Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod sidlo » pon 20 dub, 2020 2:25 pm

Díky, odpověď více než vyčerpávající. Od tebe se ani nic jiného nedá čekat. Potvrdilo mi to moji domněnku ohledně těch budov okolo trati.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod workous » pon 20 dub, 2020 3:29 pm

hank píše:
sidlo píše:...byla někdy provozována osobní doprava na trati Nučice - Mořina? Nikde jsem k tomu nenašel informace.


Nejsem sice - ani se necítím býti - von, avšak k meritu věci mohu podati spolehlivě ověřenou zprávu, že KND provozovala od r. 1892 i neveřejnou - tj. zaměstnaneckou - osobní dopravu. V r. 1911 tak měla 7 osobních vozů, většinou prastarých oddílových vozů (například v r. 1908 zakoupila "z pozůstalosti" po čerstvě zestátněné společnosti StEG tři oddílové vozy o rozvoru 4,06 m bez brzdy z r. 1857) a k tomu dokonce jeden vůz salonní, a v tomtéž roce si v Ringhofferově továrně na vagony na Smíchově objednala první - a vlastně jediné - dva osobní vozy nové, dvounápravové o rozvoru 4,5 m, velkoprostorové se služebním oddílem a s otevřenou nástupní plošinou na jednom konci; měly jen ruční brzdu, olejové osvětlení, na konci s krytým představkem vedle služebního oddílu záchod a vytápění kamny na tuhá paliva. Vozy dostaly řadu BC. Kdyby to někdo potřeboval, typový výkres mám.

V r. 1921 uvádí seznam vozů KND celkem 13 vozů schopných dopravy osob; z toho 1 vůz salonní řady B, dva zmíněné vozy řady BC z r. 1911, 5 starších oddílových osobních vozů řady C, dále 4 kryté nákladní vozy řady Gg uzpůsobené pro možnost přepravy osob a 1 sanitní vůz Gs o rozvoru pouhých 2,84 m. V r. 1949 už jsou čistě osobní vozy jen dva, ty z roku 1911, a celkem 10 přestavěných krytých vozů nákladních, z nichž 4 se používaly jako služební; a v r. 1956 si KND - tehdy už vlastně pod hlavičkou závodu Doprava SONP - pořídila od ČSD ještě 3 vyřazené vozy Ci a jeden BCi. Dva z těch posledně jmenovaných vozů Ci byly ve stavu Dopravy SONP ještě k 31. 12. 1969.


Moc děkuji za osvětu a pokud by bylo možné výkres by mne zajímal...děkuji Zdeněk.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod workous » stř 22 dub, 2020 7:36 pm

Překresleno do Wintrack ...detaily bych řešil při stavbě...změna je v poloměru na R3..na R2 jsem alergický :) trochu to nabotnalo, ale není to, tak tragické.Vlevo bych mohl realizovat vysuvné SN což bych ulehčilo posuny v SN :).
Přílohy
MIlan 33D.jpg
MIlan 33D.jpg (351.11 KiB) Zobrazeno 2036 krát
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod Střelec » sob 25 dub, 2020 10:52 am

Když jsem prošel jednotlivé varianty, napadla mě "úsporná" verze na osm výhybek. Koncák na čtyři z první varianty (vjezdová kolej na opačném konci), jedna vlečka do fabriky a třívýhybkovej skryťák z další (Roblín), vlastní trať jen jeden "závit" tobogánu a ne dva. Dvojka a trojka epocha, lokomotivy malý bejčky, možná věžák, vozovej park dvouosáky (krátký DF Kuber +Ci+Ci ADA, nákladní Z, U Piko, Brawa, Zl, Ul Lepieš+ D od Cekula). Pokud by se trať stylizovala do pohraničí (Chebsko), mohl by být ve hře i strojní a vozový park DRG/DR. Možná by šlo provozovat i první epochu, to by zejména německá nabídka byla opticky ještě pestřejší.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků