Stránka 1 z 1

Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 8:24 pm
od belgarat
Panove,
existuje nekde ve skutecnosti neco jako odbocka na dvoukolejne trati bez mimourovnoveho vedeni koleji ? Nebyl by planek ci odkaz na nej ?

Update: mam na kolejovem planu takovou situaci ... vede dvojkolejna trat (falesna dvojkolejka), a k tomu se priblizuje trat odbocna stanice -> skrytak. Je navrzena odbocka, ale z trati na trat se da prechazet jen v urcitem smeru, a zrovna ne ve smeru skrytak na dvojkolejce > odbocna. Strasne mne svrbi prsty, abych tam vrazil kolejovou spojku a dalo se prejizdet i v jinych smerech; ale je to dobry napad ?

sen-odbocka.jpg


zelena je ta hlavni trat. Navrzeny smer provozu je po vnejsi kolejnici smerem vlevo.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 8:40 pm
od jirmicz
Ano, napadá mě odbočka Bečva za Vsetínem směr Horní Lideč.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 8:51 pm
od sidlo
Něco jako Vsetín? Ale to je součást stanice.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.9987899&y=49.3134290&z=19&base=ophoto

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 8:59 pm
od sidlo
Horná Štubňa, to by mohl být tvůj případ.
https://mapy.cz/zakladni?x=18.8639230&y=48.8291051&z=19&base=ophoto

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 9:44 pm
od czhunter
Vybírám si zrovna (z map) téma kolejiště, a chtěl bych udělat něco podobného, a popravdě jsem něco jako máš ty nikde nenašel.

Spíš to bývá takto (spojení je z obou kolejí, ale ne do obou směrů - a nikdy nebývá odbočující trať napojené na obě strany).

Tohle je zajímavé místo: https://mapy.cz/s/babavesadu

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 9:48 pm
od belgarat
@czhunter: vzdyt rikam ze to neni ciste odbocujici 1 trat, ale (asi) 2 trate, ktere se v jednom miste priblizi ;) Ta spojka byla udelana prave tak, aby se (predpokladam) z dvojkolejky dalo jet do ruzoveho tunelu (a v nem je mala vyhybna + smycka); pak se muze souprava vratit zpet a pokracovat po 'vedlejsi' trati do odbocne stanice.

Update: ten soubeh trati je proste kompromis velkych provoznich pozadavku :) nerad bych se toho smyckoveho skrytaku vzdaval.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 10:39 pm
od czhunter
Však na té mapě je něco podobného - to napojení je tam přesně tak, jak jsem nakreslil, jen bez toho šturcu.

Ony to v reálu nejsou "dvě širé tratě, které se k sobě přiblíží a prokříží" (jak to provozně plánuješ ty - proč to tak historicky vzniklo ti určitě někdo může popsat lépe než já), ale opticky to vypadá podobně.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 7:11 am
od hank
Ve které epoše, prosím? To, co je v V . - VI. epoše často součástí stanic, bývaly z hlediska TZZ/SZZ kdysi taky samostatné odbočky. To platí i pro ten Vsetín - dřív se to jmenovalo odbočka Bečva.

Někde bych tu měl mít asi 10 let starý seznam skutečných odboček u SŽDC včetně kolejových plánků, tak jestli bude zájem, mohl bych to dát na uloz.to.

No ale ta situace, kterou sis vymyslel, by se v reálu určitě řešila mimoúrovňovým křížením... Nemyslím si, že by u ČSD ani u jejich potomků něco takového ve skutečnosti existovalo. (Mohu se samozřejmě mýlit.) Styk více než dvou tratí, nota bene když je jedna z nich dvoukolejná, by se určitě řešil ve stanici. Matně si vzpomínám, že někde byla odbočka z jednokolejné trati, kde kromě lokálky odbočovala ještě vlečka, ale teď si nemůžu vzpomenout, kde to bylo. Nicméně ta hlavní trať byla jednokolejná.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 7:27 am
od hank
Ta odbočka na Slovensku je Dolná Štubňa (Horná Štubňa je stanice) a vypadá takhle:

odb_dol_stubna.jpg


Popis odbočky Dolná Štubňa (zdroj vlaky.net):
Odbočka Dolná Štubňa trate Zvolen nákladná stanica – Vrútky leží v km 277,679 medzi stanicami Horná Štubňa – Diviaky. Medzistaničný oddiel Horná Štubňa – Diviaky je dvojkoľajný. Odbočná výhybka číslo 9 z dvojkoľajnej trate na jednokoľajnú trať Banská Bystrica – odbočka Dolná Štubňa leží v km 277,730. Kilometrická poloha odbočky Dolná Štubňa na jednokoľajnej tratí Banská Bystrica – odbočka Dolná Štubňa je 40,670. Odbočka Dolná Štubňa je odbočkou pre jednokoľajnú trať Banská Bystrica – odbočka Dolná Štubňa. Odbočka Dolná Štubňa je hradlom pre prvú a druhú traťovú koľaj medzistaničného oddielu Horná Štubňa – Diviaky. Na odbočke Dolná Štubňa je kontrolná skrinka PZZ v km 276,870 typu PZS 2Z. Odbočka Dolná Štubňa je pridelená železničnej stanici Horná Štubňa.

To, co navazuje na ty dvě koleje (4 a 6), už nikam dál z toho jihovýchodního rohu nevede.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 7:35 am
od sidlo
hanku, ty jsi živá databáze :D
Když belgarat vypustí výhybky 1, 7, 11, 12, 15 (13 a 14 už na plánku nejsou) a nákladiště prohlásí ta druhou vedlejší trať, tak to splňuje jeho zadání.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 7:47 am
od belgarat
hank píše:Ve které epoše, prosím? To, co je v V . - VI. epoše často součástí stanic, bývaly z hlediska TZZ/SZZ kdysi taky samostatné odbočky. To platí i pro ten Vsetín - dřív se to jmenovalo odbočka Bečva.

Epocha IVa/b

hank píše:Někde bych tu měl mít asi 10 let starý seznam skutečných odboček u SŽDC včetně kolejových plánků, tak jestli bude zájem, mohl bych to dát na uloz.to.

Zajem by byl ;)

hank píše:No ale ta situace, kterou sis vymyslel, by se v reálu určitě řešila mimoúrovňovým křížením... [...] Styk více než dvou tratí, nota bene když je jedna z nich dvoukolejná, by se určitě řešil ve stanici.

Ja nic ja muzikant ;) kolejovy plan vypracoval vetsi kadr nez ja - a jak jsem rekl, ta situace je zjevne kompromis misto / pozadavky / provoz. Tady se snazim zajistit jak danou situaci pokud mozno nezhorsit :-D. Tedy zda by z toho jeste pripadna kolejova spojka neudelala uplny nesmysl.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 8:15 am
od sidlo
Mě se na modelaření líbí, že skoro na všechno existuje velký vzor.
Ta Dolná Štubňa si o ztvrárnění přímo říká. A moje zkušenost práce s děckama -- čím větší variabilita provozu tím lépe.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 8:24 am
od belgarat
sidlo píše:Mě se na modelaření líbí, že skoro na všechno existuje velký vzor.
Ta Dolná Štubňa si o ztvrárnění přímo říká. A moje zkušenost práce s děckama -- čím větší variabilita provozu tím lépe.



Mmch "dolna" sedi :-D ponevadz odbocka je opravdu v udoli. Akorat trat nesedi :) protoze hned dalsi zastavka je (a krajina ma byt vicemene podle skutecnosti) Telgart - penzion.

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 8:29 am
od czhunter
hank píše:Někde bych tu měl mít asi 10 let starý seznam skutečných odboček u SŽDC včetně kolejových plánků, tak jestli bude zájem, mohl bych to dát na uloz.to.

Já bych určitě měl zájem ...

Re: Odbocka na hlavni trati

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2020 10:58 am
od hank
Oprava: Ty plánky odboček jsou už z roku 2003. Nějak nám to utíká... :roll:

Je to tady:
https://uloz.to/file/EYUOeEPr74Ts/odbocky-zip