Stránka 1 z 8

Naděje III - TT 360x200

PříspěvekNapsal: pon 20 dub, 2020 7:42 pm
od chameleon
Aktuální schéma

NadejeFinVizu01.jpg

NadejeFinVizu02.jpg


Původní příspěvek:

Ahoj kluci, co je nového? :)
...no jo, já vím, chvíli jsem se tu vůbec neukázal...přesněji 5 let, no, ale jsem zpět a samozřejmě s novou Nadějí :wink:

Abych se vám připomněl...někdy kolem roku 2009 jsem si vymyslel kolejiště "Segmentovku/Nudli" s úvraťovým stoupáním, vlákno zde, které pak Milan Ferdián překreslil a pojmenoval ho Naděje

Kolem roku 2012 během úspěšné a radostné stavby jsem dostal nápad na malou obměnu - a vznikla Nová Naděje
Projek jsem přerušil v r. 2015

A po přestěhování letos recykluji původní segmenty a vzniká Naděje III :wink:
Nadeje2020planek.jpg

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 7:32 am
od juroH0
Nádej umiera posledná, vitaj späť :) kedysi som pozeral na posledný projekt a bol som zvedavý, ako to asi pokračuje, tak už viem. Pekne využité pôvodné segmenty, jednoducho dotvorený zvyšok a SN. Za mňa dobré, páči sa mi koľajisko umiestnené okolo stien. Možno by som ešte pouvažoval nad pridaním mostu cez dvere, ktorý by bol ,,vyndávací a zastamdací'' a vytvoril krúžiacu spojku. Keď sa nebude chcieť jazdiť podľa gvd, len si pustiť vlak, dať si pivo a len sa kochať.
Veľa zdaru pri stavbe :)

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 10:08 am
od chameleon
Ahoj Juro, díky :)

S tím propojovacím dílem.. Já, když jsem se nad touto variantou někdy před týdnem zamyslel, tak jsem si hned dal pohlavek, že kroužit nebudu a zavrhl to.

Ale máš pravdu, i když děti mají svoje vlaky (lego atp), tak přesto je ty moje vlaky hrozně lákají. A kroužení uvítají, společně s testováním maximálky na rovinkách i v obloucích :twisted:

Zkusím to zakomponovat.

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 11:11 am
od juroH0
Nemal by byť problém na vrchnej koľaji SN, pred točňu vložiť pravú výhybku a točňu obísť. Tak isto z výťažnej koľaje vpravo odbočiť výhybkou na most. Uvidíš :D
Sám sa snažím naplánovať svoje koľajisko tak, aby boli buď obe konce vo forme vratnej slučky alebo tam vtesnať nejakú ,,krúžiacu spojku'' práve preto, aby to koľajisko umožňovalo režim krúženia bez zásahu obsluhy.
V akej výške máš máš temeno koľaje ?

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 11:22 am
od Ivan
Vítej zpět, pěkná dílna, závidím :wink: (ale jen malinko :roll:).
Ten most bych taky zvážil, přesně jak píše Juro... Přijít hotový z práce, dát si pivko a jen čučet doblba...

Drobnost k plánku, trochu bych zvětšil poloměr pravého oblouku po výjezdu z levého zhlaví, vedl bych to obdobně jako je paralelní kusá, ale možná to máš jen nahrubo :wink:
Držím palce ať naděje dospěje do zdárného konce, pomocníka už máš dobře docela velkého :wink:

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 12:08 pm
od chameleon
juroH0 píše:V akej výške máš máš temeno koľaje ?

ty jo, nejsem si jist, večer změřím :) Já to nastavoval tak, abych mohl pod moduly pracovat na stole, pro jízdu děti zatím potřebují stoličku, já barovou židličku :wink:

Ivan píše:Drobnost k plánku, trochu bych zvětšil poloměr pravého oblouku po výjezdu z levého zhlaví, vedl bych to obdobně jako je paralelní kusá, ale možná to máš jen nahrubo :wink:

Díky moc Ivane za podporu. Plánek je ve stádiu studie proveditelnosti :wink: Mám rád flexi koleje, který pomáhají udělat pěkný oblouk. Ale začnu teď jednoduchými segmenty vpravo od nádraží.

Pak hned modifikace starého modulu - viz obrázek:
Nadeje2020vizu3.jpg


No, nejvíc mě teď trápí, jak se poprat s vedením trati a krajinou pod oknem. Tam je málo místa na výšku. Navíc to je největší díl jízdy vlaku ve volné krajině, což musí být reprezentativní a velkolepá část :wink:
Jedna z verzí je i velký kamenný most, kdy uvnitř tělesa mostu by vedla skrytá trať...ale zase bych se nevyhnul prudkým stoupáním na skryté trati..

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 4:17 pm
od Vojtěch Vorel
Ad. trať pod oknem: co takhle rybník? Leckde bývá rybník hned vedle koleje a kolikrát ani není velký výškový rozdíl hladiny a koleje (kdysi jsem viděl takovou fotku tuším na želpage a tam to vypadalo, že výškový rozdíl dělá pouze štěrkové lože). Vedle pak může být třeba tábor nebo nějaká zálesácká osada (chata v jezerní kotlině dejme tomu...). Pak tam může být třeba nějaký mostek přes potok apod...

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: úte 21 dub, 2020 8:07 pm
od jirmicz
A co tu druhou trať normálně přiznat. Přece může být souběh tratí. Aspoň toho uvidíš víc.

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2020 8:58 pm
od chameleon
Vojtěch Vorel píše:Ad. trať pod oknem: co takhle rybník?

Já nemám moc místa nad kolejí, proto spíš terén poženu do hloubky :wink:

jirmicz píše:A co tu druhou trať normálně přiznat. Přece může být souběh tratí. Aspoň toho uvidíš víc.

Když já bych se s tím nesmířil - že mi vlak odjede doprava z nádraží a za chvíli "couvá" po trati vlevo od nádraží.. Jako vjezd kousek dál do skryťáku mi nevadí, ale v krajinné části to nedám :)

juroH0 píše:V akej výške máš máš temeno koľaje ?

tak přibližně 130cm

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2020 7:36 am
od Dusan
K tomu přiznání tratě, chápu, nicméně co to zkusit pojmout, jakože ta pravá část u dveří by byla jako skrytá úvrať i za cenu toho, že ručně přehodíš loko ? To, že ti pak odjede vlak z nádraží doprava a po čase okolo něj projede vzadu normálně je v pohodě. Škodá tý dlouhý skrytý koleje. Ta část dvou tratí by se dala udělat pěkně v rozdílný nivelaci. Ale naznám tvé myšlenky o hustotě provozu, skladbu souprav a možnosti.

A to skrytou s točnou nahradit jen výsuvnou ?
Jinak pěkný prostor a reinkarnace projektu :-)

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2020 8:24 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
na základě posledních příspěvků mě napadlo následující:
Odbočnou trať přesunout nazprava na levou stranu.
Viditelná stanice je bývalá odbočná stanice, původní trať dále byla uzavřena (hranice), a pokračuje pouze bývalá trať úvratí ( vzor Královec). Původní trať je nicméně zachovalá a sjízdná, protože před hranicí z ní odbočuje vlečka (využití prostoru úvratě)

V případě vložení kroužimostů se situace mění, stanice funguje buď jako odbočná, nebo přemístím ukončení traťe na odbočku a trať funguje jako odbočná.
Je to takový časový vývoj stanice:
Do r. 1945 - Odbočná stanice, používám kroužimosty, odbočná trať funguje
1945 - cca 199X Úvraťová stanice, bez kroužimostů trať přes hranice je uzavřena, odbočná trať (pokračování úvratě) funguje většina vlaků pokračuje, Kromě MOs objíždí lokomotiva
199X - s kroužimosty, odbočka zrušena,

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2020 12:16 pm
od dfrolek
Ahoj. Stavěl jsem před léty své segmenty podobnou filozofií a jak jsem se nedávno dočetl, říká se tomu "slámová metoda" :) Takže jsem narážel na podobné problémy a je mi to blízké. Osobně bych to moc nedramatizoval, jestli tomu dobře rozumím, vlak na scéně objede clé "U" pak zmizí v tunelu do skrytého nádraží. Pak se buďto vrátí druhým tunelem zpět na nádraží a pojede zpět tou samou trasou, anebo to celé objede skrytý za kulisou. V mém návrhu by se při cestě zpět vynořil z tunelu před mostem a pokračoval zpět po dvojkolejné trati. Možná by před těmi mosty mohla být od nádraží propojka, aby na cestě zpět jel vlak po správné straně koridoru. Mé oblíbené téma je zde https://mapy.cz/turisticka?x=18.8760300&y=49.1710882&z=17&l=0&source=muni&id=23356

mosty2.jpg

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2020 12:43 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
To dfrolek: "salámová metoda", pokud máš na mysli postupné rozšiřování.
Tohle řešení ani s propojkou neodstraní základní problém, že vlak v obou směrech viditelnou částí scénou prosune (procouvá), pokud nebude v úvrati přepřahat.

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2020 1:05 pm
od dfrolek
Aha, tak už jsem to pochopil :) Sorry za tu slámu. Jsem si článek špatně přečetl :( A co kdyby namísto toho "slepého střeva"- úvrati, byla spirála pod nádraží. Ta by se pak napojila na trať za kulisou. Anebo tam udělat úvrati dvě, aby se ta spirála posunula více do rohu.. ? Do jedné by vlak najel předem, do druhé nacouval, a pak vyjel zase předem do trati za kulisou.. ? Nevím, jestli je úvrať nouzové řešení, nebo úmyslně pro zpestření provozu..

Re: nová Nová Naděje -> TT segmenty 360x200

PříspěvekNapsal: sob 09 kvě, 2020 12:11 pm
od chameleon
Dusan píše:K tomu přiznání tratě, chápu, nicméně co to zkusit pojmout, jakože ta pravá část u dveří by byla jako skrytá úvrať i za cenu toho, že ručně přehodíš loko ? To, že ti pak odjede vlak z nádraží doprava a po čase okolo něj projede vzadu normálně je v pohodě.

když já si už říkám, jestli to není moc přepřahání... :wink:

Dusan píše:A to skrytou s točnou nahradit jen výsuvnou ?

ta je tam hlavně kvůli možnosti otočení parních mašin + šetření prostoru

dfrolek píše:V mém návrhu by se při cestě zpět vynořil z tunelu před mostem a pokračoval zpět po dvojkolejné trati.

Díky za pěknou kresbu, máš talent :!: Pořád nad tím přemýšlím, ale asi od velkého mostu upustím. V nejbližších dnech hodím na papír.

Michal Šuhajda píše:.....V případě vložení kroužimostů se situace mění, stanice...

Díky Michale, ale já asi ten most na kroužení nakonec vypustím. Trať z SN do úvratě má cca 8 metrů, to mi na jízdu přijde OK - téměř minuta jízdy + zastavení v nádraží. Spíš se pokusím o výchovu provozu a tedy simuluji trať někam a zpět, viz níže :wink: