Prosím o komentáře, připomínky k návrhu kolejiště.
Měřítko TT, předpokládaná epocha IV (ČSD sedmdedátá/osmdesátá léta) alternativně možno provozovat i v ep. III, DCC. Návrh vychází z návrhu dětského segmentového kolejiště od Milana Ferdiána - Mankovičky, resp. úprav tohoto plánku na kolejiště Posázavský Pacifik, které publikuje VoVo na
http://www.mojett.cz/category/kolejiste ... ky-pacifikKolejiště nemá ambice přesně modelovat konkrétní trať ani přesné období, ani soutěžit v dokonalosti. Je vymyšleno pro radost... a také omezeno tím, co je v současnosti běžně dostupné (za rozumný peníz). Profilové kolejivo Tillig TT, výhybky EW1 a IBW, poloměry oblouků 310 a 353 mm, u vlečky betonárky jen 267mm. Na obrázcích dále vyznačena výška kolejí.
Vycházím z prostoru, který mám k dispozici: pruh podél zdi 370cm x 110cm, který lze příležitostně rozšířit až na 190cm. Druhým limitem je přepravitelnost segmentů běžným autem. Kolejiště je zamýšleno jako segmentové, rozkládací a budované po částech. Skryté nádraží je navrženo napevno na konzolách dlouhých 55cm u zdi, ostatní segmenty jsou zamýšleny rozpojovací, tak aby bylo možno:
a) Kolejiště uklidit podél zdi, pak zabírá 370 x 55 cm, segmenty poskládané nad sebou v policích u zdi.
b) Sestavit minimální provozní uspořádání: 370 x 105 cm, tedy bez vložených segmentů. Dá se kroužit a obsluhovat vlečky.
https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1457027258c) Sestavit celé kolejiště s obsluhou uprostřed, lze používat vedlejší trať, včetně vložených segmentů zabírá 370 x 185 cm
https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1457027254Větší změny proti původnímu návrhu jsou tyto:
d) prodloužení stanice Mankovičky (nyní na dvou segmentech dlouhých 130 a 140 cm) tak, že staniční koleje mají délku 110, 138 a 166 cm. Přidána jedna manipulační kolej.
e) SN: jako přesuvna, inspirovaná Hopeterovým mini projektem
viewtopic.php?f=51&t=11277&start=120, ale o délce posuvného dílu 140 cm (celý segment 150 cm)
f) Odbočná trať je kvůli nutnosti přístupu do SN zpředu vedena výše (stanice Ležky +120 mm, sklon trati asi 4%)
g) stanice Ležky je na samostatném segmentu o délce 150 cm a je rozšířena o vlečku lomu
h) přidána ještě koncová stanice na samostatném segmentu 120cm
https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1457027249https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1457027250https://patt2.rajce.idnes.cz/PaTT1/1457027251Provoz: motorový, ale možnost zbrojení parních lokomotiv zatím nezrušena. hlavní trať T435, T466.2, T478, M240, vedlejší trať M131, M152, T435, posun T211, T334.
Stanice Mankovičky: tři dopravní koleje, tři manipulační / skládkové. Zaústěny vlečky pivovaru, betonárky, chemie a vedlejší trať. Zázemí pro 1-2 stroje. Budovy: 16/H (Dačice- IGRA), záchodky 19a/H a dřevěný sklad 353/H (obojí KB model), dále výtopna CIV/P (Ledečko, KB model)
Stanice Ležky: dvě koleje dopravní, jedna manipulační. Zaústěna vlečka kamenolomu (polokulisa) obsluhovaná T211. Budovy: LVI/H (Liteň - KB model), zděný sklad Horka nad Moravou (Stav Model).
Koncová stanice: dvě dopravní koleje, jedna manipulační (nakládka dřeva, skládka uhlí). Nocování 1 stroje. Budovy: LIXb/H (Dalovice), kůlna se záchodky 3303/H, zděný sklad KkStB 353/H a dřevěná kůlna pro lokomotivy Lovečkovice (vše KB model)
DCC: inspirováno návody na mojett.cz: z21 start + Multimouse, později PC / Rocrail. Komponenty: DCCdoma. Přestavníky a rozpojovače: serva s mikrospínači (např.
http://www.mojett.cz/58208). S tím mám nejméně zkušeností.
Zdejší fórum sleduju dlouho, ale doteď nebylo čím přispívat. Na zkušenější kolegy bych měl k návrhu především tyto otázky:
1. Celý koncept návrhu. Dává to smysl? Co byste udělali jinak?
2. Konkrétní chyby a nesmysly v návrhu... co nebude fungovat, co jsou slepé uličky, co není možné v reálu.
3. Stavby. co chybí? lze takto zkombinovat kkStB a ZvKČ? Poloha, umístění budov?
4. Skryté nádraží pro odstavování souprav a obrat hnacích vozidel. Kvůli dodržení poloměru oblouků mají koleje na šuplíku přesuvny rozteč os jen 34 mm. Má někdo zkušenost s velkou přesuvnou? Nyní testuju jako pohon 1x krokový motor 17HS4401 s trapézovou tyčí, umístěný uprostřed, samostatně ovládaný pomocí Arduino nano+ driveru4489. Dostačuje cca 10 cm světlé výšky pro přístup do SN a řešení problémů?
5. Návěstidla. Předpokládám, že obě stanice na odbočné trati budou mít jen lichoběžníkové tabulky; stanice Mankovičky bude vybavena mechanickými návěstidly v nějaké minimální podobě. Umí někdo navrhnout, existuje podobný příklad, kde se inspirovat, prosím?
5. jiné návrhy, rady: co jsem opominul, na co si ještě dát pozor při stavbě kolejiště.
Děkuju předem.