Ale pánové, tohle jsem nechtěl, neberu to tak, že tady někdo něco propaguje, viz ovládací modul pro přestavníky. Já jsem naopak rád za všechny názory.
Co se digitálu týká zatím NE, jestli si udělám kolejiště někdy podle mých představ tak se nebudu bránit si loko dát do digitálu.
Co se výměn týká, ovládání jedině servy, vzhledem k tomu že se servy mám mnohaleté zkušenosti sice v jiných aplikacích ale tam je spolehlivost chodu serva i samotného serva na prvním místě....následky pak mohou být mnohatisícové...
K ovládání serv coby použití jako přestavník mi bude stačit obyčejný servotestr, který lze upravit aby se dal ovládat tlačítkem nebo přepínačem. Servotestr + klopný obvod k ovládání modelářského serva jako přestavníku bohatě stačí, když k tomu přidám malé relé nebo koncové spínače mám to i se zpětným hlášením. Ono i použití serva není samo o sobě úplně jednoduché, hlvně z důvodu, že né všechna serva jsou vhodná, hlavně levná málo kdy drží střed nebo přesně krajní výchylky, jiná kategorie jsou přesná digitální serva kde lze přímo samotné servo naprogramovat jaký bude mít chod, má svou paměť. Ale to je jinné odvětví modelářství.
Co se autobloku týká nebudu tedy o něm zatím přemýšlet, i když já osobně málo kdy jsem zažil že by se mi Arnolďácká mašina neuměla rozjet. Ano stará motorová souprava od Pika z NDR někdy problém má a ve srovnání s Arnoldem kdy mašiny jsou opravdu už historické kousky ale je to sto a jedna.
Já chtěl původně raději udělat TT než eNko ale bylo mi to líto vzhledem k tomu že tyhle modely máme v rodině už desítky let a stále jezdí. Navíc tahle velikost mi příjde pro domácí podmínky celkem zajímavá.
Jediné co mě dřív trápilo, že v tomhle měřítku nebyla k sehnání návěstidla ČSD. Teď je situace lepší ale stále to není optimální. Po novém roce jsem ale četl článek kde mi spadla čelist. viz odkaz.
Pro eNkaře zajímavé
http://www.honzikovyvlacky.cz/2020/01/02/navestidla-v-meritku-n-metodou-presneho-3d-tisku/