Stránka 1 z 1

Jaké návěstidlo u tunelu ??

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2007 5:39 pm
od Pusik55
Chci se zeptat jestli někdo neví o nějaké stránce kde je popsáno jaké návěstidlo k čemu slouží a kde má být. Mám dvojkolejnou trať která se spojí v jednokolejnou a ústí do tunelu a chci se zeptat jaké dát návěstidla před to spojení?? Děkuji

Re: Jaké návěstidlo??

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2007 11:43 am
od Miloš_P
Případ, kdy by se na širé trati měnila dvoukolejka v jednokolejku ve skutečnosti zřejmě nikde nenajdeme. Z hlediska provozu je to nesmysl. Dvoukolejná trať obvykle končí v nějaké velké uzlové stanici ze které dále pokračuje jednokolejná trať.
Pokud by se jednalo o odbočku na širé trati, tak ta se zabezpečuje ze všech tří stran vjezdovými návěstidly. Kolik budou mít tato návěstidla světel závisí na traťové rychlosti a na tom, jsou-li současně i předvěstmi např. vjezdových návěstidel do stanice apod.
Základní informace o návěstidlech jsou např. na http://www.volny.cz/masinky2003/navestidla.html

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2007 5:17 pm
od Houmr
A co to udělat tak, že až do tunelu povede dvojkolejka a spojí se až tam :twisted: :?:

Re: Jaké návěstidlo??

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2007 10:01 pm
od marek
Miloš_P - Nesouhlas.

Domnívám se, že případ, kdy se na širé trati mění dvoukolejka v jednokolejku ve skutečnosti (s přimhouřením oka) přece jen najdeme, a to dokonce v situaci obdobné té, kterou Pusik55 řeší.

Odbočka Tunel mezi stanicemi Praha Krč (jednokolejně) a Praha Radotín (dvoukolejná trať, byť s odděleně vedenými kolejemi).

Ze všech tří stran jsou vjezdová návěstidla, před každým z nich je samostatná předvěst.

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2007 1:26 am
od Miloš_P
Pro Marka:
Pokud je mi známo, tak trať mezi Radotínem a Krčí je pouze jednokolejná. Původně se tam počítalo s dvoukolejkou, ale tunel byl vybudován pouze jako jednokolejný z důvodu nějakých geologických problémů. Tedy jedná se o jednokolejnou trať odbočující z dvoukolejné tratě Radotín...Smíchov.

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2007 2:54 pm
od Michal Šuhajda
Miloš_P píše:Pro Marka:
Pokud je mi známo, tak trať mezi Radotínem a Krčí je pouze jednokolejná. Původně se tam počítalo s dvoukolejkou, ale tunel byl vybudován pouze jako jednokolejný z důvodu nějakých geologických problémů. Tedy jedná se o jednokolejnou trať odbočující z dvoukolejné tratě Radotín...Smíchov.

Pokud je známomě, tak z Radotína vedou koleje čtyři. dvě prostřední na Smíchov a dvě krajní až k odbočce Tunel, kde se spojují (poblíž vjezdu do tunelu - odvratná kolej je až v tunelu na Radotínské straně je kus v přímé a tam se dvoukolejka ještě vešla:-) Jinak spojení dvoukolejky v jednokolejnou trať lze vidět i cestou do Českých Budějovic z Prahy Konkrétně před Hluboukou-Zámostím.
-M-

Návěstidla

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2007 4:53 pm
od Michal Šuhajda
Návěstidla záleží na tom jak je dvoukolejka pojížděná a jaké bude zabezpečení na zbytku trati.
Napadly mě následující typické případy ze současnosti. Nejsou to všechny možnosti, další jsou např. při použití mechanických návěstidel, nebo vynechání návěstění rychlostí (tzn. všechna návěstidla jen ZČ(B). Pokud by jste měl zájem základní pravidla pro použití návěstidel a návěstí se na netu dají najít např. na www.volny.cz/masinky2003

A) "banalizovaná trať" tzn., že na obou kolejích se bude jezdit obousměrně.
Návěstidla budou zároveň předzvěstmi návěstidel následujících (např. trať vybavená autoblokem)
(např. Kolín - Pardubice)
1.kolej - do odbočky: čtyř(pěti) světelné návěstidlo (v případě projiždění odbočky vyšší rychlostí než 40km/h s "pruhy" dle uvažované rychlosti)
ŽZČ(B)Ž (+Žnebo Z "pruhy")
2.kolej -průběžná: třísvětelné (čtyřsvětelné) návěstidlo ŽČZ(B)
Kolej z tunelu - stejné jako u koleje č.1

B) Banalizovaná dvoukolejka,
Každé návěstidlo má samostatnou předvěst
(např. trať Chotýčany-Hluboká n/V-Zámostí s podobnou odbočkou na širé trati)
1.kolej - do odbočky: tří(čtyř) světelné návěstidlo (v případě projiždění odbočky vyšší rychlostí než 40km/h s "pruhy" dle uvažované rychlosti)
ZČ(B)Ž (+Žnebo Z "pruhy")
2.kolej -průběžná: dvousvětelné (třísvětelné) návěstidlo ČZ(B)
Kolej z tunelu - stejné jako u koleje č.1

C)Dvoukolejka s pevně určenými směry
Návěstidla jsou zároveň předvěstmi návěstidel následujících.
(Lysá n/L. - Nymburk)
(zde kolej č 1. směr do tunelu, kol.č.2 z tunelu
1.kolej - do odbočky: čtyř(pěti) světelné návěstidlo (v případě projiždění odbočky vyšší rychlostí než 40km/h s "pruhy" dle uvažované rychlosti)
ŽZČ(B)Ž (+Žnebo Z "pruhy")
2.kolej - průběžná: dvousvětelné návěstidlo ČB - V případě mimořádného průjezdu (výluka koleje č.1.) bude vlak vjíždět na přivolávací návěst

Kolej z tunelu - stejné jako u koleje č.2

D)Dvoukolejka s pevně určeným směrem
Každé návěstidlo má samostanou předvěst
(např. trať Praha Smíchov - Beroun)
1.kolej - do odbočky: tří(čtyř) světelné návěstidlo (v případě projiždění odbočky vyšší rychlostí než 40km/h s "pruhy" dle uvažované rychlosti)
ZČ(B)Ž (+Žnebo Z "pruhy") Při průjezdu bude vždy svítit Z+Ž (návěst 40km/h a volno)
2.kolej -průběžná: Zde nemusí být návestidlo (vlaky se řídí návěstidly u kol. č.1.), pokud bude dvousvětelné návěstidlo ČB - V případě mimořádného průjezdu (výluka koleje č.1.) bude vlak vjíždět na přivolávací návěst

PS: Za pořadí světel na návěstidlech (shora -dolů) bych ruku do ohně nedal :twisted:

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2007 9:36 pm
od Miloš_P
Michale, díky za opravu mnou uvedených chybných informací o odbočce Radotín...Krč. Omlouvám se všem za chybnou informaci :oops: .

PříspěvekNapsal: úte 09 led, 2007 4:34 pm
od Michal Šuhajda
Miloš_P píše:Michale, díky za opravu mnou uvedených chybných informací o odbočce Radotín...Krč. Omlouvám se všem za chybnou informaci :oops: .

To je v poho 8) , já zas nevěděl o těch geologických potížích při budování tunelu.
O Mostu Inteligence a tunelu jsem slyšel, že tunel je budován v dvoukolejném profilu pro přímou trať ( Při pohledu na tunel tomu i věřím), ale "inženýrské rychlokvašky s patřičným kádrovým profilem, ale bez patřičných znalostí" v 50-tých letech zapomněli :!: na rozšíření profilu v oblouku, takže se tam dvě koleje prostě nevešly (proto se spojují u radotínského portálu). Nicméně i navazující most prý není dostatečně únosný, a tak nakonec zůstala jedna kolej až do Krče.