Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
hank píše:sidlo píše:...byla někdy provozována osobní doprava na trati Nučice - Mořina? Nikde jsem k tomu nenašel informace.
Nejsem sice - ani se necítím býti - von, avšak k meritu věci mohu podati spolehlivě ověřenou zprávu, že KND provozovala od r. 1892 i neveřejnou - tj. zaměstnaneckou - osobní dopravu. V r. 1911 tak měla 7 osobních vozů, většinou prastarých oddílových vozů (například v r. 1908 zakoupila "z pozůstalosti" po čerstvě zestátněné společnosti StEG tři oddílové vozy o rozvoru 4,06 m bez brzdy z r. 1857) a k tomu dokonce jeden vůz salonní, a v tomtéž roce si v Ringhofferově továrně na vagony na Smíchově objednala první - a vlastně jediné - dva osobní vozy nové, dvounápravové o rozvoru 4,5 m, velkoprostorové se služebním oddílem a s otevřenou nástupní plošinou na jednom konci; měly jen ruční brzdu, olejové osvětlení, na konci s krytým představkem vedle služebního oddílu záchod a vytápění kamny na tuhá paliva. Vozy dostaly řadu BC. Kdyby to někdo potřeboval, typový výkres mám.
V r. 1921 uvádí seznam vozů KND celkem 13 vozů schopných dopravy osob; z toho 1 vůz salonní řady B, dva zmíněné vozy řady BC z r. 1911, 5 starších oddílových osobních vozů řady C, dále 4 kryté nákladní vozy řady Gg uzpůsobené pro možnost přepravy osob a 1 sanitní vůz Gs o rozvoru pouhých 2,84 m. V r. 1949 už jsou čistě osobní vozy jen dva, ty z roku 1911, a celkem 10 přestavěných krytých vozů nákladních, z nichž 4 se používaly jako služební; a v r. 1956 si KND - tehdy už vlastně pod hlavičkou závodu Doprava SONP - pořídila od ČSD ještě 3 vyřazené vozy Ci a jeden BCi. Dva z těch posledně jmenovaných vozů Ci byly ve stavu Dopravy SONP ještě k 31. 12. 1969.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků