Naděje III - TT 360x200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 kvě, 2020 7:16 am

Další varianta.
Skryťák
Funkce popsaná JuroH0. Vratná smyčka s odstavnými kolejemi v jedné rovině. Důležitá je poloha výstupní výhybka do spirály. Potřebujeme vystoupat potřebnou výšku nad vratnou smyčkou. Zopakuji funkci, vlak vjíždí do šturcu (hnědá barva), sune se přes vratnou smyčku do odstavných šturců. Vlak je připraven k odjezdu.
Stanice - Provozní logika
A - B = hlavní trať
B - C = lokálka + vlečka (Desiro, lokálka stoupá do stanice C)
B - D = lokálka II (cestující mohou přestupovat ze stanice D na zastávku Z)

Ve stanici B chybí důležitý provozní prvek a to skladiště s rampou a volná skládka, je navržena v prostoru, kde stojí pivovar.
F - Faller Car
Po Kamenici/Labi plují říční rekorméry
Milan
Přílohy
studie 4.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11847
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 15 kvě, 2020 8:20 am

Ahoj,
Zkoušel upravit příspěvek, ale nějak to zlobí, tak raději napíšu nový.
V případě použití SN Juro H0 odpadá připomínka s napojením trati.
Ale udělal bych SN společné pro oba konce trati .- schéma je přiloženo
Co se týká Milanova návrhu zdá se mi až příliš přeplácaný. Těch tratí, spojek a stanic je tam podle mě moc. Jak jsem psal líbí se mi poslední veze chameleona (stavitele). Akorát jsem v ní provedl několik úprav.
Lokálka je viditelná v maximální možné míře. asi bych i zvážil potřebu úvratě a trati za stanicí "B". Na rozdíl od "hlavní" trati lokálka výrazně stoupá a má ostřejší oblouky. Končí v malé stanici, kterou jsem doplnil a kusé koleje (vlečky, sklad, apod.). Remízu bych tam necpal.
Obrázek přikládám.
Je to narychlo dělané v "malování" tak omluvte kvalitu, ale snad to bude srozumitelné
Přílohy
Nadeje SN.jpg
Nadeje2020Fin_v2_krajina.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2391
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 kvě, 2020 8:57 am

Míšo, máš prostor 80,0 x 80,0 a prosím, aby skryťák, stačí levá strana co jsi navrhl dostal do toho to prostoru. Budu zvědavý na tvůj výsledek.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11847
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod chameleon » pát 15 kvě, 2020 12:32 pm

no teda, člověk si na chvíli odskočí do práce, vrátí se a nestačí se divit :wink: takových inspirujících nápadů, díky!

začínám to vstřebávat - vymýšlím tu smyčku v SN Juro - asi otáčecí smyčka bude vnějškem (r353) a stoupací by udělala 1-2 otočky uvnitř na r310 a pak se rozšířila na r353 až bude mít dostatečně nastoupáno...

určitě od Milana obšvihnu vlečky u pivovaru, od Michala lokálkovou konečnou a možná celou trať :wink: ...nebo od Milana tu třetí trať která s tím faller car silnicí vypadá taky super.. Hlavně se mi líbí to mimoúrovňové křížení lokálky a hlavní trati u Milana, kdyby to tak šlo elegantně vymyslet u Michalovo verze... :?:

Jdu se vrhnout na SN a spirálu, na vršku budu přemýšlet večer/zítra

milan ferdián píše:Po Kamenici/Labi plují říční rekorméry
Milan

aha, já myslel že to jsou popadaný vagóny z trati :D
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 15 kvě, 2020 12:37 pm

Jo to řešení s vnitřkem a vnější smyčkou je určitě lepší, nebudeš muset řešit dramatické stoupání. Ušetří se jeden poloměr. Že mě to nenapadlo rovnou...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2391
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod lajblt » pát 15 kvě, 2020 1:14 pm

Nechci vám kazit radost, pánové. Ale neřešilo se tu kdysi, že při souběhu R310 a R353 se nemohou potkat patrové vozy Bmo s jinými vozy? To by totiž znamenalo, že zasahují natolik do průjezdného pruřezu druhé (vnitřní) koleje, že může být problém i s překližkou, která ponese tu vnitřní spirálu s R310. Závitové tyče, které ji ponesou, by musely být uvnitř tobogánu, aby nepřekážely smyčce, alespoň, než dostatečně nastoupá.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Naděje III -> TT segmenty 360x200

Příspěvekod chameleon » pát 15 kvě, 2020 1:31 pm

lajblt píše:Nechci vám kazit radost, pánové. Ale neřešilo se tu kdysi, že při souběhu R310 a R353 se nemohou potkat patrové vozy Bmo s jinými vozy? To by totiž znamenalo, že zasahují natolik do průjezdného pruřezu druhé (vnitřní) koleje, že může být problém i s překližkou, která ponese tu vnitřní spirálu s R310. Závitové tyče, které ji ponesou, by musely být uvnitř tobogánu, aby nepřekážely smyčce, alespoň, než dostatečně nastoupá.

se závitovými tyčemi na spirálu nepočítám
ale, počítám s tím, že to nejdříve vyzkouším nasucho, protože výpočet NEM Parostroje jsem nedal :cry: konstanty typu PM3 jsem tam nenašel atp..
Patráky mám, podloží obou poloměrů taky, takže vyzkouším a řešení najdu, toho se nebojím :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod chameleon » úte 27 říj, 2020 8:04 pm

Tak jsem pár měsíců nad tím kolejištěm hloubal, a došel jsem k následujícímu plánku, s tím, že:

* využiju i kompletně hotové skryté nádraží z předchozího projektu, přišla mi hrozná škoda ho vyhodit, a tedy jsem ho obříznul frézou a nacpal do rohu
* nad SN se v poho vejde stoupací spirála, a pojedu kolem místnosti - do dveří přijdou zandavací segmenty, jak již na začátku radil juroH0
* hlavní trať bude pokračovat v dalším patře do nového SN nad spirálou, otevřeného, za kulisou horní stanice horské tratě

no snad je vše zřejmé z kreseb, kdyžtak se ptejte :wink: ale já jsem spíš hračičkovej a jezdící typ, než přísný modelář či posunovač - ale kdyby mi posunování chybělo tak čerchovaně jsou znázorněny možnosti dodělání vleček...

NadejeFinVizu01.jpg
spodní část

NadejeFinVizu02.jpg
vrchní část


SN z předchozího projektu, které využiju:
sn_stul_4.jpg
SN z předchozího projektu
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 27 říj, 2020 11:00 pm

Ahoj, to vypadá parádně. Patrová kolejiště jsou dobrým způsobem jak prodloužit viditelnou trať, nemít kolejiště pod střechou, jdu do toho též Rozhodně si užiješ kochací jízdu. Možná bych spojku na dvoukolejce schoval do tunelu (spodní patro - hlavní 2k trať), i když podobné spojky se našly a najdou (Chotýčany).
A možná bych se zamyslel, zda by nešlo udělat na dolním patře spirály odbočku, která vytvoří smyčku zpět. Vznikl by tak ovál dvoukolejné trati. Kromě toho, že bys tam mohl zahustit provoz, mohl by sis zajezdit ještě před stavbou druhého patra.
PS: (pro pobavení) Nejdřív se mi otevřel jen první obrázek, a říkal jsem si, že jsi to kolejiště opravdu hodně redukoval
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2391
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod chameleon » stř 28 říj, 2020 5:17 pm

Michal Šuhajda píše:Možná bych spojku na dvoukolejce schoval do tunelu (spodní patro - hlavní 2k trať), i když podobné spojky se našly a najdou (Chotýčany).

přesně, s tímhle jediným místem si nejsem jistý, no nechám to až na konec stavby

Michal Šuhajda píše:...mohl by sis zajezdit ještě před stavbou druhého patra.

pevně doufám, že stavba užších segmentů kolem stěn půjde rychle, a do Vánoc budem jezdit :twisted:

Michal Šuhajda píše:PS: (pro pobavení) Nejdřív se mi otevřel jen první obrázek, a říkal jsem si, že jsi to kolejiště opravdu hodně redukoval

:) a já i přemýšlel, že to zredukuji a jen propojím hotové SN a nádraží, ale když už se do toho pouštím, tak těch pár výhybek a kolejí ještě dodělám..
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod chameleon » stř 28 říj, 2020 5:26 pm

Jo, ještě jsem zapomněl uvést, že v úseku horské trati (cca 2 metry - s popiskem stoupání 8cm/m) budu mít funkční ozubnici - Abtovu - tu mám již vyvinutou a otestovanou :wink:

Takže pokud tam v tom úseku budu realizovat načrtnutou výhybku na vlečku - bude muset být Abtova výhybka - tu ještě nemám :twisted:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod jafobe » stř 28 říj, 2020 6:14 pm

Návrh vypadá zajímavě. ;)
Ale asi by bylo pár drobností o kterých bych já popřemýšlel.
Větší řeku bych spíš udělal ma spodní dvoukolejné části, přijde mi to takové přirozenější že větší toky budou jakoby v nížině. Na horním bych spíš udělal menší a dravější potoky či menší ríčky, které by spíš podrthli horský ráz krajiny.
v místě kde se končí dvoukolejná trať bych klidně udělal něco jako bývalé menší nádražíčko či výhybnu (místo načrtnuté vlečky tam dal jednu průjezdnou kolej kdysi skládkovou, i to by mohlo zpestřit provoz), kam už došla modernizace tratě a její zdvoukolejnění.
U horního nádraží horské tratě bych asi zkusil zvolit variantu že by bylo nádraží na desce ktará by šla sundat a SN pod ním (pokud to výškově nebude ničemu vadit), dostalo by se tím dál od kraje a bylo by nejen víc místa na ztvárnění horské krajiny místo prudké skály, ale dostalo by se horní nádraží nejen fyzicky ale hlavně opticky dál od hlavní stanice níže, i těch pár centimetrů by mělo být znát, takhle to působí jako kdyby bylo skoro nereálně blízko... pak by se asi i dalo spodní trať přemostit o kousek dřív a za mostem udělat na horní krátký protioblouk a ve výsledku začít horní nádraží o kousek dřív a dřív ho i ukončit čímž by se zase mohlo dostat o kousel dál od spodního.
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 699
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod chameleon » stř 28 říj, 2020 8:55 pm

jafobe díky za podněty :wink: S řekama souhlasím, spíš to budou horské říčky, sem tam kaskáda atp Není to namalované úplně pěkně a přesně, spíš mám radši improvizaci během stavby :) Malé nádražíčko na 2-kolejce ještě zkusím promyslet, ale koncové nádraží na horské trati bohužel nemohu posunout nad horní SN - kvůli šikmému stropu na této stěně... Ale zase říkám si, že pro děti bude lepší, když budou SN odkrytá, můžou tam nakouknout a já se jen budu válet a bavit u TC.. :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod chameleon » stř 28 říj, 2020 8:58 pm

chameleon píše:Jo, ještě jsem zapomněl uvést, že v úseku horské trati (cca 2 metry - s popiskem stoupání 8cm/m) budu mít funkční ozubnici - Abtovu - tu mám již vyvinutou a otestovanou :wink:

Takhle to vypadá na testovacím kousku koleje. Mých plánovaných 8cm/m zvládá mašina sunout vagóny se zátěží naprosto v poho, zvládne mnohem víc, ale opticky už by to asi nebylo ono (vzorem mi je Kořenovská zubačka)
AbtPrew01.jpg

AbtPrew02.jpg
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Naděje III - TT 360x200

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 29 říj, 2020 10:10 am

Jiřík se nám nějak rozjel :-D Asi se doma nudí :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků