Zdravím přátelé modeláři.
Velmi dlouho se zde nic nedělo, ale znáte to všichni. Den má jen 24hodin a musí se do něj vejít spousta aktivit. Práce (hodně práce), žena, dítě a občas je prý dobré se i vyspat, i když prý spí jen srabi. Takže na milé kolejiště moc času nezbylo.
Nevím jestli bohužel nebo bohu dík, došlo doma k diskuzi, prostorové diskontinuitě (žena přestavěla obývák) a taky k nějakým těm erekcím na slunci, takže u nás doma najednou není na panel o rozměru 1,8x1,1m úplně moc místo
Nějaký čas mi to vrtalo v hlavě a nakonec jsem tedy jako řešení zvolil kolejiště segmentové, které bude skladovatelné u mě v dílničce (paneláková komora).
Zásadní inspiraci jsem načerpal ze na fóru v tématu "kolejiště v šuplíku - výtah plánků", kde je od Milana Ferdiána řešení pro mou maličkost téměř dokonalé. Rozměrově jsem malinko natahoval spodní roh, tak aby mi vycházel u stěny kolem komínového výklenku, ale jinak jsem téměř v původních proporcích. Délka segmentu max 120cm je také super, protože se tak akorát vejde do té mé komory. Původní návrh a současný návrh můžete porovnat.
Segment nádraží je z 99% shodný s originálem. Jediná malinká zmena je, že druhá kolej je uvažována jako průjezdná pro případné budoucí rozšíření.
Levý horní roh je již poněkud upraven. Zachoval jsem zde nakládku kulatiny, ale je otočená a najíží se k ní z oblouku. Levá kolej zde stoupá, pravá se drží v relativní nule nádraží.
Levý spodní roh obsahuje křížení tratí, kdy levá kolej přechází přes most/viadukt kolej pravou a pokračuje na poslední segment. Pravá kolej za křížením mírně sklesá a mizí v tunelu/zářezu/krajině, aby pokračovala do skrytého nádraží pod posledním segmentem (to ještě nemám namalované).
Poslední segment (pravý spodní) je dvojúrovňový, kde na horní části najdeme malé nádražíčko s odbočkou na místní vlečku cementárny/papírny/či jiného podobného podniku. Segment opět počítá s tím, že by se dalo projíždět na případný budoucí další segment (možná na více, které by nakonec tvořili okruh). Ve spodní části bude skryté nádraží.
Epocha to bude IV s převážně nákladním provozem. Přeci jen je zde spousta rozmanitých míst k zásobování materiálem. Takže i vozový park by mohl být i trochu rozmanitější
Trochu jsem se s tím kroucením kolejí pral, tak to snad není úplně mimo realitu a s nějakou tou zcela fatální chybou. Oblouky jsou ve většině případů R310. Sice plánuji flexi, ale menší jsem moc kroutit nechtěl.
Milanovi se omlouvám, že jsem mu o takto zprznil, ale zkusím to kdyžtak ještě vylepšit
Původní návrh:
Současný stav: