Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 16 úno, 2020 12:11 pm

Už to psal - má to kreslené ve Wintracku. Prostor máš docela velký, ale i tak se na tom prostoru nedají dělat zázraky.

Jinak nechci vnucovat svůj námět, ale dá se to řešit třeba takto viz moje kolejiště v patrové verzi, původní provedení ještě bez dvoukolejné spirály (plánek i wintrack mi chodí na druhém kompu a ten mám nyní v servisu):

Námět – Československo, roky 1979-88

Několikapatrové domácí kolejiště, rozebíratelné, umístěné po obvodu místnosti 4500x2900mm. Spodní patro (skryté) – odstavné nádraží s vratnou smyčkou, druhá vratná smyčka s navazující stoupací spirálou.
První patro – peážní provoz ČSSR/NDR v rámci středně velké příhraniční stanice /staniční budova Pečky od Wepe, sklad Kibri, 2x stavědla Piko/. Stanice má své depo pro obsluhu parních a motorových lokomotiv /rotunda Faller popř. WEPE/ s točnou /ROCO/, zauhlování Třmínek, zbrojení naftou Třmínek, pískování Kibri, jámy a jeřáby Faller a vyvazovací zvedáky Goffy. U stanice se krom skladiště Kibri a poštovního překladiště ještě nachází průmyslová vlečka do Mrazíren /pivovar Kibri/ a areál vojenského skladu paliva /PIKO Tankanlage plus Hoenig/.

Popis: dvoukolejná částečně elektrifikovaná trať vyjíždí z tunelu a pokračuje vpravo dále přes říčku Kameničku obloukovým mostem (ROCO) ve skalnaté krajině německo-českého pomezí (Krušné hory), u řeky několik víkendových chat pro vodáky a rybáře z přilehlého městečka. Hned za mostem je u náspu kvůli vjezdovému návěstidla SSSR strážní domek /IGRA-Sikulové/, ze kterého je zároven též obsluhován chráněný železniční přejezd s AŽD závorami dále po trati. U strážního domku je kamenný podjezd pro silnici klikatící se od vesničky Hrádeček až k okresnímu městu. K podjezdu se právě blíží tahač ČSAD Tatra 141 s podvalníkem a naloženým buldozerem S100, je ale zastaven hlídkou VB (Vaz1500) která o pár desítek metrů dále v součinnosti se Státní bezpečností /Gaz24 plus Gaz24 kombi/ zátah na známeho signatáře Charty 77 /VW Golf 2 Herpa/. O kus výše vpravo tato silnice opět kříží železniční trať, již zmíněným železničním přejezdem. Několik desítek metrů vpravo za přejezdem přejíždíme po dvou železných mostcích nad jedním z malých přítoků říčky Kameničky, na jehož břehu právě probíhají stavební úpravy. Stavaři zde pomocí traktorbagru Ostrowek a tatry 148 upravují koryto potoka a pokládají betonové skruže. Hned za mostky míjíme areál středně velkého železničního depa a vjíždíme do železniční stanice okresního příhračničního městečka Podmokly. Náš vlak brzdí u ostrovního nástupiště, na druhé koleji právě probíhá výměna elektrické lokomotivy ČSD za Ragulina německých DR drah – trať do NDR není ještě doposud elektrifikována, takže naše elektrické lokomotivy musí být vyměněny za německé. My mezitím přestupujeme do připraveného osobního vlaku s patrovými vozy Bpjo, kterým pojedeme dále do stanice Petrov v Sudetech. Světelné odjezdové návěstidlo SSSR nám dává zelenou a náš vlak se pomalu rozjíždí, míjí areál Československých mrazíren a vojenského skladu paliva, aby po chvíli zmizel v dlouhém tunelu…
Provozované soupravy:
1. Mezinárodní rychlík Vindobona - Delfín DR, M296
2. Mezinárodní rychlíky Meridian a BaltOrient, rychlíky vnitrostátní dopravy - 5 až 9ti vozové soupravy rychlíků s vozy Y a BAI– čsd lokomotivy ES499.0, E499.2, E499.0, ES499.2, Brejlovec T478.3 a DR lokomotivy BR01.5, BR130,
3. osobní vlaky vnitrostátní dopravy – motoráky M131 a M152, patrové soupravy Bpjo a BMO (lok T478.1 a T478.2), souprava Rybák a parní lok 423, T334 a vozy Balm
4. historické vlaky – souprava Hecht a Hrboun ÖBB, souprava parní lok 422 čsd a ADA vozy, souprava Bai a Papoušek 477.043
5. nákladní vlaky – kontejnerová přeprava, chladírenské vozy, tramvaje Tatra Smíchov pro Berlín, automobily Škoda a Trabant, kombajny Fortschritt, cisterny s palivem, sypké hmoty SAS vozy, cement RAJ vozy, uhlí z hnědouhelného revíru, vozy se dřevem, vozy Metra, traktory Zetor, vojenská přeprava (cvičení Einheit 83 - motostřelecký prapor s DANA77, BVP1, Praga V3s). Loko Sergej s tlumičem, Sergej bez tlumiče, Čmelák, Hektor, Kocour, T334, BR110, parní 555.064 a BR52/50 reko
6. průmyslové vlečky a stavební vlaky – chladírenské vozy do areálu ČS mrazíren a cisternové vozy do vojenského skladu paliva (loko T211 a T334 z LD Děčín)

Druhé patro - lokálková trat podél stěn místnosti, v nivelitě +410mm, předlohou Posázavský Pacifik úsek Kácov-Samopše. Trať má z důvodu malých poloměrů omezenou přechodnost pro šesti- a vícenápravové lokomotivy (rychlost 40km/h – ověřeno provozem BR52 během Druhé světové války). Lokálková zastávka /bouda Modelscene/, vecchtrovna /Sikulové/ hlídající mechanické vjezdové návěstidlo s předvěstí (Viessmann) a přejezd silničky s mech. Závorami. Stanice Petrov (st.budova, výtopna, sklad a WC od Igra-šikulové, sklad uhlí s nakladačem vorschritt) s areálem STS a Státního statku Rudá záře (panelová bytovka KB, trafačka KB, garáže, panelová vozovka), nad stanicí hospůdka (Kibri) a malý statek (Auhagen a traktor Icar). Stanice není kryta odjezdovými návěstidly, pouze mechanickémi vjezdovými – jedno u zastávky Vyhlídka, druhé před tunelem ve vzdálenosti cca 1,5km vlevo od stanice.

Popis: Naše Bpjo souprava se šplhá horským úbočím, aby na konci posledního tunelu vyjela do malebné krajiny před stanicí Petrov. Míjíme mechanickou předvěst a tratí v zářezu se blížíme k zastávce Vyhlídka. Nebývalý rozkvět trempingu ve 30. letech 20. stolení měl za následek, že i zde vyrostla velká trempská osada s přilehlou chatařskou kolonií. A protože i dlouholetý okresní tajemník KSČ soudruh Pazdrát zde má také své honosné víkendové sídlo, bylo v r. 1971 rozhodnuto o urychlené dostavbě železniční zastávky poblíž starého strážního domku. Náš vlak zastavuje u betonového nástupiště zastávky a dav problémové mládeže za halasného řevu nějaké anglické písně konečně opouští náš vagon. Za chvíli se znovu rozjíždíme, u strážního domku nám od kliky závor mává hradlářka a svým vjezdovým návěstidlem nás už vítá stanice Petrov n. Sáz. Krátké zadrnčení kol na železném propustku nad lesní cestou a už je tu Petfov. Vítá nás areálem velkého státního statku, jeho první budovy jsou už hned u stanice. Vystupujeme, kolem krásně upravené zahrádky míjíme dosud ještě funkční výtopnu a stoupáme k hospůdce RAJe. Bohužel je ale dnes zavřeno, takže pokračujeme podél malého statku po úzké silničce vedoucí nad železničním tunelem míříme dál lesem až k několik kilometrů vzdálené zřícenině hradu Petrov…

Provozované soupravy:
7. osobní vlaky vnitrostátní dopravy – motoráky M131 a M152, patrové soupravy Bpjo a BMO (lok T478.1 a T478.2), souprava Rybáků a parní lok 423
8. historické vlaky – souprava parní lok 422 čsd a ADA vozy, souprava Bai a Papoušek 477.043
9. nákladní vlaky – kombajny Fortschritt, cisterny s palivem, sypké hmoty SAS vozy, cement RAJ vozy, uhlí z hnědouhelného revíru, vozy se dřevem, traktory Zetor – lokomotivy Hektor, Kocour, T334, Bardotka
Přílohy
2013 spodek.jpg
vrsek.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků