Dobrý den kolegové modeláři
Nějaký ten čas se mi v hlavě motala a bublala myšlenka, že bych své multioborové a modelářské zkušenosti sloučil v jeden projekt menšího kolejiště a vrátil se tak do dětských let, kdy mě děda občas postavil těch pár kolejí co měl a půjčil mi svou parní mašinku a vagónky v TT. Nastal okamžiky, kdy myšlenkové bublání přerostlo v kypění a já se jal hledat vhodnou ideu pro to, abych se po nějakém tom čtvrtstoletí opět pustil k vláčkování.
Jako správný tatínek budu celé své snažení maskovat zájmem své 3,5leté dcery o mašinky, která delší dobu projevuje zájem o vše co jezdí po kolejích, haleká jak může vždy když potká mašinku a ideální výlet o víkendu je ten vláčkem.
Idea kolejiště tedy vycházela z toho, že by se na něm budou pohybovat vlaky po okruhu, tak aby bylo neustále co sledovat a zároveň aby si tatínek mohl úžít i trochu toho občsného pošoupnutí.
Zárověň by na kolejišti mělo být asi vše co k takovým vláčkům patří, rozhodně tam musí být tunel a nejvíc nejlepší železniční most.
Zároveň se musíme rozumně vejít i do panelákového bytu, takže nic extrémně velkého. Tomu snad
Po X večerím hlednání, promýšlení, zkoumání jsem nakonec dospěl k názoru, že tou pravou ideou našeho kolejiště je Rozmarínek od pana Ferdiána a to tak jak je. Prostě skvělý návrh, který nám (mě) bude naprosto vyhovovat. Vláčky zmizí v tunelu, aby se jinde vynořili, železniční most krásně dlouhý, velké nádraží, malé nádraží a v rychlém přepočtu rozměrů na TT výsledek 1800x1100....prostě super.
Takže, jsme ukecali maminku, že jí tento prostor doma můžeme zabrat (stálo mě to kabelku a peněženku, kterou jsem musel ušít) a pustili jsme se do další fáze plánování, protože plánovat je rozhodně potřeba a taky jsem rád, když mám všechno tak nějak hezky nalajnované (což neznamená, že se plány nemůžou změnit)
V hrubých rysech tedy takto. Měřítko TT, rozměr 1800x1100 mm, analog, koleje tillig, přpokládané období 90-léta (beru to správně jako konec IV epochy a začátek V?), předpokládaný provoz na hlavní trati zajištěn zejmě brejlovcem, bardotkou, hektorem – uvidíme, na vedlejší trati se budou pohybovat 810tky, možná kocour, T444. V plánu pak bude i MUV69 s PKV ,MUV69.U KSF70 a SVP74 (tak jak stávali hezky pohromadě u nás ve Svitavách na nádraží, když jsem byl malý). Možná se objeví i Hurvínek a malá pára místního klubu železničních nadšenců sídlícího na našem kolejišti.
K samotnému kolejišti. Byť to bude naše malé hračkové kolejiště a určitě si neodpustíme nějakou tu dětinskost, chcete-li klukovinu a určitě si užijeme některá neklišovatější klíše, tak bych se rád vyhnul úplným kopancům a nesmyslům. Rád bych tedy požádal o zhodnocení návrhu a celkové idey zkušenější a praxí ostřílenější, abych alespoň trochu ladil časově a typově.
Návrh rozmístění
1 - Pupíkov – memší koncové nádraží, líbila by se mi zde normálie LVII/H (řekněme něco jako nádraží Rovensko Ondry Hejla)
2 – Bubákov – z místní vyvýšeniny shlížející malá tvrz (možná zřícenina) loupeživého rytíře. Na plánu je zde jen lesík, ale tohle jsem si odpustit nemohl
3 – strážní domek – zde dohlíží pan Alfons Wechtr na mašinky (proto Wechtrovna) – zřejmě opět vzor Hejl
4 – Dolní Magdov – hlavní nádraží našeho kolejiště – budova něco jako Třebívlice (opět Hejl), normálie LX/H či 15a/H
5 – malé skladiště – asi normálie 24/H s rampou
6 – menší bývalá výtopna, v současné době základna a klubovna spolku „Magdí pára“ , občanského , pardon v této době svazarmovského sdružení místních nadšenců pečující o starší parní lokomotivu a hurvínka
7 -stavědlo – tedy myslím si, že je to stavědlo – viděl bych to na stavědlo od ES Pečky což mi připomíná strážní domek
8 – velké skladiště – normálie 354/H
9 – kolárna
10 – železniční most – příhradová ocelová konstrukce, ceková délka cca 260 mm (cca 31m), dvě pole s pilířem uprostřed nad místní komunikací a stezkou k Bubákovu
11, 12, 13 a 14 prozatím neupřesněno....tak nějak si nejsem jistý, co by zde moholo nebo mělo stát za budovu, domek či stavbu/prostor
Toť prozatím moje idea...a nevím jestli je úplně spávná.
Za případné komentáře a připomínky, co kde kdy a jak budu určitě vděčný.
Děkuji