ty s dlouhými převisy). Vovo má na svém kolejišti taky takhle oblouk a prý OK.

Edit, doplnění: tohle mi napsal nedávno Peter Bado, na vlaky.net známý jako "tratovak", čili člověk od fochu:
Ale jedna věc by se přeci našla... ...tak dokonalá poloha kolejí je nerealistická. Chtělo by to nasimulovat propadené styky, nějakou tu směrovou a výškovou vadu, ... Ale berte to jenom jako moji profesní deformaci, nikoliv výtku :-)
Takže asi tak :D :D :D
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1830
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Větší Mankovičky

Příspěvekod PaTT » ned 30 led, 2022 5:46 pm

Zlámalík píše:Já teda jestli vidím, tak se mi zdá, že stanice je záměrně do oblouku. To se mi líbí, jen to chce dotáhnout tu rovnoběžnost. Teď je to vlevo moc "utažené", oblouk bych rozprostřel do délky stanice. ... Když to bude takhle tááááhlé, nebude ani problém se spojováním vozů (doporučuju zkusit nějaké rychlíkové a pak dlouhé dvounápravové, prostě ty s dlouhými převisy). Vovo má na svém kolejišti taky takhle oblouk a prý OK.

Děkuju za náměty, jak na to koukám pořád zblízka a ze strany, tak mi to už nepřišlo divné :)
Stanice je skutečně v levé části vedena do velmi mírného oblouku, částečně inspirovaná tím, co psal VoVo. Druhým důvodem je, aby kolej na konci směřovala spíše kolmo k hraně segmentu, než přímo k zadní straně, do pozadí. Odchylka osy je je asi 13mm na délku přibližně 38cm:
oblouk.jpg
oblouk.jpg (32.84 KiB) Zobrazeno 3458 krát

Oblouk je tedy velmi mírný, se spojováním problém není (foto z testování: Rosnička a dlouhý Gbk).
rosnicka.jpg

Vojtas píše:Vypadá to moc pěkně, jen bych si pohlídal rovnoběžnost rovných kolejí. .... Hlavně ta kolej nejdál od budovy je taková divná - nenavazuje správně na trojcestnou výhybku a dělá takové S. To samé ta vzdálenější kolej vlečky, je tam na konci výhybky hrozný zlom a určtě by to skutečný vagon neprojel, natáhni si na konec koleje kus rovného podloží a máš to, koleje na vlečce můžou být dál od sebe, když ti tam vyjde moc malý poloměr.

Děkuju za postřeh, opraveno. Zadní vlečková kolej napřímena,
narovnani.jpg

na levém zhlaví upraveno napojení na trojcestnou výhybku - zmenšen poloměr (viz obrázek s obloukem v předchozím odstavci).
PaTT
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 07 bře, 2018 9:59 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků