Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod daba12 » pon 25 lis, 2019 11:29 pm

Všechny Vás zdravím,
Už jsem měl skoro hotové kolejiště, tedy podle Vás velodrom, ale abych ušetřil, využil jsem 20 let staré kolejivo a proč to neříct, nevyplatilo se to. Vlaky tam zůstávaly stát nebo to jely asi tak půl hodiny.
Proto jsem se rozhodl, že udělám nové a samozřejmě větší :)
Vycházel jsem z návrhu od labjtla http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=8214&mode=view
Zmenšil jsem šířku na 90 cm, ale moc jsem původní návrh asi netrefil. Vlevo nahoru dám pilu a vpravo nahoru k nádraží bych chtěl dát výtopnu, ty mi zbyly.
Co nevím je to, co udělat s pravým dolním rohem. Je tam poměrně hodně místa, ale moc se mi nezdá napojení na dvoukolejku. Přemýšlel jsem třeba o kamenolomu.
Neměl bych se na to vykašlat a radši to zkrátit na 250 cm? Nebo máte někdo nápad.
Přílohy
snapshot.jpg
TT-U-250x350x350_1.jpg
Naposledy upravil daba12 dne úte 26 lis, 2019 8:52 pm, celkově upraveno 1
Dan
Z21, epocha VI, TT
daba12
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 04 říj, 2018 1:52 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod jirmicz » úte 26 lis, 2019 3:34 am

Ahoj, pokud máš takovou možnost prostoru, udělal bych staniční koleje co nejdelší. V tom horním nádraží se nedá objet souprava.
jirmicz
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod Fox » úte 26 lis, 2019 7:34 am

Gratuluji k takovému krásnému prostoru! Ten si zasluhuje pečlivě promyšlený návrh, takže si myslím, že se tu může diskutovat nejméně půl roku, aby to pěkně dozrálo. :D . Sám od sebe vím, že největší chybou je být netrpělivý a věci řešit až zpětně. Hodně štěstí!
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1309
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 26 lis, 2019 12:00 pm

Ahoj,
nejdřív jsem chtěl psát, ale obrázek bude lepší. Je to jen schéma, ale mělo by to vycházet. Stanice ber jen orientačně, uspořádání zhlaví bude jinak - u hl stanice jsem nekreslil kolejové spojky, asi by to chtělo i víc kolejí. I depo vč. připojení by mělo taky vypadat trochu jinak.
Bohužel i po přesunu vychází koleje v hl. stanici dost krátké. Rozměry jsem vzal z popisu (3,5x3,5x2,5m) šířka 0,9m.
Přílohy
TT-U-250x350x350_1.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod daba12 » úte 26 lis, 2019 2:21 pm

Díky za návrh, taky nevypadá špatně. Zkusím si to rozkreslit a uvidím, jak se to povede napojit na skryťák.
Délka kolejí mě moc netrápí, počítal jsem jenom s jedním delším vlakem a ten se tam určitě vejde. Mezi horním a prostředním nádražím by jezdila jenom mot. jednotka řady 840 nebo něco podobně malého.
Dan
Z21, epocha VI, TT
daba12
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 04 říj, 2018 1:52 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod Trixt » úte 26 lis, 2019 2:48 pm

Osobně se mi plánek líbí, obzvláště úvraťová stanice. Ta umožní obsluze se řádně "vyblbnout". ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 26 lis, 2019 5:20 pm

Ahoj omezovat možnosti provozu už při plánování je škoda. Pokud to není nutné, zkus uchovat co největší variabilitu. I do koncové stanice muže občas zajet nákladní vlak. Naopak bych na trať ke koncové stanici nebo do stanice přidal vlečku ať je důvod tam zajíždět.
Předpokládal jsem, že po hlavní trati budou jezdit vlaky bez větší manipulace a na posunovací řádky slouží vedlejší trať.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod daba12 » úte 26 lis, 2019 8:38 pm

To ne, to jsem psal na můj původní návrh. Mně se ten tvůj líbí a jak psal Trixt, má to potenciál k zajímavému provozu. I by to bylo jednodušší na konstrukci.
Už jsem to začal cpát do SCRAMu, ale pak přišla sprcha.
Bohužel jsem zapomněl, že je pod kolejištěm, v pravém horním rohu, vodoměr. Připomněla mi to paní, co dnes přišla na odečet a zmínila, že se musí pravidelně vyměňovat.
Musím to udělat oddělitelné a ta pravá sekce tím pádem musí být max 250 cm, jinak bych se tam s tím nevytočil :( Takže zatím zůstávám u původního návrhu, protože ten tvůj jsem tam už nedokázal nacpat.
Ale máš pravdu, zkusím udělat na trati k horní stanici odbočku, ať je tam větší provoz.
Ještě jednou díky za rady a návrhy
Dan
Z21, epocha VI, TT
daba12
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 04 říj, 2018 1:52 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x350?

Příspěvekod Sandy » stř 27 lis, 2019 7:44 am

Trixt píše:Osobně se mi plánek líbí, obzvláště úvraťová stanice. Ta umožní obsluze se řádně "vyblbnout". ;)

Jo, to určitě! Zvláště až bude vozy rozvěšovat kulečníkovýn tágem. :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod Trixt » stř 27 lis, 2019 12:50 pm

O tom, že se to dá dělat jinak než ručně, psát nebudu. Osobně mám panel široký 101 cm a koncovou stanici mám při zadním okraji a žádný problém s ruční manipulací vozů nemám a ani mě nenapadlo, že by s tím problém někdo mohl mít. Navíc v tomto případě je panel široký jen 90 cm, takže to bude ještě jednodušší. Jinak je to již OT, neb z důvodu nutnosti zkrácení pravé strany panelu se musel autor návrhu Michala Šuhajdy vzdát. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod Polabský » stř 27 lis, 2019 8:18 pm

daba12 píše:To ne, to jsem psal na můj původní návrh. Mně se ten tvůj líbí a jak psal Trixt, má to potenciál k zajímavému provozu. I by to bylo jednodušší na konstrukci.
Už jsem to začal cpát do SCRAMu, ale pak přišla sprcha.
Bohužel jsem zapomněl, že je pod kolejištěm, v pravém horním rohu, vodoměr. Připomněla mi to paní, co dnes přišla na odečet a zmínila, že se musí pravidelně vyměňovat.
Musím to udělat oddělitelné a ta pravá sekce tím pádem musí být max 250 cm, jinak bych se tam s tím nevytočil :( Takže zatím zůstávám u původního návrhu, protože ten tvůj jsem tam už nedokázal nacpat.
Ale máš pravdu, zkusím udělat na trati k horní stanici odbočku, ať je tam větší provoz.
Ještě jednou díky za rady a návrhy


Doporučuji prověřit možnost přesunutí vodoměru !!
Investice do této akce se dozajista vyplatí.
Hezký večer.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod daba12 » stř 27 lis, 2019 8:56 pm

I o tom jsem přemýšlel, ale nejde to. Trubky jsou do L a venku je vlastně jenom ten vodoměr.
Rozbíjet zeď se mi nechce, to raději oželím metr kolejiště.
Jinak k té vzdáleností úvraťové stanice, počítal jsem, že bych tam dal elektronické rozpojování. Sice bych tam asi dosáhl, ale tohle mi přišlo lepší :)
Dan
Z21, epocha VI, TT
daba12
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 04 říj, 2018 1:52 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod Polabský » čtv 28 lis, 2019 8:38 am

Zručný instalatér určitě najde řešení, například prodloužením trobek do jiného místa.
Raději si ho pozvi.
Výsledně ušetříš.
Navíc v případě havárie měřidla mohou nastat problémy.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod daba12 » pon 02 pro, 2019 8:32 pm

Věř nebo ne, ale prostě nejde přesunout ;)
Návrh jsem musel trochu upravit. Ke stanici nahoru jsem měl oblouk R267 a to by Dieselová jednotka řady 840 neprojela. Tak jsem ho zvětšil na R310 a tím jsem to celé to musel posunout.
Dál jsem přidal odbočku k pile a celé to snížil na výšku 230, ať tam může zajíždět víc vlaků. Nevěděl jsem, z jaké strany oblouku k ní udělat příjezd, ale přišlo mi to lepší z horní stanice.
Snažím se použít co nejvíc věcí, které mám ze starého kolejiště. Proto tam jsou občas divné věci :)
Přílohy
TT-U-250x350x250_2.jpg
viditelná část
TT-U-250x350x250_1.jpg
skrytá část
Dan
Z21, epocha VI, TT
daba12
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 04 říj, 2018 1:52 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Kolejiště TT - tvar U 250x350x250

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 02 pro, 2019 8:47 pm

Minimalne bych prohodil pilu s koncovou stanici, kterou bych zvetsil a upravil tak, aby mohla alespon lokomotiva objet soupravu :roll:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků