Stránka 1 z 3

Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2020 9:43 am
od Lukas
Zdravim,budu mit místnost velikosti 5.5m x 2,5 m.
Chci provozovat hlavně nákladní dopravu a nejaky ten osobaček.
Nějaký plany jak udělat něco co má hlavu a patu?

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2020 11:35 am
od Pavel-HP
Těch je hodně. Stačí na DF trochu zalistovat a pohledat. Případně prolistovat publikace od MF.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2020 12:16 pm
od vinklarekcz
Mně se hodně líbí Štěpánkovo kolejiště H0 7x2,5m - http://www.radim-stepanek.com/

Nicméně nakonec budu dělat výhledově něco svého, resp. inspirovat se 2 stanicemi a tratěmi v mém blízkém okolí (Drahotuše a Hranice n.M.-Město).

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2020 4:33 pm
od jirkan
Pozor na záměnu rozměru místnosti a kolejiště. Pokud těch 5,5 x 2,5 m je opravdu rozměr místnosti, tak to do zmíněného kolejiště má hodně daleko. Asi taky jako první bude třeba ujasnit, jak bude kolejiště situováno. Bude to panel uprostřed místnosti nebo kolejiště kolem stěn, jak to bude přístupné, kde jsou v té místnosti dveře, okna a pod. Jinak moc není o čem se bavit.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2020 6:59 pm
od Lukas
Ano je to místnost, kolejiště bych chtel kolem zdí.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pon 10 úno, 2020 7:33 pm
od boy.rough
A co takhle zkusit něco sám?! To by nešlo? Nějaký nástřel.
Mám místnost a chci kolejiště a nic proto neudělat - tak takhle to prostě nefunguje.
Nazdar.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 6:39 am
od Lukas
Tak tady je nastřel,pod hlavnim nadrazim bude odstavne nádraží

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 7:27 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
- Kudy budeš do prostoru uvnitř chodit?
- Máš další místo na modelaření (aspoň stůl) a pohyb s jednotlivými segmenty?
- Chceš kolejiště dělit doporučuju) nebo počítáš s pevnou konstrukcí?
- Jakou plánuješ epochu ú čas. období?
Námětem by podle obrázku měl být provoz na jednokolejné trati se dvěma mezilehlými stanicemi. Dobrý námět, řekl bych možná i lepší než oblíbená Odbočná/ Přípojná stanice s kusou lokálkou - v provedení megastanice s x kolejemi a depem ze které vychází tratička do koncové stanice s jednou dopravní kolejí a vlečkou pro 2 vozy :(
Možná, zvlášť, když budeš mít chuť i na to depo :wink: z té větší stanice udělej odbočnou i třeba s tím, že druhá trať povede "jen" do tunelu a SN, ale není to nutné.
I tak je to hezký námět. Jedna stanice může být "průmyslová" větší, městská, kde budou zastavovat i Sp. Vlaky (možná Rychlík), Může tu končit Pn vlak se zátěží jen pro tuto stanice a přilehlé vlečky, případně pro výchozí Mn vlak na další kus trati.
Druhá stanice bude venkovská romantická. 2-3 dopravní koleje + 1 manipulační, vlečka k silu - pro dva vozy:). R, Sp projíždějí a zastavují zde jen Os. vlaky, mimo špičku na nich jezdí jen Mot. vozy. Dlouhé Os. zde nekřižují (délka perónů), Ovšem často zde kvůli křižování zastavují náklady. Chceš-li ozvláštnění, můžeš mít mezi stanicemi stoupání a v dolní stanice budeš k těžkým nákladům přidávat postrk.
Kdybys chtěl realitu 4. Epochy, u větší stanice budou jen vjezdová a sdružená odjezdová návěstidla (klidně mechanická) a u první výhybky rychlostník se 40. Menší stanice může mít rychl. soustavu (do odbočky všude 40km/h) a světelná návěstidla u každé koleje, když se rozvášníš, tak i ranžírky u man. kolejí. Bude to vypadat efektně a stejně jako ve skutečnosti tě to bude stát míň peněz něž naopak..
Pokud máš k dispozici délku 5,5m , je zbytečný aspoň u té menší stance natahovat zhlaví do oblouku. I tak budou koleje dost dlouhé. Počítám cca 1 m pro oblouky na krajích, 0,8m zhlaví, zbývá cca 3 m přímé..
Pokračuj v plánování a navrhování. jen si zkus si navrhnout +- skutečné zhlaví, tedy úhly a délky výhybek dle plánovaného kolejiva, nebo nějakých šablon. Úhel odbočení bývá 12-15°, délkou výhybky cca 20 cm (4 čtverečky) neuděláš velkou chybu.
Nebudu Ti doporučovat programy, protože v této fázi (skici a návrhy)sám preferuju čtverečkový papír a tužku. Skládáním výhýbek na zhlaví člověk často ztratí původní myšlenku.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 7:44 am
od Jiri Dvoracek
Asi jak to řekl Michal :) Hlavně si nastudovat geometrii kolejí, mám takový pocit, že z Nádraží 2 se dolů do tunelu na 80 cm nevytočíš a stejně tak nahoře za Nádražím 1. :wink:

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 9:31 am
od Lukas
Bude vlevo vchod oznacen modrou ,bude vytahovaci panel a v každém rohu bude udělat vystupy aby se tam dalo vlest,
Chci modelovat 5 epochu ,diesly,motoraky,
A konstrukce bude pevná .
A jinak oblouky budou použity ty nejmenší polomery,
Takže by to mělo vyjít když tak bych přidal 5 a 5 cm na každoustránku a vytahovaci panel bude 80cm a né 90 cm

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 1:44 pm
od jirkan
S těmi nejmenšími poloměry bych byl opatrný, protože celá řada lokomotiv i dlouhých vozů s nimi má problémy. Jako technicky použitelné minimum bych doporučil poloměr aspoň 420 mm

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 2:33 pm
od Lukas
Používám kolejivo Piko A-gleis na kolejišti a žádný problém i s temi nejmenšími polomery nemám problem.Jak lokomotivy tak vozy jezdí bez problémů A bude použito i zde na novém kolejišti.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 3:04 pm
od Petr S.
Ahoj Lukáši ,
plánů na kolejiště v místnosti je plný internet , tak hledej .
Tvoje chuť používat malé poloměry mění model do hračky . Uvědom si , že rychlík s vozy dlouhými 300 mm v oblouku o poloměru 420mm bude vypadat jako skládací metr . I na domácím kolejišti bych viděl hranici v 1000 mm . V tunelu to můžeš ohnout jak chceš , ale to co je viditelné , by měl být model .
Kolejiště Reynauda Yvera je velice hezké , tak si ho prostuduj . I nápad , i provedení .
https://www.youtube.com/watch?v=rGg8_0KWpD0
Kdybys chtěl oponenta v projektu , tak se ozvi do SZ .
Zdarec , Petr S.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 4:13 pm
od Brejla
Lukas píše:Bude vlevo vchod oznacen modrou ,bude vytahovaci panel a v každém rohu bude udělat vystupy aby se tam dalo vlest,
Chci modelovat 5 epochu ,diesly,motoraky,
A konstrukce bude pevná .
A jinak oblouky budou použity ty nejmenší polomery,
Takže by to mělo vyjít když tak bych přidal 5 a 5 cm na každoustránku a vytahovaci panel bude 80cm a né 90 cm

Ani s nejmenším poloměrem 360 mm oblouk u nádraží 2 na šíři 80 cm nevytočíš.
Počítej: osa koleje od okraje rámu min. 50 mm
průměr oblouku 720mm
rozšíření za levou výhybkou 62 mm (a to se ti tam mezi koleje nevejde žádné nástupiště)
mezera od kraje rámu min.50 mm
Celkem jsme na minimální šířce rámu 882 mm a průjezd delších vozů bude vypadat hrozně.
Navíc hrozí zaklesávání nárazníků dlouhých vozů. Rovněž průjezd vozů výhybkami PiKO A-gleis má k ideálu hodně daleko.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 6:47 pm
od jirkan
Ad LUZY:
z tohoto kolejiště je na internetu spousta videí, když se na ně podíváš a trochu zapojíš prostorový odhad, tak dojdeš k závěru, že je na několikanásobně větší ploše. A ten poloměr 1000mm je hezká knížecí rada, protože buď budeš mít všechny oblouky v tunelu, nebo si v místnosti 5,5 x 2,5 m uděláš tak akorát ovál. Ale vlaky v něm budou možná vypadat hezky, i když zdaleka ne modelově, to bys musel ještě hodně přitlačit.
Ovšem těch 365 mm je opravdu málo. I když nebudeš provozovat veké páry, podívej se, jaké minimální poloměry jsou udávány třeba u dlouhých motoráků, nejen MTB. A i některé rychlíkové vozy to opravdu nezvládají, již se tady na toto téma diskutovalo. Takže tady nejde o optiku, ale o čistě mechanický problém.