Stránka 3 z 22

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 5:15 pm
od Michal Šuhajda
Udělej odbočnou stanici “v mezipatře” do tunelu bude trať klesat, získal tím další cm výšky, aniž bys musel na lokálně dělat extrémní sklony.
Jen pozor na odtok vody. Od tunelových portálů by měly příkopy klesat směrem pryč. Ideálně do nějaké strouhy či potoka.
Ještě bych doporučil uvažovat s mírným sešikmením stanic, aby nebyly rovnoběžné s okraji. To je věc, která Tě nic nestojí, jen trochu přemýšlení a práce, a vzhledu to hodně přidá.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 5:30 pm
od Jirkátor
Kluci, když se pozorně podíváte, tak na tom schématu jsou vidět výškové kóty. Přední stanice je 60mm, skrytá 50mm a ta horní má 110mm. Všechno to je sklon 20 nebo 21 promile.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 5:52 pm
od Sandy
Jirkátor píše:Kluci, když se pozorně podíváte, tak na tom schématu jsou vidět výškové kóty. Přední stanice je 60mm, skrytá 50mm a ta horní má 110mm. Všechno to je sklon 2,0 nebo 2,1 promile.

No, a teď zatni ruku v pěst a změř si, jak ji máš vysokou. To by měla být minimální výška na manipulaci v nepřístupném prostoru.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 6:13 pm
od jirkan
jen pro inspiraci něco, co není o moc větší (odkaz zkopírovat do trubky).
https://www.youtube.com/watch?v=ZkKNLuRw0GU

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 6:30 pm
od Jirkátor
Já vím, že tam moc místa nebude, ale jak moc to můžu zvednout? Dám tam klidně 30cm, ale vyhrabe se mi tam ten vlak? Bude to pak přes 150 promile. To můžu tu lokálku rovnou zrušit.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 7:46 pm
od jirkan
Tak posuň tu koncovou kus dopředu a skryťák nech buď zcela otevřenej, nebo ho odděl kulisou.
Jen tak mimochodem, ta nově přidaná kolej je moc blízko té původní, osová vzdálenost u N ka bývá tak 30 až 33 mm podle výrobce.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 8:44 pm
od Jirkátor
Hoši s váma je práce. Vy tedy dokážete nacpat člověku brouky do hlavy :D
Než jsi to jirkane napsal, tak už jsem to zase předělával a vyšlo mi tohle:
2D - 3.jpg

Asi to tedy radši nechám otevřené s tím, že to prostě bude v díře za kopcem.
Proč mi to tak blbě vykresluje tu modrou trať v pravém horním rohu netuším.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: úte 17 bře, 2020 11:06 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, ohledně max. stoupání jsi dost velkorysý. Asi bych bral jako vzor skutečnou železnici. Tedy hlavní trať do 17 promile (např. BNB na Jedlovou). Pro lokálky cca 30 promile.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2020 4:54 am
od Jirkátor
Spíš se bojím, aby se tam ta mašina s pár vozama vyhrabala. Dolů to bude v pohodě, ale nahoru v těch malých obloucích si nejsem už tak jistý, kolik promile je ještě únosných. Kdo má jakou zkušenost?

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2020 7:39 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
co se týká počtu vozů, většinou jsou na tom modely lépe než jejich skutečné vzory, takže s přiměřenou zátěží by to měly zvládat. A pokud za Hektora nebo za Šukafon zapřáhneš 15 vozů, a budeš po chtít, aby vyjeli do stoupání 30 promile, nevyhrabou se (stejně jako ve skutečnosti). ale třeba se dvěma vozy by si Hektor (na rozdíl od skutečnosti, kde to může být pořád moc).
Kdyžtak si to vyzkoušej na podlaze.

PS (i když je to spíš do sekce "Pro zasmání": Když si něše děti začaly hrát s dřevěnou vláčkodráhou, vnuknul jsem jim pravidlo, že každá mašinka utáhne jen tolik vagonků, kolik má "koleček" (=náprav).
Bylo to i kvůli nedostatku vozů a krátkým kolejím, abych zamezil hádkám, šarvátkám a stížnostem typu: "To není fér, Ty máš dlouhej vlak a mě si nechal jeden vagón!"
To jsem si naběhnul! Pak mi u modelu Vítek říkal: "Tati ten Sergej má moc vagonků, to nemůže utáhnout." A cestou do Prahy vlakem se ptaly jestli to ta mašinka (Eso) zvládne, když má rychlík 5 vozů...

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 7:25 pm
od Jirkátor
Tak bych asi nabídl k připomínkám poslední verzi.
V levém předním rohu remíza se zásobovací kolejí, jáma, jeřáb a vše co k tomu patří.
V pravém předním rohu nákladiště s malou rampou a skladištěm.
Skryté nádraží bude z vrchu otevřené. Pak by se mu ale mělo říkat odkryté a ne skryté :D Z boku budou ještě otvory a tak by přístup měl být dostatečný.
Stoupání mi to počítá 21 promile a myslím, že to v těch obloucích bude v pohodě a nerad bych ho ovšem zvětšoval.
Napište mi, prosím, co si o tom myslíte. Rád bych to ukončil a věnoval se dalšímu postupu.
Cením si každé relevantní připomínky i poznámky.

2D - 4.jpg

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 9:51 pm
od Ivan
Jestli mohu ještě drobnost, ten oblouk u vjezdového zhlaví u koncové stanice mi přijde dost ostrý. Vyměnil bych levou vyhybku za pravou, na první kolej by se tedy vjizdelo do odbočky a následný oblouk před tunelem by byl pozvolnejsi.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 10:01 pm
od Jirkátor
Dobrý nápad, zítra to tak zkusím přemalovat. Díky.
P.S.: Ty oblouky jsou plánované že standardního kolejiva, tak by tolik ostré být neměly.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 8:39 am
od HonzaM
Stoupání nebude problém, mám větší a na menším radiusu. Uniká mi ale smysl hodně krátkých koleji na předním nádraží a dlouhých na skrytém - to tam bude odstavováno několik vlaků za sebou? I když do něj bude vidět (takže to bude asi bez krajiny), zdá se mi to provozně poněkud problematické. K tomu by se měli vyjádřit modeláři kteří skrytá nádraží provozují. Já jsem na žádném že svých kolejišť skryté nádraží neměl. Rád pozoruji vlaky jedoucí krajinou. Na Tvém kolejišti je vidět v jízdě jen vlak na vedlejší trati, na hlavní vyjede z tunelu rovnou do nádraží a po odjezdu z nádraží zmizí v tunelu.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

PříspěvekNapsal: pon 23 bře, 2020 12:14 pm
od Michal Šuhajda
Pro HonzuM:
Za mě jsou delší koleje v SN lepší. Lépe se trefíš s vlakem, abys neměl kus vlaku na zhlavi a nehodu v tunelu.
Kolejiště je pro syna, tak čekám ruční ovládání a ne řízení přes program, kde lze zastavení vlaku lépe ošetřit.
Z tohoto vychází i “ jednoduchost návrhu”, aby šel rychle postavit, protože po 5 letech stavby už bude mít synek jinačí zájmy. Tedy asi není na místě vymýšlet složitější vedení tratě.