Co se týče jízdy vlaků krajinou, tak je ta levá varianta určitě lepší. Ta pravá je zase obloukově přirozenější a ve své podstatě ztvárňuje jednu stanici a musel by se smířít s tím, že má trochu větší diorámu.
EW3 mám koupené (hodně ukvapený krok
) a musel bych je nabídnout k prodeji. Důvod koupě byl jediný - jejich délka a velký rádius. Jenže posléze jsem začal kreslit a zjistil jsem, že začíná být problém. Jednak s místem a jednak s úhlem 12st. Finančně to také není úplně zajímavý krok.
U levé varianty myslíte zaústit "dvoukolejku" do portálu nebo do dvou vůči sobě posunutých a z hory by posléze vyjela pouze lokálka. To nezní špatně. Souhlasím také s kouskem roviny mezi protisměrnými oblouky. Pro KKK to bude rozhodně lepší.
U levé bych také přidal kusé koleje a šturcíky nebo vlečku.
Také se zeptám. Původně jsem chtěl mít na hlavní stanici ramenná návěstidla (několik jich mám koupených a i jsem před rokem započal s výrobou vlastních včetně schůdků) Při takto velké stanici bych asi vše osadil světelnými a horní stanici mechanikou. A co kdyby by byla horní stanice s mechanikou, popelovkou, vodním jeřábem a malou výtopnou. Velká stanice by byla pro diesel, dvoumístné stání a zbrojení naftou.
Pokud by měla ještě jedna kolej z koncové stanice zmizet v tunelu a směřovat do SN, tak si nejsem jist prostorem pro její otočení.
Také by to chtělo zkusmo dosadit budovy a hlavní stanici. Budeme mít místo pro plácek za budovou, svah a lokálku nahoře?
Nebráním se dlouhým ocelovým mostům (moc se mi líbí i ve skutečnosti), viaduktům a arkádám.