Stránka 1 z 12

kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 5:42 pm
od vaclavtt
Zdravím zkušené stavitele kolejišť.
Dodělávám výkres mého nového kolejiště a rád bych neudělal zásadní "nádražácké" kopance. Celé kolejiště bude postaveno na kvalitním hliníkovém rámu vlastní výroby a bude se zvedat ke stropu. Zvedací zařízení mám již vyrobené. Jsou dva masivní vozíky, lineární vedení a elektromotor s frekvenčním měničem, který zaručí velmi pomalé rozjezdy celého výtahu. U stroupu se bohužel nachází překlad, ale ten využiji ke stavbě údolí. Mosty přes údolí budou vyndavací, na konektorech (pinech). Dva piny budou na kolejové DCC a dva piny budou klemovací pro zvedací zařízení. Pokud nedojde k vyndání mostů a viaduktu, tak celý výtah vyjede pouze do úrovně mostů a nedojde k jejich rozdrcení o překlad. Výška kolejiště bude 850 od země a horní poloha podchozí výška. Přístup ke kolejišti je ze všech stran.

Velká stanice má dlouhé staniční koleje a všechny výhybky EW 3 od Tilliga. Všude budou mechanická návěstidla. Krajinou bude pozvolně trať stoupat do horní stanice a tobogánem zpět dolů. Budovy mám všechny ruční práce s patinou. Dvoumístná výtopna má vrata se servopohonem. Lokomotivy ovládám centrálou Uhlenbrock IB2. Výhybky a příslušenství svým řídícím systémém. Jednotlivé moduly s volitelností IN/OUT. Ovládací panel vyfrézovaný na cnc, profi popisy na UV printu a LED podsvětlení. Hlavním důvodem tvorby vlastního ovládání byla skutečnost, že jsem chtěl vše ovládat po dvou drátech, nechtěl jsem se finančně schlamstnout velkou komerční firmou a chtěl jsem ovládat celé kolejiště manuálně na panelu a hrát si. Nechtěl jsem PC, tablet nebo mobil. Veškerá elektronika je vyráběna na profi technologiích ve firmě, kde mám spoustu šikovných elektroniků a případný servis téměř ihned.

Veškerou kritiku vítám a rád si nechám poradit a vyslechnu si Vaše názory. Celé kolejiště kreslím v Corelu ve 2D a proto není znázorněna krajina apod.

Hezký večer!
Václav

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 6:26 pm
od Myšpulín
Není jen jedna kolej pro odjezd na lokálku málo? A nešlo by na místo tobogánu umístit skryté nádraží?

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 6:40 pm
od sidlo
Na lokálku jedna kolej je málo. Semmering je pěknej.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 7:01 pm
od vaclavtt
Úplně nerozumím. Na lokálku jedna kolej málo.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 7:03 pm
od vaclavtt
Jako na nádraží je jedna kolej pro lokálku málo? Výhybka by měla vycházet jinde? Aby na lokálku bylo možné vjet i z jiné koleje.....

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 7:13 pm
od sidlo
Jo. Ve stanici je připojena na lokálku pouze jedna dopravní kolej. Není možné křižování vlaků.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 7:26 pm
od vaclavtt
Přepracoval jsem stanici. Prosím o shlédnutí.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 8:16 pm
od vaclavtt
Večerní únava nastupuje....... Nevšilm jsem si, že vlak jedoucí po hlavní trati z levé strany by se nedostal na první kolej. Posílám přepracovaný náhled.
Václav

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 8:19 pm
od vaclavtt
Asi trochu místa bych ušetřil při použití angličáků na obou stranách.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 8:35 pm
od Ivan
Já bych více rozházel směry kolejí, je to takové moc "pravoúhlé a rovnoběžné". Chápu, že je snaha mít mosty kolmo na předklad, ale kdyby byly každý v jiné směru, působilo by to jistě mnohem lépe.
Osobně bych také hlavní stanici trochu posunul a udělal jedno zhlaví do oblouku, ale to je jen můj názr, proti gustu jinak žádný dišputát ;).

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: ned 01 pro, 2019 8:43 pm
od jirkan
Je otázka, jakou bude mít roli ta kolej u nádražní budovy. Vzhledem k tomu, že je do ní napojeno depo i kolej se skladištěm, tak by to asi spíš byla kolej manipulační, takže to moc neřeší. Pokud by to byla kolej dopravní, pak je třeba počítat s kolizí křižujících se vlaků s posunem. Další možnost je přidat ještě jednu kolej. Jinak neznám moc možnosti kolejiva TT, ale pokud existuje vhodná křižovatková výhybka, tak pro lokálku bych se jí nebál použít.
Předpokládám, že to napojené depo bude sloužit hlavně potřebám té lokálky. Takže zde možná budou končit (nebo vyčkávat na dopravní špičku) i některé osobní vlaky? Pak by asi bylo dobré pamatovat na možnost odstavení několika osobních vozů nebo vlečňáků, pokud by byl osobní provoz zajišťován motorovými vozy.
Jinak ta část určená pro hlavní trať má skvělou délku kolejí, kterou by mohli závidět i mnozí H0kaři.
Je už nějaká představa o řešení skryťáku na hlavní trati?
A ta poznámka kolegy ohledně skryťáku na lokálce má ten smysl, že takhle vlaky celkem zřetelně po lokálce krouží. Pokud by se ale např. ten tobogán udělal třeba dvojkolejný, tak by zde bylo možno buď narušit obvyklé pořadí vlaků nebo zde nějaký na chvíli schovat a tak ten dojem kroužení narušit.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: pon 02 pro, 2019 6:44 am
od vaclavtt
Udělat dvě koleje na tobogánu je určitě dobrý nápad. Sice jsem nechtěl dělat menší rádiusy než R353, ale na lokálce R310 snad nevadí. Výhybky EW2.

Mosty a viadukt jsem rozházel a souhlasím s tím, že nyní bude jízda krajinou divočejší.

S velkou stanicí zatím nevím. Je určitě pravda co píše "jirkan" a měla by se přidat ještě jedna kolej, ale kam s ní? S počtem výhybek bych se dostal u staniční budovy téměř k sobě. U výhybek EW3 to naskakuje velmi rychle. Další možností je použít "angličany", ale to musím trochu popřemýšlet. Udělat jedno zhlaví do oblouku jsem řešil na samém začátku projektu, ale nechci použít obloukové výhybky s rádiusem R310 a jiné obloukové nejsou.

Předem díky za další postřehy a přeji hezký den!
Václav

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: pon 02 pro, 2019 11:06 am
od Ivan
vaclavtt píše:

Mosty a viadukt jsem rozházel a souhlasím s tím, že nyní bude jízda krajinou divočejší.


Lepší.

A co ještě v hlavní stanici zaustit hlavní trať i lokalku o kolej níže? Tím by vznikl prostor pro provoz lokalky a na hlavní trati by šlo hlavně o krizovani vlaků.

Edit: horní trať bych zakončil skrytým nádražím v tunelu s vratnou smyčkou, bez opětovného napojení do hlavní stanice. Je-li však kolojiste určeno i pro děti, propojku bych ponechal, jim se bude krouzeni líbit.

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: pon 02 pro, 2019 6:07 pm
od vaclavtt
Jen jsem si pohrál s myšlenkou vratné smyčky za horní stanicí. Musel bych ji udělat z R310 a i tak je rozměrově poněkud náročná.

Ale získal jsem hezký tunel ve stoupání v krajině (to by mohla být fakt pěkná scenérie). Získal jsem větší prostor pro výtopnu a zázemí. U velké stanice jsem mohl prodloužit kolej na pěkných 658mm. Pila nebo továrnička má více prostoru.

Jaké jsou názory nyní?

Hezký večer!
Václav

Re: kolejiště TT 3700x1800

PříspěvekNapsal: pon 02 pro, 2019 6:19 pm
od HonzaM
Není škoda že na tak relativně velké ploše není prakticky vůbec žádná hlavní trať? Vlak se vynoří z tunelu, vjede do nádraží, tam zastaví nebo ho projede a zmizí opět v tunelu. Hlavní trať by měla být dvojkolejná.