Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Matys » stř 05 úno, 2020 7:46 pm

Dobrý den kolegové modeláři
Nějaký ten čas se mi v hlavě motala a bublala myšlenka, že bych své multioborové a modelářské zkušenosti sloučil v jeden projekt menšího kolejiště a vrátil se tak do dětských let, kdy mě děda občas postavil těch pár kolejí co měl a půjčil mi svou parní mašinku a vagónky v TT. Nastal okamžiky, kdy myšlenkové bublání přerostlo v kypění a já se jal hledat vhodnou ideu pro to, abych se po nějakém tom čtvrtstoletí opět pustil k vláčkování.
Jako správný tatínek budu celé své snažení maskovat zájmem své 3,5leté dcery o mašinky, která delší dobu projevuje zájem o vše co jezdí po kolejích, haleká jak může vždy když potká mašinku a ideální výlet o víkendu je ten vláčkem.
Idea kolejiště tedy vycházela z toho, že by se na něm budou pohybovat vlaky po okruhu, tak aby bylo neustále co sledovat a zároveň aby si tatínek mohl úžít i trochu toho občsného pošoupnutí.
Zárověň by na kolejišti mělo být asi vše co k takovým vláčkům patří, rozhodně tam musí být tunel a nejvíc nejlepší železniční most.
Zároveň se musíme rozumně vejít i do panelákového bytu, takže nic extrémně velkého. Tomu snad

Po X večerím hlednání, promýšlení, zkoumání jsem nakonec dospěl k názoru, že tou pravou ideou našeho kolejiště je Rozmarínek od pana Ferdiána a to tak jak je. Prostě skvělý návrh, který nám (mě) bude naprosto vyhovovat. Vláčky zmizí v tunelu, aby se jinde vynořili, železniční most krásně dlouhý, velké nádraží, malé nádraží a v rychlém přepočtu rozměrů na TT výsledek 1800x1100....prostě super.

Takže, jsme ukecali maminku, že jí tento prostor doma můžeme zabrat (stálo mě to kabelku a peněženku, kterou jsem musel ušít) a pustili jsme se do další fáze plánování, protože plánovat je rozhodně potřeba a taky jsem rád, když mám všechno tak nějak hezky nalajnované (což neznamená, že se plány nemůžou změnit)

V hrubých rysech tedy takto. Měřítko TT, rozměr 1800x1100 mm, analog, koleje tillig, přpokládané období 90-léta (beru to správně jako konec IV epochy a začátek V?), předpokládaný provoz na hlavní trati zajištěn zejmě brejlovcem, bardotkou, hektorem – uvidíme, na vedlejší trati se budou pohybovat 810tky, možná kocour, T444. V plánu pak bude i MUV69 s PKV ,MUV69.U KSF70 a SVP74 (tak jak stávali hezky pohromadě u nás ve Svitavách na nádraží, když jsem byl malý). Možná se objeví i Hurvínek a malá pára místního klubu železničních nadšenců sídlícího na našem kolejišti.

K samotnému kolejišti. Byť to bude naše malé hračkové kolejiště a určitě si neodpustíme nějakou tu dětinskost, chcete-li klukovinu a určitě si užijeme některá neklišovatější klíše, tak bych se rád vyhnul úplným kopancům a nesmyslům. Rád bych tedy požádal o zhodnocení návrhu a celkové idey zkušenější a praxí ostřílenější, abych alespoň trochu ladil časově a typově.
Obrázek

Obrázek
Návrh rozmístění
1 - Pupíkov – memší koncové nádraží, líbila by se mi zde normálie LVII/H (řekněme něco jako nádraží Rovensko Ondry Hejla)
2 – Bubákov – z místní vyvýšeniny shlížející malá tvrz (možná zřícenina) loupeživého rytíře. Na plánu je zde jen lesík, ale tohle jsem si odpustit nemohl :D
3 – strážní domek – zde dohlíží pan Alfons Wechtr na mašinky (proto Wechtrovna) – zřejmě opět vzor Hejl
4 – Dolní Magdov – hlavní nádraží našeho kolejiště – budova něco jako Třebívlice (opět Hejl), normálie LX/H či 15a/H
5 – malé skladiště – asi normálie 24/H s rampou
6 – menší bývalá výtopna, v současné době základna a klubovna spolku „Magdí pára“ , občanského , pardon v této době svazarmovského sdružení místních nadšenců pečující o starší parní lokomotivu a hurvínka
7 -stavědlo – tedy myslím si, že je to stavědlo – viděl bych to na stavědlo od ES Pečky což mi připomíná strážní domek
8 – velké skladiště – normálie 354/H
9 – kolárna
10 – železniční most – příhradová ocelová konstrukce, ceková délka cca 260 mm (cca 31m), dvě pole s pilířem uprostřed nad místní komunikací a stezkou k Bubákovu
11, 12, 13 a 14 prozatím neupřesněno....tak nějak si nejsem jistý, co by zde moholo nebo mělo stát za budovu, domek či stavbu/prostor

Toť prozatím moje idea...a nevím jestli je úplně spávná.

Za případné komentáře a připomínky, co kde kdy a jak budu určitě vděčný.

Děkuji
Matys
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 úno, 2020 9:45 am

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Ivan » stř 05 úno, 2020 8:29 pm

Já myslím že pro dané účely dobrá volba. Jen bacha, ono se to nezdá, ale není to úplně jednoduché kolejiště. Už jsi ho zkoušel prekreslit do TT? Nejde jen o zmenšení rozměrů plánku H0 do TT, geometrie kolejiva je jiná. Osobně bych volil stavbu z flexi kolejí, pak si můžeš udělat oblouky jaké chceš.

Ať se stavba daří, určitě budu sledovat. Ivan
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1698
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod hank » stř 05 úno, 2020 8:55 pm

Komentář k určení objektů na kolejišti.

1: Ano, nezapomeň na příruční skladiště přistavěné přímo k budově (normálie 81/H) a vedlejší objekt se záchody pro cestující a dřevníkem/chlívkem (normálie 19a/H).
4: Na plánku je patrová budova podle normálie 16/H.
5: Ano, skladiště by mělo být krátké, s jedněmi vraty.
7 a 11: Stanoviště výhybkářů. Veksle se házejí ručně, stanoviště nebudou ani trvale obsazená, v dané epoše bude sloužit kromě výpravčího jenom jeden staniční dělník (pravděpodobně ženského rodu), který/která bude používat stanoviště s telefonem pro spojení s výpravčím, jenom když se křižuje nebo předjíždí.
8: Malá vlečka. Objekt může být obilní sklad, sklad brambor apod. Nebo viz 12.
9: To je na kolárnu moc velké, zvlášť v dané epoše. Může to být sklad materiálu a nářadí traťmistra s útulkem pro traťové dělníky nebo nějaká kůlna na uhlí pro obyvatele staniční budovy nebo tak něco.
12: Kůlna na uhlí pro lokomotivy, v dané epoše už nejspíš předělaná na sklad sudů s naftou a mazivy; při muzejním parně/motorovém provozu ale budeš potřebovat ještě venkovní skládku uhlí, "kanál" (= popelovou jámu) a vodní jeřáb a to teda nevím, jak to na tu kolej před remízou všechno nacpeš. A taky aspoň minimální dílenské zázemí, což by klidně mohlo být i na jiné koleji - třeba v jednom z těch šturců u levého zhlaví, a třeba i ve formě dílenského vagónu. Muzejníci obvykle mívají i doprovodné obytně-dílenské vozy ke svým parním lokomotivám, zase může stát v jednom z těch šturců. A obě hnací vozidla se ti do remízy nevejdou, takže jedno z nich (asi spíš ten motorák) bude muset bydlet pod širým nebem nebo mu k tomu druhému šturcu přistavíš remízu - boudičku novějšího provedení.
13: Vedlejší budova se záchody pro cestující a s kůlnami/chlívky pro obyvatele staniční budovy s jedním bytem (normálie 19a/H) nebo dvěma byty (normálie 19 b/H).
14: Hranice metrového dříví připravené k nakládce.

Krásný příklad minimálního zázemí pro jeden muzejní motorový vůz M 131.1 Mladoboleslavského železničního spolku je v dopravně Skalsko. Další příklad zázemí pro muzejní parní lokomotivu Letohradského železničního klubu (t.č. neprovozní) je v Rokytnici v Orlických horách.

Stavebnice všech doporučovaných objektů vypaluje laserem Kartel Barták - KB-model.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6104
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 05 úno, 2020 8:59 pm

Ahoj, držím palce. Ohledně geometrii bude největší oříšek zhlaví. Výhybky jsou jiné. Doporucuju prekreslení v nějakém programu( wintrack apod.). Možná zjistíš, že potřebuješ o par cm víc.
Pár poznámek:
Bubákov bych dal jinam, třeba ke kraji. Tam co je lesík, není vyvýšenina, ale naopak údolí potoka, který teče pod mostem.
Stavědlo není strážní domek, ale místo odkud se ( dratovody) přestavují výhybky. Proto muže být na obou zhlavích- budova 11.
12. bude kůlna, 13. WC, 14. tipuji na hromady dřeva, ale klidně tam může být silniční váha a nebo unimo buňka pro uhelné sklady.

Edit: Hank byl rychlejší.
Co se týká výhybek, spíš bych to viděl na ty drátovody než ruční stavění, ale možné je obojí.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2383
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Fox » čtv 06 úno, 2020 7:00 am

Vítej :!: . Dle kolegů výše a ze zkušenosti vřele doporučuji začít překreslením v nějakém programu do TT kolejiva (asi modelové kolejivo Tillig: https://www.itvlaky.cz/kategorie/modelo ... tt-tillig/, je tam i soubor s geometrií). Tím se Ti vyjasní i konečné rozměry layoutu, délky kolejí a stoupání. Pozor na výšky a průjezdné profily dle NEM. Určitě se zde najde spousta lidí, kteří v průběhu návrhu poradí. Pak si dosadíš objekty, aby to všechno sedělo a doladíš krajinu. Tuto fázi bych nepodceňoval, o to líp pak půjde stavba. Aby nebylo kolejiště hotové, kdž půjde dcerka do tanečních... :D Good Luck!
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1306
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Matys » čtv 06 úno, 2020 8:57 am

Děkuji všem za reakce a cenné rady.

Na překreslení kolejiště do TT průběžně pracuji. Wintrackem jsem zatím nepolíben, ale kompletní podklady v podstatě ke všemu si připravuji v Solid Edge (CAD), kde si rozchystávám jednotlivé bloky/uzly jako jsou výhybky a následně si je poskládám k sobě, abych se dopracoval ke kýženému výsledku. Kolejivo mám v plánu flexi, takže tak trochu počítám s tím, že budu moci následně točit oblouky, jak bude potřeba. Samozřejmě, tak abych se nedoslat pod R310 ideálně větší.

A měl bych se stydět. Na to že mě živí čtení a tvorba výkresů, bych v nich tak měl trochu umět číst a všimnout si, že za mostem terén nebude stoupat na vyvýšeninu, ale že je tam údolíčko s řekněme parčíkem či jiným místem oddechu a schůzek zamilovaných. Bubákov se tedy asi přesune nebo úplně zruší. Nevím, jak by bylo schůdné – oku a kolejišti lahodící, přeformovat krajinu za mostkem na vyvýšeninu. Myslím, že pokud bych pod mostem řešil vyústění strže a za ním následně kopec, tak by mi asi vyšel trochu paskvil – nesmysl. No…. Je to asi k dalšímu výraznému zamyšlení.

U popisu budov též děkuji za správné nasměrování. Někdy je potřeba do člověka dloubnout, aby viděl to co je evidentní :D Děkuji i pan u Ferdiánovi (bohužel ještě nemohu odpovědět na SZ).Beru si k srdci.

U malého nádraží (1) bude i příruční skládek a vedlejší budova. Zároveň zde bude i skládka dřeva pana Pilouse, připravená k naložení a odvozu (14). Hlavní nádraží (4) bude patrová budova, opět s vedlejší budovou, tak aby cestujícím a zaměstnancům drah nic nechybělo a umístěno zde bude malé skladiště (5). Malá vlečka ke skladu obilí (8) je naprosto úžasný nápad, takže opět děkuji. Na obou koncích nádraží stanoviště výhybkáře (7 a 11).

A teď myšlenka. Klub železničních nadšenců, samozřejmě po domluvě, demoloval kůlnu (12), protože staniční zázemí a sklad PHM je v pomocné budově u nádraží (9), aby si uvolnil prostor pro své potřebné zázemí, takže si v rámci akce Z a spolkové brigády postavil budovu klubovny a zázemí v místě původní kůlny, kde vznikl i menší prostor pro venkovní skládku uhlí. Zároveň si na tom levém šturcu (jo?) vytvořili malý přístřešek, aby na jejich motoráček nepršelo. Tím pádem ve výtopně si může hovět jejich malá pára, která bude mít před výtopnou i vodní jeřáb. Kam se mi ale vejde kanál to netuším…nejsem znalec, ale předpokládám, že zcela jistě nemůže být v budově výtopny, že. No nevím, neplácám hlouposti?

Každopádně hrubý koncept se mi opět malinko posunul k dalšímu zpracování a ladění. Věnovat se teď tedy budu vlastnímu schématu, aby bylo jasné, jak jsem na tom prostorově a uvidíme jak to půjde dál.
Matys
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 úno, 2020 9:45 am

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Tomas Lebeda » čtv 06 úno, 2020 10:29 am

Ahoj, držím ti palce. Tohle je námět kolejiště, který jsem taktéž sám dlouho zvažoval a moc se mi líbí.
Wintracku bych se nebál, pokud umíš pracovat s grafickými programy přejde ti do krve za jedno odpoledne.
Mě k tomu pomohl i návod ke stažení např. na těchto stránkách.
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Wintrack/img00001.htm
Jsou ale i jiné programy.
Myslím, že výhody programu neoceníš jen kvůli přesné geometrii vybraného kolejiva, ale hlavně kvůli výškovým úrovním tratě.
V tvém případě máš nad sebou tři úrovně, které mají dvě skrytá nádraží a to už je docela dost vymýšlení aby rám kolejiště nikde nebránil průjezdnému profilu.
S těmi skrytými nádražími souvisí i potřeba si důkladně rozmyslet jak se budou ovládat vlaky, které nejsou vidět.
Ne, že by to v analogu nešlo udělat, ale otázkou je zda to v digitálu nebude jednodušší.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Highway » čtv 06 úno, 2020 11:43 am

Ahoj, já jsem překresloval Milanův Švihov-Šanov z TT na H0 a geometrie mi padla uplně přesně. Na tu H0 jsem použil kolejivo Tilig Elite H0. Použil jsem program SCARM. Tedy z H0 na TT by to mohlo sedět podobně neli stejně.
Pavel, H0, začátečník podruhé po 20ti letech
Uživatelský avatar
Highway
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 14 lis, 2018 9:50 pm
Bydliště: Kladno, Doksy u Kladna

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod HonzaM » čtv 06 úno, 2020 12:01 pm

Nepíšeš jak to bude provozováno - vlaky digitální? Ovládání digitální? Jak to bude umístěno, volně v prostoru, nebo u stěny, nebo dokonce v rohu? V zadní části by mělo být skryté nádraží? Pokud by to bylo u stěny, jak by ses do něj dostal když se něco vykolejí nebo když se zastaví (ztratí kontakt)? Jak uvidíš na které koleji stojí vlak, zda je na celé koleji, nepřesahuje na výhybku?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 06 úno, 2020 2:42 pm

Ještě k Bubákovu. V době horečné výstavby železnic se na nějakou tu zříceninu moc nedbalo a tak tratě prochází i těsně kolem ruin hradů. Např. u zast. Klabava, kde jsou zbytky (spíš jen valy) též v dolíku, nebo Odranec u Hvězdonic. Tunel pod hradním příkopem v Ledči n/S je též známý.
Dřevoskládka p. Pilouse - Ty jsi z Loučně a okolí?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2383
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Matys » čtv 06 úno, 2020 4:15 pm

To Fox
Děkuji, na odkazu čerpám podklady ke geometrii a po normách už jsem taky koukal, ale případná upřesnění se jistě budou hodit. A s těmi tanečními nevím nevím...občas si říkám, že budu rád, když budu mít kolejiště hotové dřív než budu dědeček, ale co, kdyžtak budu hodný dědeček s mašinkama.

To Tomaš
Děkuji za palce. Mě se tento námět zalíbil opravdu hodně, takže při dalším čerpání inspirace jsem se už vlastně jen ujišťoval, že je to ten pravý.
Wintrack si určitě vyzkouším. Je mi jasné, že je zde spousta věcí k uhlídání a rozhodně se nechci dostat do stavu, že se někde kvůli vlastní hlouposti nevejdu.

To Highway
Z toho co mám zatím přealováno, mohu jen potvrdit, že v rámci přepočtu měřítka HO-TT sedí zatím vše jak hýždě na hrnec dle původního návrhu.

To HonzaM
Provozováno bude analogově. Možná změním názor, ale prozatím jsem poněkud konzerva a mám raději destet tranzistorů jak jeden procesor. V provozním stavu bude umístěno tak, aby kolejiště bylo přístupné ze všech stran, tedy aby byl přístup ke skrytým nádražím a vůbec k celému kolejišti. Stejně tak se pokusím o co nejvíce volného prostoru pod terénem, pro případ nepředvídaných stuací. Co se týče indikace pohybu „neviditelných“ vlaků a jejich pozice, tak z jiných projektů se mi v případě zjišťování takovýchto stavů osvědčila optoelektronika. Zkrátka jednoduché fotozávory ve správné pozici.

To Michal
Ne, já jsem ze Svitav. Pan Pilous mě prostě napadl z první dobré, protože kdo jiný by měl řezat dřevo něž pan Pilous.
S Bubákovem děkuji za tip. Odranec vypadá zajímavě a na Ledečský tunel jsem si nevzpoměl a to jsem tam byl tolikrát.
Matys
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 úno, 2020 9:45 am

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod hopeter » čtv 06 úno, 2020 6:14 pm

Jdeš na to dobře. Hlavně počítej s pevným a lehkým rámem pokud bude kolejiště pohyblivé. Ideální je mít i možnost zvednutí (otočení) o 90°. Pro montáž elektriky , přestavníků apod. k nezaplacení.
Ať se daří. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Matys » pát 07 úno, 2020 8:43 am

Děkuji.
Nad možností sklonění/otočení kolejiště v příčné nebo podélné ose taky uvažuji. Myslím si, že to bude více než praktické v rámci údržby, oprav, předělávek a ve finále i možném skladování, když zrovna nebude v provozu.
Rám prozatím uvažuji dřevěný – čepovaný, lepený, šroubovaný. Ale možností se nabízí spousta. Když pominu, že skrortchán je občasným truhlářem a o dřevo není nouze (natož o možnosti zpracování), tak v práci je k dispozici firemní truhlárna, k tomu velká zásoba ocelových profilů různých velikostí i se svářeči a nakonec i kompletní plech zpracující výroba s možností vysekání a naohýbání v podstatě čehokoliv. Takže občas malé dilema…. Ale dřevo zatím vede.
Matys
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 úno, 2020 9:45 am

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Matys » pát 07 úno, 2020 1:42 pm

Není to sice Wintrack, ale i tak jsem se šnečím krokem posunul o kousek dál a poskládal si jednotlivé úrovně kolejiště, abych věděl co, kde a jak.

Musím říci, že překreslení plánu HO na TT bylo v podstatě bezproblémové a jediné s čím jsem si hrál, tak byly mé vlastní malé úpravy, kdy jsem se umisťoval na desku délky 1800 mm.

První úroveň je celá v nule, takže zde vše v pohodě.

Druhá úroveň se pohybuje v rozmezí výšek 0/+91mm s tím, že většina úrovně – skryté nádraží, je ve výšce +65mm. Do této výšky se stoupá skrytě a vyšlo mi zde stoupání 37 promile. Původní výkres uvádí 25 promile, tak si nejsem jistý, kde jsem k tomuto krpálu dospěl. Chtěl jsem kolejiště udržet v poněkud menších sklonech, ale tady se to úplně nepovedlo. No, snad to nebude problém. Zbytek kolejiště je 30 promile max.

Rozdíl výšek v křížení jednotlivých úrovní se mi daří na kolejišti držet na hodnotě 65 mm a více až na jedno místo, kde se v této úrovni v závěrečné fázi stoupání kříží L2 s kolejí spodního skryťáku a to teoretickým rozdílem výšek 62,4 mm. Snad si tím nezadělávám na problém. Ale když vezmu že NEMka udává průjezdnou výšku (obrys) 45 mm, tak bych měl mít pořád 17,4 mm rezervu.

Třetí úroveň se pohybuje v rozmezí výšek +75/+130 mm, takže mezi jednotlivými patry je 2 x 65 mm. Křížení tratí se jeví jako bezproblémové a prostoru by mělo být všude dostatek. Ověřím si to všechno ještě ve 3D modelu, který bude následovat.

Doufám, že jsem si nikde nějak fatálně nesekl.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
Matys
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 úno, 2020 9:45 am

Re: Rozmarinek TT, 180x110, prvni výtvor

Příspěvekod Myšpulín » pát 07 úno, 2020 3:58 pm

Matys píše:První úroveň je celá v nule, takže zde vše v pohodě.

Druhá úroveň se pohybuje v rozmezí výšek 0/+91mm s tím, že většina úrovně – skryté nádraží, je ve výšce +65mm. Do této výšky se stoupá skrytě a vyšlo mi zde stoupání 37 promile. Původní výkres uvádí 25 promile, tak si nejsem jistý, kde jsem k tomuto krpálu dospěl. Chtěl jsem kolejiště udržet v poněkud menších sklonech, ale tady se to úplně nepovedlo. No, snad to nebude problém. Zbytek kolejiště je 30 promile max.

Nijak extra jsem to nestudoval, ale nepomůže, když přední stanici pozvedneš? Tzn. do SN budeš klesat a nahoru pak nemusíš tolik stoupat.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků