Jirkátorovo kolejiště 1800x720 N

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » úte 25 srp, 2020 4:47 am

Nevíte někdo, jak v poslední době Rotter model funguje. Majitel ani neodpovídá na zprávy.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » sob 03 říj, 2020 10:27 am

Koukám, že o p. Rotterovi neví nikdo nic, tak už asi nefunguje. :cry:
Jelikož po novém roce (únor?) bych měl začít pomalu stavět, tak přichází období nákupu kolejí a hardwaru. Měl bych proto ještě dvě věci, které musím definitivně vyřešit a rád bych znal názory zkušenějších a i z praxe.

1. Myslel jsem si, že pohon výhybek mám vyřešený, ale čím víc tu toho přečtu, tím většího brouka mám v hlavě. Zdá se, že místní ve velké většině používají MP1, nebo jeho vylepšené verze. Jelikož jsem se rozhodl pro elektroniku MGP, tak mi z toho tak nějak automaticky vyšlo použití jejich klasických modelářských serv. Nedělám chybu? Mně se to řešení zdá lepší, praktičtější a v neposlední řadě i znatelně levnější. Servodekodér a výhybkový dekodér stojí cca stejně, ale MP1 se prodává za nějakých 300,- peněz a servo s držákem vyjde na 150,- Kč, a když jich budu mít 20, tak už to bude v rozpočtu znát. Jelikož minimálně do skrytého nádraží chci použít výhybky s napájenou kovovou srdcovkou, tak bych musel k MP1 ještě přidávat mikrospínače. To jsou další náklady a práce navíc. Když ale zůstanu u původního plánu použít serva, tak servodekodér MGP pro 5 výhybek (nevím jak ostatní - nezjišťoval jsem to) má osazeno 5 přepínacích relé, která jsou určena přímo pro napájení srdcovek. Použití serv se mi prostě zdá ve všech ohledech lepší. Navíc u nich mohu nastavit rychlost chodu a jeho dráhu, tak ani nemusím tolik řešit, jakou tam dám strunu (teď tam mám narovnanou kancelářskou sponku :oops: a není problém), což se, hlavně u měřítka N, často řeší. Proč jste dali přednost MP1 před servy?

2. Výhybky budu jednoznačně používat Fleischmann s podložím, jelikož PECO55 se mi tam prostě nevejde. Jsem si vědom faktu, že je PECO hezčí, ale za délku staničních kolejí to nevyměním. U kolejí je to už něco jiného. Napadlo mne tedy kombinovat výhybky Fleischmann s kolejivem PECO55. Je to jen nápad a vůbec netuším, jestli to jde a pokud ano, jaká úskalí to přináší. Rozdílného vzhledu (s podložím a bez něj) se nebojím, stejně to celé přijde zasypat štěrkem. Jde mi o ten přechod mezi jednotlivými typy kolejí. Předpokládám, že výška bude asi trochu jiná, ale to by se dalo vyřešit podložením nebo ubroušením korkového podloží - podle toho, co je vyšší. Rozchod je předpokládám naprosto stejný, to by jinak ty normy byly k ničemu.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod HonzaM » sob 03 říj, 2020 11:23 am

Návěstidla N jsou problém. Modelově perfektní jsou návěstidla Honzy Plutnara, jenže když jsem je viděl,na stavbu že stavebnici si netroufám a sám autor se domnívá že pokud by se našel výrobce, byla by reálná cena vzhledem k pracnosti až 1000 Kč. Stavebnice z leptů jsou jen pro typy AŽD65 a CCCP, a i zde jde o značnou pracnost a náročnost montáže.
Návěstidla od Rottera jsou velmi dobrým kompromisem vzhledu a ceny, bohužel jak píše jirkátor, dodavatel nekomunikuje. Pokud člověk staví kolejiště nebo diorámu s jedním nebo několika návěstidly, kde půjde o vzhled, jsou návěstdla Honzy Plutnara výborná, ale na kolejišti s bohatým provozem a případně provozované i dětmi je velmi pravděpodobné že dojde k jejich poškození.
Ví někdo o dodavateli návěstidel Velikosti N v provedení obdobné úrovně jako od Rottera, ne stavebnic, v cenově úrovni řádu stokorun?
Naposledy upravil HonzaM dne ned 04 říj, 2020 9:13 pm, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod radula63 » sob 03 říj, 2020 12:27 pm

Jirkátor píše: Jelikož minimálně do skrytého nádraží chci použít výhybky s napájenou kovovou srdcovkou, tak bych musel k MP1 ještě přidávat mikrospínače. To jsou další náklady a práce navíc.

I MP1 má možnost přepínání srdcovky, netřeba dodávat, má jeden přepínač uvnitř. MP 5, 6 a 7 má uvnitř přepínače dva , To jen tak na okraj. Sám je na kolejišti mám taky. Mám kombinaci MP1 a MP6. MP6, jelikož má možnost impulsního řízení, tak si vlak sám přes optosnímače zajišťuje pólování vratné smyčky i přestavení výhybky.
Ale to jsem odbočil mimo téma.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » sob 03 říj, 2020 1:07 pm

Aha!, to mi nějak uniklo, ale stejně to není argument proti servům.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod radula63 » sob 03 říj, 2020 2:34 pm

Jirkátor píše:Aha!, to mi nějak uniklo, ale stejně to není argument proti servům.

To jsem ani netvrdil. Každý ať si přestavuje výhybky jak sám uzná za vhodné.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » sob 03 říj, 2020 4:16 pm

Samozřejmě. Já se jen ptal, proč někdo dává přednost MP1 před servy, která se mi zdají v mnoha ohledech lepší.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Ivan » ned 04 říj, 2020 4:21 pm

Jirkátor píše:Samozřejmě. Já se jen ptal, proč někdo dává přednost MP1 před servy, která se mi zdají v mnoha ohledech lepší.


Já použil MP1 že dvou důvodů, malá velikost a hotový výrobek. Prostě přišroubuji, vložím strunu, zapojim dráty a je to. Zatím nemám s nimi (14ks)žádný problém (mám v2), ale dost lidí si na ně stěžovalo. Trochu mi vadí držák na strunu (moc velký otvor) a také nepřesné slicovani krabičky přestavníku. Podle mne je ve formě malá chyba, ale i s ní to vše funguje k mé spokojenosti.
Se servy nemám zkušenosti a musel bych řešit upevnění atd. Kdybych si s tím chtěl takhle hrát, tak bych šel asi do serv, všichni to chváli...
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Trixt » ned 04 říj, 2020 6:01 pm

Jirkátor píše:Samozřejmě. Já se jen ptal, proč někdo dává přednost MP1 před servy, která se mi zdají v mnoha ohledech lepší.

Co se týká MP1, tak mně šlo o co nejnižší stavební výšku. V době, kdy jsem to řešil, tak jsem našel jen serva s držáky, kdy po montáži zabíraly na výšku asi o 13 mm více. Jelikož jsem řešil co největší světlou výšku ve skryťáku, tak mi MP-1 přišly jako dobrá volba. Dnes nevím, jak bych se rozhodl, neb trh nemám zmapovaný, protože MP-1 v2 fungují zatím k mé plné spokojenosti. Jedinou vadou byla tloušťka struny, kterou výrobce dodává.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » úte 06 říj, 2020 11:52 am

Jirkátor píše:2. Výhybky budu jednoznačně používat Fleischmann s podložím, jelikož PECO55 se mi tam prostě nevejde. Jsem si vědom faktu, že je PECO hezčí, ale za délku staničních kolejí to nevyměním. U kolejí je to už něco jiného. Napadlo mne tedy kombinovat výhybky Fleischmann s kolejivem PECO55. Je to jen nápad a vůbec netuším, jestli to jde a pokud ano, jaká úskalí to přináší. Rozdílného vzhledu (s podložím a bez něj) se nebojím, stejně to celé přijde zasypat štěrkem. Jde mi o ten přechod mezi jednotlivými typy kolejí. Předpokládám, že výška bude asi trochu jiná, ale to by se dalo vyřešit podložením nebo ubroušením korkového podloží - podle toho, co je vyšší. Rozchod je předpokládám naprosto stejný, to by jinak ty normy byly k ničemu.


Chlapi, je mi trapné citovat sám sebe, ale vážně to ještě nikdo nezkusil?
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod vfjr » pon 12 říj, 2020 2:41 pm

Že se do toho pletu, co zkusit poupravit tyto apod.
Přílohy
IMG_20201012_164254~2.jpg
IMG_20201012_164254~3.jpg
vfjr
 
Příspěvky: 142
Registrován: pon 21 zář, 2020 1:58 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » pon 12 říj, 2020 2:59 pm

Ten můj se ti nezdá?
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod vfjr » pon 12 říj, 2020 3:10 pm

Máš to dobrý, ale když se míjí dva vlaky na dvoukolejce, to je k nezaplacení :)
vfjr
 
Příspěvky: 142
Registrován: pon 21 zář, 2020 1:58 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Jirkátor » pon 12 říj, 2020 3:58 pm

Dvoukolejka je na takové ploše nesmysl. To věděl už i pan Zuzka. Jen kolejové spojky by zkrátily stanici o třetinu a nádraží na dvoukolejné trati, do kterého se vejdou jen dva osobní vozy a mašina je směšné. To už jsme tu řešili na jaře. Plán už měnit nebudu. Ale díky za zájem.
Radši mi někdo prosím řekněte, jestli už jste zkoušeli kombinovat koleje PECO55 a výhybky Fleischmann s podložím.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 12 říj, 2020 5:05 pm

Podle mě jdou ty plánky jsou skokem zpět. Kolejiště pro kroužení, bez SN stanice s kolejemi pro 810 s vlekem, dvoukolejku s minimálním poloměrem, trať se několikrát nadjíždí, nejlépe po mostě v půlce stanice....
Skok zpátky tak o 30-50 roků...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků