Stránka 2 z 3

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 11:13 am
od pixel123
IMG_20200326_120727_283.jpg
hank píše:Ty šturcy si samozřejmě můžeš přestěhovat....

Tak som v praci len tak narychlo nakreslil bez presneho merania, pre predstavu. Ta remiza bude dalej, aby nezasahovala dokolaji. A prikreslil som tam nieco co ma napadlo - skrsla mi myslienka viest paralelnu kolaj a pouzit ju ako odstavnu. Moze to takto byt ? Mne by sa pacilo mat takyto plac kde mozem hodit mensiu supravu

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 12:10 pm
od HonzaM
Nakresli si tu stanici ve SCARMu, abys viděl skutečnou délku koleji na základě zvoleného kolejiva. Lokomotiva s třemi rychlíkovými vozy měří 60 cm.

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 12:19 pm
od pixel123
HonzaM píše:Nakresli si tu stanici ve SCARMu, abys viděl skutečnou délku koleji na základě zvoleného kolejiva. Lokomotiva s třemi rychlíkovými vozy měří 60 cm.

Netreba, viac ako masina s dvoma ryhlikacmi tam nevojde urcite. Mam ale chrobaka v hlave ze by som jeden skoseny roh ktory nemusi byt skoseny a nebude zavadzat, vyuzil na predlzenie celeho nadrazia a tym aj odstavnej kolaje, vsetko sa od zaciatku praveho obluku pretiahne do lava o asi 20cm. Mna skor zaujima ci mozu byt kolaje takto postavene

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 1:33 pm
od hank
pixel123 píše:Mna skor zaujima ci mozu byt kolaje takto postavene


A proč by nemohly? Jenom počítej s tím, že před remízou by měl být dostatečně dlouhý kus volné koleje, aby se ti tam vešlo mezi námezník a vrata celé hnací vozidlo, aby při zbrojení a běžném provozním ošetření nemuselo zajíždět za vrata. Tj. celá strojová kolej včetně toho kusu v remíze nejmíň na dvě délky hnacího vozidla. Ta odstavná kolej taky není nic proti ničemu. Já bych tam sice radši viděl nějakou nakládku/vykládku, ale to už záleží na tobě. A kratší průběžná manipulační kolej bývala taky běžná. Napadá mě "na první dobrou" třeba Městečko u Křivoklátu v dobách, kdy to ještě bývala plnohodnotná stanice. Takové uspořádání má tu výhodu, že cestující veřejnost nemusí překračovat manipulační kolej.

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 2:05 pm
od pixel123
Tak som pridal tam kde som mohol. Nadrazie sa predlzilo a vzniklo vela miesta pre odstavnu kolaj. Teraz neviem kam od radosti dam remizu, poradte. Podmienka je uz dalej nerozsirovat panel. Napada ma moznost dat hlavnu kolaj ako prvu od SB, druha by ustila paralelne s odstavnou do remizy, mam tam miesta na remizu aj nieco viac...

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 4:25 pm
od Rocky_MK
Remízu můžeš umístit např. těmito způsoby. Pamatuj ale, že jsou docela dlouhé, a proto potřebují delší rovnou kolej - a ideálně ještě před remízou další kus rovné koleje pro popelovou jámu apod.
Jinak ta „odstavná kolej“ vlevo dole může být krásná vlečka skoro k čemukoliv, rozmysli si, jaké vozy chceš provozovat a pak zkus zauvažovat, co se v nich přepravuje a tomu můžeš vlečku přizpůsobit.
Jinak taky doporučuju kreslit ten plánek s ohledem na geometrii kolejiva - jaké vlastně chceš použít? Na papír se to kreslí dobře, ale pak zjistíš, že reálně se ti to tam vůbec nemusí vejít. Taky si trochu můžeš prodloužit staniční koleje použitím obloukových výhybek (aspoň ty první krajní).
Jinak celkem pěkný plánek. Chápu, že má asi sloužit spíš pro kochání, ale reálný provoz nezatracuj, díky němu bude kolejiště mnohem zábavnější. Proto taky důrazně doporučuju zřídit skryté nádraží. Krajina viz první obrázek má podle mě zásadní nedostatek - obě ty staničky působí kvůli té silnici jako kousek od sebe. V té „hlavní stanici“ bych silnici od nádraží vedl doprava a pak přes koleje ven z panelu. K těch domkům pak může vést nějaká silnička, která se pak ztratí v lese. A od té horní staničky vést silnici taky ven z panelu (ideálně do kulisy za kolejištěm).

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 5:08 pm
od pixel123
IMG_20200326_180517_000.jpg
Rocky_MK píše:Remízu ...
prave si ma predbehol v tom co som teraz kreslil a co som chcel povedat. (dakujem za uzitocne rady aj ohladom krajiny)

Zistil som totiz ze mam doma nemale zasoby kolajiva fleischmann s 10st. vyhybkami. miesto ktore som ziskal predlzenim panelu som preto pokusne skusil obetovat na tieto realistickejsie vyhybky, paci sa mi ked si dlzkou cim blizsie skutocnosti. je to teda nakres geometricky realny, podla mna to vobec nevyzera zle, miesta je dost. najdlhsia cas nadrazia poskytuje takmer 90cm miesta co staci na 4-5 vagonovu supravu rychlika. zmenil som hlavnu kolaj tak ako som hovoril a taktiez som vyuzil moznost potiahnut rovno dve odstavne kolaje. tiez sa vytvorilo miesto pre remizu dolu v rohu , ci je miesta pred nou na kolaji dost, to neviem, viete povedat co je minimum ? da sa este ak tak kus posunut.

a prave pri pohlade na druhu odstavnu kolaj mi napadlo ze by sa tam pytala vlecka.

samozrejme tym vznikaju nove otazky, ci som zase neurobil nezmysel, ci nieco nieje v neporiadku.... este s dovolenim odovodnim, ze skladka konci sturcom pretoze som nechcel kratit nadrazie o vyhybku ktora by spravila z tej kolaje priebeznu. Ak ale vlak moze stat v stanici na vyhybke, tak ju tam dam. ale toto sa priznam ze neviem.

Dalej som nechcel z lava tahat cestu cez vyhybky az po druhu odstavnu kolaj pretoze by tym zase bolo ukratene z kolaji, ale odpoved na predoslu otazku mozno aj toto vyriesi.

zaverom tohoto komentu vas chcem poprosit o trpezlivost so mnou, kedze ako vidite, je to koncept, co je zivy organizmus vo vyvoji, chcem sa hrat s kazdou myslienkou a vyuzit priestor naplno, dakujem vam za vsetky komentare :)

EDIT: vlecka je dost pravdepodobne nevyhnutna kedze sa mi pacia fallsy aj talboty, pripadne ine otvorene nakladaky co premavali za ery CSD. asi je vhodne poznamenat ze chcem modelovat roky 90-te

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 12:51 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Pár poznámek k poslednímu plánu:
- vlevo dej napřed výhybku směrem ven, ať si prodloužil dopravní kolej
- kolej u skladiště bych napojil oboustranně jak to bylo v předchozích plánech, včetně kusé koleje.
- je možné prodloužit stanici ( stačí dvě dopravní koleje) směrem vpravo? Krátké stanice se podobně prodlužovaly pro křižování nákladních vlaků
- s odstavnými kolejemi bych to nepřeháněl. Pokud je to vlečka, nechal bych napojenou jen spodní kolej
a pak vlečku rozvětvil
- zamyslel bych se nad doplněním dopravní koleje do horního nákladiště a jeho povýšením na stanici. Zpestří to provoz bude možno modelovat provoz mezi dvěma stanicemi.
- doplnit skrytou stanici, možná i s vratnými smyčkami, ale to už tu zaznělo.

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 9:22 am
od pixel123
Michal Šuhajda píše:Ahoj,
Pár poznámek k poslednímu plánu...
mozes obrazkovo naznacit ako myslis tu lavu vyhybku ? Nerozumiem asi. Ono posuvat uz nieje velmo kam ako vidis je to na doraz, tento model konceptu je len pre predstavu ci je realne pouzitie FL kolajiva. Mozno budem nuteny pouzit peco 80 a kratke vyhybky ale hrozne rad by som siel cestou FL a dlhych vyhybiek. Tie dve odstavne kolaje su len taky vykrik do tmy, islo mi v podstate o to nepriamo polozit otazku - moze ist odstavna kolaj ako spodna a horna byt vlecka ? Pripadne vlecka odboci od odstavnej a pojde svojou cestou. Pokial ide o znovupripojenie skladkovej kolaje, s tym nieje problem ale neviem stale ci smie tym padom vyhybka byt v mieste kde bude stat vlak

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 9:58 am
od hank
pixel123 píše:Pokial ide o znovupripojenie skladkovej kolaje, s tym nieje problem ale neviem stale ci smie tym padom vyhybka byt v mieste kde bude stat vlak


Proč by nesměla? Při průjezdu vlaku po dopravní koleji se stejně nemůže posunovat... A oboustranné připojení manipulační koleje oceníš, až budeš řešit posun. Jak už jsem psal, tak toto řešení sice nebylo nejčastější, ale vůbec ne výjimečné.

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 10:14 am
od HonzaM
hank píše:
pixel123 píše:Pokial ide o znovupripojenie skladkovej kolaje, s tym nieje problem ale neviem stale ci smie tym padom vyhybka byt v mieste kde bude stat vlak


Proč by nesměla? Při průjezdu vlaku po dopravní koleji se stejně nemůže posunovat... A oboustranné připojení manipulační koleje oceníš, až budeš řešit posun. Jak už jsem psal, tak toto řešení sice nebylo nejčastější, ale vůbec ne výjimečné.


Například v Čachnově výhybka v dopravní koleji je (v tomto případě jde o výhybku odbočující na manipulační kolej).

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 1:05 pm
od Malape
Hádám, že to M. Šuhajda myslel nějak takto:
(přidal jsem kusou nakládkovou kolej vlevo od manipulační koleje, kusá kolej vpravo u staniční budovy je odvratná - pokud by tam nebyla, tak by musela být před napojením na dopravní kolej výkolejka)

Jsou to dvě varianty lišící se jen v tom, jaká kolej je hlavní. Pravé zhlaví je v oblouku, aby se prodloužily dopravní koleje.

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 1:32 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, v příloze posílám obrázek.

Červeně je verze s dvěma dlouhými (prodlouženými) kolejemi,
Oranžově další úpravy:
- přidání jedné koleje (kvůli délce asi jen manipulační)
- úprava pozice remízy (více místa, možno doplnit další zázemí - popel. jámu, vodu, bývalé uhlí…)

Vlečka má dvě koleje u delší je sklad, u kratší je kotelna (uhlí). Motiv vlečky může být samozřejmě jakýkoliv např. výsypka uhlí pro Wap/Falls, nebo drtič s násypkou pro Sas/ Faccs apod.

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 2:45 pm
od pixel123
perfektne, dneska to nakreslim, zatial dakujem :!:

Re: Kolajisko N

PříspěvekNapsal: sob 28 bře, 2020 1:44 pm
od pixel123
takže :!:


IMG_20200326_180517_000 (1).jpg




zakreslil som všetky zmeny. pôvodne som sa "bránil" väčšej premávke ale musím uznať že to bola chyba. pekne to ožilo a čím ďalej sa to vyvíja tým viac sa teším na stavbu. prosím plénum o názory a potrehy než sa pustíme do hornej staničky :)

PS : SN plánujem vybudovať ako vetvu od praveho vjazdu do tunela z hlavnej stanice