Stránka 4 z 4

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: pon 09 zář, 2019 1:34 pm
od zugi
Ahoj Milane,
my tu měli max dvě koleje, a to ještě jen do povodní '97 (?)
teď už máme jen jednu, ze stanice je zastávka, ale poskočili jsme do doby moderní a nad kolejema máme drát :D :D
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/obnoveni-trate-do-koutu-nad-desnou-po-povodnich-roku-1997.A120711_1802480_olomouc-zpravy_stk
expirovaná součastnost http://zugi.jvk.cz/tt/index.php?kat=trat293&sek=loucna
volně inspirováno 80-tými léty http://zugi.jvk.cz/tt/index.php?kat=moduly&sek=lc_galerie2
PS:
Chápu že jde o téma, ne přenesení skutečnosti :)
Jen jsem se trošku pousmál nad rozšířením Loučná na 5 kolejí :D
Jelikož ze západní strany je řeka Desná, měl bych strojovou kolej přes ložnici a kuchyni :D :D :D
Pohodlné pro přepravu, ale nepraktické pro nocleh :D :D

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: pon 09 zář, 2019 1:55 pm
od milan ferdián
První co bylo, jsem uháněl na tvůj web. Hledal jsem vhodný název stanice,padlo mi do oka stanice Loučná nad Desnou. Stačilo vypustit druhé slovo a název byl na světě. To nevíš, že první skryťák má název Kouty a druhý Šumperk :mrgreen: .
Milan

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: pon 09 zář, 2019 2:23 pm
od zugi
milan ferdián píše:To nevíš, že první skryťák má název Kouty a druhý Šumperk :mrgreen: .
Milan

A to bych zase i souhlasil, obě stanice jsou tady pro nás takový začátek a konec, takže od nich a k nim jedou všechny vlaky. Dnes už každý druhý vlak jede až do Nezamyslic, ale to je dáno provozovatelem ČD. Pro nás to tady prostě je ze Šumperka do Koutů.
Web je v poněkud dezolátním stavu, tak jako celá moje současná modelařina, ale pomalu se probouzím a vzpamatovávám ;-)
Trať je naopak v renovovaném stavu, každý kvartál se tu něco "vylepšuje", jezdí tady vše, od pískajících starých rychlíkáčů až po RegioPantery, když nejsou elektróni tak i šukafon, občas si říkám, zda na nás ČD netestuje, co ještě lze pustit mezi lidi :-D
https://photos.app.goo.gl/MbhhdR2pQuL5Uxgg7
Dnes je Loučná opět dvoukolejná, slouží pro křižování osobáků a objíždění nákladních vlaků k "vystrkání" do Koutů, když by tam byl problém s objetím.
A už nebudu plevelit....

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2019 9:05 am
od milan ferdián
Doladění kolejiště AlexP - Loučná H0/1:87 4500 x 2400 (1800) TILLIG/ELITE/15°- 12°

žst.Loučná / T.K. +/-0
kolej.....funkce....od nmz do nmz.....drážní stavby
3 _____manipulační___835________skladiště s rampou,volná skládka
1 _____hlavní________1886_______nástupiště,výpravní budova (Adršpach)
2 _____dopravní______1843_______nástupiště
4 _____dopravní______1581_______jen pro nákladní vlaky
6 _____manipulační___1346_______objízdná
6a/8a_strojová_______""""""_______remíza dvojkolejná (Hodolany)
8 _____strojová______""""""_______remíza pro motorový vůz
8b ____vlečková______"""""_______vlečka "A"
3b ____vlečková______"""""_______vlečka "B"

žst.Šumperk / T.K. +/-0
1 - 1765
2 - 1579

žst.Rejhotice / T.K. +/-0
1 - 2114
2 - 2022
4 - 1971 / jen pro průjezd vlaků /

žst.Jeseník / T.K.+100
1 -2120
2 -2062
4 - 730 / kusá /

odb.Kociánov / T.K. +/-0
odb.Desná / T.K. +/-0

Poměr stoupání 1:30 / 33 promile

Byly dvě varianty, vybral jsem druhou (zrušeno pravé kolejové spojení na odb.Desná do Jeseníku).Těžké dlouhé rychlíky/
nákladní vlaky stanici Loučná směrem na Jeseník přes Rejhotice jen projíždějí.
Všechny podmínky, které AlexP uvedl byly splněny.
Příloha: Idea provozu II
Milan

Poznámka
Výkresy budou až budou, prozatím chybí čas :oops: .

edit_ Počet výkresu 8/osm

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2019 9:25 am
od AlexP
Zajímavé, jsem zvědav, zatím moc díky

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2019 10:24 am
od Ivan
Líbí se mi, že se potlačí počet stanic ve prospěch viditelné trati. Určitě to bude zajímavé :wink:

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2019 11:06 am
od milan ferdián
Mimo Šumperku jsou všechny stanice viditelné, jen u stanice Rejhotice je kamufláž tunelových portálů. :wink:
Milan

edit
- Doplnění výkresů jen dle volného času. -

edit II
- těžké dlouhé rychlíky a nákladní vlaky po úpravě stanice Jeseník mohou zastavovat nebo předjíždět dle GVD -
- stanice Jeseník po úpravě / 1 - 2120 / 2 - 2062 / 4 kusá - 730 / -

edit III
- vložen opravený plánek kolejiště zvýrazněním tunelových portálů -
- v odbočce Desná musely být výhybky 12°nahrazeny 15°-
- všechny výhybky jsou položeny mimo spojů segmentů -
- oblouky jsou položeny kolmo na spoje segmentů, neplatí v oblouku na levé straně stanice Šumperku, kusé koleji 4 spojka smyčky a v horním zhlaví stanice Jeseník a viditelný okruh širé trati -
- na viditelném okruhu širé trati u Jeseníku musel být vložen tunel z důvodu NEM103 -

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2019 3:18 pm
od AlexP
Jsem napjatý, jako pověstné kšandy... :wink:

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2019 6:07 pm
od Knapis
Koukám že toho Milana pěkně zaměstnáváme. :lol: :lol: :lol:

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2019 7:58 am
od workous
Moc pěkný holt když je prostor tak je to paráda...

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2019 8:49 am
od AlexP
Koukám jako blázen... provozně velmi zajímavé
jen dotaz, pokud naznám, mohu vést trať nad Loučnou jako širou, nemusí být v tunelu, popřípadě jen její menší část?
Chápu důvod, ale přijde mi škoda vést tolik krásné širé trati v tunelu

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2019 9:00 am
od milan ferdián
No můžeš :mrgreen: , celý vtip je v tom, že mezi kolejí do Jeseníku a stanici Loučná je vložena poloplastická kulisa. Důvod je jednoduchý, snad za okny výpravní budovy by hluk z provozu od koleje obyvatelé snesli, ale tam kde je situováno skladiště už těžko, protože mezi skladištěm s rampou a kolejí není místo pro přístupovou cestu ke skladišti rampou. Na vlečce "B" se počítá s vyšší budovou skladu např.obilné silo ZZN.
Když u jsme u těch kulis, tak jedna vede mezi stanici Rejhotice a okruhem širé trati s odbočkou Desná.Tím pádem máš vizuální přehled co se děje v této stanici. U stanici Šumperku je to horší. Ta je celá skrytá.
Je ještě další provozní možnost a to vedení vlaků relace Šumperk - Rejhotice - Jeseník a zpět.
Tunel na širé trati okruhu, zde si musíš vyzkoušet umístění tunelových portálů na minimum.
Milan

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2019 9:06 am
od AlexP
milan ferdián píše:No můžeš :mrgreen: , celý vtip je v tom, že mezi kolejí do Jeseníku a stanici Loučná je vložena poloplastická kulisa. Důvod je jednoduchý, snad za okny výpravní budovy by hluk z provozu od koleje obyvatelé snesli, ale tam kde je situováno skladiště už těžko, protože mezi skladištěm s rampou a kolejí není místo pro přístupovou cestu ke skladišti rampou. Na vlečce "B" se počítá s vyšší budovou skladu např.obilné silo ZZN.
Když u jsme u těch kulis, tak jedna vede mezi stanici Rejhotice a okruhem širé trati s odbočkou Desná.Tím pádem máš vizuální přehled co se děje v této stanici. U stanici Šumperku je to horší. Ta je celá skrytá.
Je ještě další provozní možnost a to vedení vlaků relace Šumperk - Rejhotice - Jeseník a zpět.
Tunel na širé trati okruhu, zde si musíš vyzkoušet umístění tunelových portálů na minimum.
Milan

Milane, ty jsi kujón... :wink:
PS.: Chci Milanovi tímto moc poděkovat za jeho čas a invenci, je moc dobře, že jsou mezi námi lidé, jako on! :wink:

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2019 11:45 am
od zugi
AlexP píše:Milane, ty jsi kujón... :wink:


OT dotazy na Milana:
1/ To jste u Vás doma na Alfa Centauri neměli hračky a modelařinu? Ale jsem rád, že jsi emigroval do naší SLuneční soustavy, a ještě radši, že do Česko-moravské kotliny :-D (je úžasné, jak dokážeš využít jakýkoliv prostor pro smysluplné ježdění, klobouček...)

2/ Nemůžu si pomoct, ale jak dostaneš tolik kolejí sem? :-P Obrázek

3/ odbočku Desná modelovat podle historického reálu? :-D
Obrázek

Re: Kolejiště H0 4500x1800/2500

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2019 11:59 am
od milan ferdián
O.T.
Znáš mě, AlexP je od vás. Většinou, když znám místo nebo bydliště zadavatele, snažím se využít blízké okolí.
1) Když modelář popíše co si přeje na svém kolejišti. Múza, ta velmi sličná, chytrá a kouzelná buď rychle zabere nebo postupně mi začne předávat střípky, které se krásně složí v konečné zrcadlo.
2) Nedostanu, jestli se u vás zvýší provoz (plánováno prodloužení tratě z Koutu ke sjezdovkám), možná se budou koleje přidávat :mrgreen:
3) Název odbočka Desná nebyl odvozen od stanice Desná, ale od říčky Desná, aspoň budete mít fiktivní spojení s Jeseníkem :mrgreen:
Milan