Stránka 8 z 10

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 6:49 am
od sidlo
Milan nazývá obloukové výhybky PIKO A-Track (a některých dalších výrobců) pseudoobloukové. Tyto výhybky mají v obou větvích stejný úhel odbočení. Je to vidět např. u těch dvou kusých kolejí uprostřed kolejiště. Aby se dosáhlo rovnoběžnosti obou kolejí musely být použity dva stejné protioblouky.

Z tohoto důvodu ta kusá kolej vpravo dole bude mít námezníky daleko od výhybky a moc vozů se na tu kolej nevejde, možná žádný.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 7:03 am
od Knapis
To mě vůbec nenapadlo, díky za upozornění. Když použiju menší rádius, tak by to mohlo být OK?
navrh2.jpg

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 7:20 am
od jirkan
milan ferdián píše:
workous píše:Jěště bych upozornil na malý poloměr R1 360 málo mašin prodeje tento poloměr (mám to vyzkoušené Čmelák/Šestikoláky/Sergej atd dlouhé osobní vágony ti budou skákat ven z oblouku) než se do toho pustíš zvaž to, aby pak nebylo zklamání.

Tato poznámka mě vedla k zamyšlení a prostudovat materiály od výrobce PIKO.Co zde píší se týká jen výrobků PIKO.Prošel jsem katalog 2019 tohoto výrobce a zjistil jsem, že na poloměru R1/ R360 neprojedou tyto hnací vozidla/lokomotivy.
Parní lokomotivy BR95,BR41 a 01.15.Naopak lokomotivy jako je třeba zmiňovaný "Sergej"/T679.0,parní lokomotiva BR94 nebo souprava "Regiojet" a dokonce i jednotka "ICE 3" projedou tímto poloměrem oblouku a nedochází při použití poloměru R1/R360 a R2/R422 ve stanici ke kolizi.Platí to i pro čtyřosé osobní vozy viz."Regiojet".
To, že vlakové soupravy vypadají jak zlomený metr, je už jiná věc.Něco mě už v noci napadlo.Není to žádná sláva, prostě kolejiště určeno pro děti a pro tatínka rychlá realizace stavby.Zatím počkám na ostatní kluky s jejich návrhy, až potom vložím svůj skromný návrh kolejiště.Kolejivo "PIKO A-GLEIS".

Milan

Poznámka:
Do protiblouku se snažte vždy vložit přímou kolej.Bohatě postačí "G62".


Na kolejišti mám též jeden půloblouk o poloměru 356 mm (Flm), a tak vždy každou lokomotivu testuji pro zajímavost i zde. Z několika set lokomotiv, které jsem takto zkoušel, to neprojede pouze nová verze 05 od Liliputa, stará ještě kovová 05 je bez problémů. Dokonce i 45 od téhož výrobce i od TRIXe to zvládají, stejně jako 04 BRAWA.
Zmiňované lokomotivy od PIKO nemohu posoudit, protože jsem je zaměnil za obdobné od Flm nebo ROCO, a ty problémy nemají.
Z vozů to zvládá vše, ovšem nemám nic od výrobců jako ACME nebo LS, projedou to i patra.

Na druhé straně myslím, že na vedlejší lokálce to je otázka spíš filozofická, protože tady budou provozovány asi zejména krátké lokomotivy a vozy, a ty to zvládají všechny (teda pokud se nebudou provozovat výrobky MMK a podobné).

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 7:57 am
od hopeter
Nejsem znalec H0 kolejiva ale při práci s kolejivem Kuehn v TT se mě podařilo vtěsnat více z klasických výhybek než z "pseudoobloukových".
Jak tak pozoruji zdejší snažení tak sice dosahujete delších staničních kolejí ale díky malé rozteči dlouhých oblouků za výhybkou jsou zatraceně krátké... :wink:
K poslednímu návrhu: Koleje jsou moc do kraje rámu a ta kusá vpravo dole je nepoužitelná pro odstavení vozidel. EDIT - i po úpravě je to moc blízko tunelu , snad by pomohlo posunutí portálu.

Milane už nás nenapínej. :D

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 8:03 am
od sidlo
S tím menším poloměrem v kusé koleji je to určitě lepší. Skutečnou polohu námezníku bude potřeba otestovat až se skutečnými vozy.

V plánu nahoře a vlevo jsou koleje blízko kraje. V kreslícím programu nemusí být šířka koleje v měřítku. Podle normy NEM 122 https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem122_d.pdf je šířka pražcového pole 30 mm, šířka svršku asi 50 mm, šířka pláně 70 mm. Z toho vychází, že osa koleje by měly být minimálně 35 mm od okraje kolejiště. V mém návrhu jsem počítal 50 mm.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 8:08 am
od workous
jirkan píše:
milan ferdián píše:
workous píše:Jěště bych upozornil na malý poloměr R1 360 málo mašin prodeje tento poloměr (mám to vyzkoušené Čmelák/Šestikoláky/Sergej atd dlouhé osobní vágony ti budou skákat ven z oblouku) než se do toho pustíš zvaž to, aby pak nebylo zklamání.

Tato poznámka mě vedla k zamyšlení a prostudovat materiály od výrobce PIKO.Co zde píší se týká jen výrobků PIKO.Prošel jsem katalog 2019 tohoto výrobce a zjistil jsem, že na poloměru R1/ R360 neprojedou tyto hnací vozidla/lokomotivy.
Parní lokomotivy BR95,BR41 a 01.15.Naopak lokomotivy jako je třeba zmiňovaný "Sergej"/T679.0,parní lokomotiva BR94 nebo souprava "Regiojet" a dokonce i jednotka "ICE 3" projedou tímto poloměrem oblouku a nedochází při použití poloměru R1/R360 a R2/R422 ve stanici ke kolizi.Platí to i pro čtyřosé osobní vozy viz."Regiojet".
To, že vlakové soupravy vypadají jak zlomený metr, je už jiná věc.Něco mě už v noci napadlo.Není to žádná sláva, prostě kolejiště určeno pro děti a pro tatínka rychlá realizace stavby.Zatím počkám na ostatní kluky s jejich návrhy, až potom vložím svůj skromný návrh kolejiště.Kolejivo "PIKO A-GLEIS".

Milan

Poznámka:
Do protiblouku se snažte vždy vložit přímou kolej.Bohatě postačí "G62".


Na kolejišti mám též jeden půloblouk o poloměru 356 mm (Flm), a tak vždy každou lokomotivu testuji pro zajímavost i zde. Z několika set lokomotiv, které jsem takto zkoušel, to neprojede pouze nová verze 05 od Liliputa, stará ještě kovová 05 je bez problémů. Dokonce i 45 od téhož výrobce i od TRIXe to zvládají, stejně jako 04 BRAWA.
Zmiňované lokomotivy od PIKO nemohu posoudit, protože jsem je zaměnil za obdobné od Flm nebo ROCO, a ty problémy nemají.
Z vozů to zvládá vše, ovšem nemám nic od výrobců jako ACME nebo LS, projedou to i patra.

Na druhé straně myslím, že na vedlejší lokálce to je otázka spíš filozofická, protože tady budou provozovány asi zejména krátké lokomotivy a vozy, a ty to zvládají všechny (teda pokud se nebudou provozovat výrobky MMK a podobné).


Sešlo se více faktorů ...kolejivo FML to je jiná kvalita to ti napíše i Míra co dělá kolejiště z FML nebo Shimi, že kolejivo a vlaky od FML jsou prostě top :).Já se dostal ke kolejivu PIKO náhodou když jsem byl blbej a toho využil prodejce v jedné prodejně a na výlisek od NOch mi dopuručil právě PIKO už je to let :) ...... byl to očistec dlouhé rovné mají měkké jazyky drží divně jízda přes ně hnus a to jsem v té době měl nové loko ze setů.... nevím jak teď - dodnes má kousky v šuplíku. A co se týká poloměru jde o to že kolega má děti a ty nebudou dodržovat co kam poslat prostě chtějí jezdit. Já mám poloměr 360 také na kochačce, ale vím co mi tam prodeje a s tím jsem to stavěl. Roco má z jednoho projektu digitalizované lokomotivy hračkové, které mají v sobě pořádny Powerpack a ty jsou TOP pro takový projekt jezdí jak drak a nic jim nevadí a dají se koupit za pár kaček "červená a modrá! a jako bonus se dají ovládat z telefonu nebo tabletu mají v sobě Wifi rozhraní.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 10:01 am
od jirkan
Bohužel ty polotovary NOCH jsou primárně navrhovány pro kolejivo Maerklin, většinou ještě pro to M, které je samozřejmě velmi tuhé, takže ty divné přechody do prudkých stoupáků bezpečně odfiltruje. Podobně je to i s K a C kolejivem a také Flm, kde je ta tuhost taky vysoká. PIKO je opravdu hodně měkké a dovedu si představit, co to bylo za boj to zprovoznit....

O těch pseudoobloukových výhybkách se tady již psalo. Ony jsou dobré do těch základních sestav ze startsetů a pod., ale klasické zhlaví se lépe staví z běžných obloukových výhybek, např. v kombinaci 15-30°. Každá se hodí pro něco jiného. Ale zase je možnost třeba kombinovat kolejivo více výrobců.

Nicméně pro vedlejší trať s krátkými soupravami bych se těch malých poloměrů nebál. Vždyť kdysi míval jak ROCO tak i Maerklin v sortumentu tzv. Industrieradius (To je to chybějící R1 u kolejiva ROCO), a ten byl kolem 250 mm a krátké lokomotivy i vozy to bezpečně zvládaly.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 10:09 am
od milan ferdián
hopeter
Vydrž, ještě počkáme na kolegu chripkoj. Doufál jsem, že i troškou do mlýna přispěje po Michalu Šuhajdovi i Tomáš (lajblt), ale toho asi zahltila škola :mrgreen: .
Další drobnost, slovo ocelovém jsem nahradil, slovem betonovém. Most je taková menší replika, která stojí v Praze na "Novém spojení".Výkresy jsou dva. První s rozpisem a označením kolejiva na plánku kolejiště a druhý je s krajinou. Vzal jsem v potaz myšlení dětí, co zajímá nás dospělé, je je nezajímá. :lol: Caparti jsou holt caparti, kluci belgarát a sidlo by mohli výpravět. :wink: .
Milan

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 11:16 am
od jirkan
Úplně nesouhlasím, protože od té doby, co mi jeden pan psycholog naznačil, že všichni, co si hrajou s vláčkama, jsou poněkud infantilní, se považuji za přerostlé dítě.
Ale jinak už se moc těším, až to zveřejníš, protože to zas bude k zarámování :D

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 12:27 pm
od Marthin
Já zas nesouhlasím s citací od Jirkana "Úplně nesouhlasím, protože od té doby, co mi jeden pan psycholog naznačil, že všichni, co si hrajou s vláčkama, jsou poněkud infantilní, se považuji za přerostlé dítě" ..... :wink:
Psycholog je přerostlý dospělý :-D

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 1:00 pm
od milan ferdián
hopeter píše:Milane už nás nenapínej. :D

Já jsem hned ze začátku psal, že nic moc, tak aby jste nebyli zklamání. Kolejiště je vyloženě určené pro tyto caparty. :mrgreen: Něco jako další Sluníčko. To co jsem popsal v příběhu Ráno za tím si stojím.
Milan

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 4:21 pm
od Knapis
Tak jsem to upravil podle rad od sidla, na každé straně je to od hrany těch 35 mm. Tunel jsem kousek posunul, aby nevadil té kusé koleji. Dneska jsem konečně stihl přidělat k rámu i ty kolečka :) a jsem docela spokojenej, měli jste pravdu, na tu manipulaci to bude rozhodně lepší. O víkendu se chystáme s děckama na výlet do Brna, tak jsem si říkal že by jsme se zašli podívat i do Modelového Světa, tak jsem na to celkem zvědavej :) . (Jen doufám že mi manželka nesebere peněženku :lol: )

navrh3.jpg

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 06 zář, 2019 6:21 pm
od milan ferdián
Nezlob se na mne, ale jde vidět že neumíš pracovat s wintrackem. Hodil jsem tvůj plánek na papír a ručně spočítal.
Okraje kolejiště od osy kolejí, jsou na levé a pravé straně 60 mm. Okraj přední též 60 mm, zadní 53 mm. Znovu jsem prostudoval SET, který jsi zakoupil. Nedodržuješ zákonitosti geometrie kolejiva. Proto ti na wintracku neseděla délka poslední koleje ve skryťáku. U přední stanice ti neseděla třetí kolej odspodu. Na hloubku ti neseděly rozměry za obloukovými kolejemi.
Nikdy nevkládej obloukové koleje co tam nepatří, ikdyž symetricky, když se jedná o ovál to nevadí, když jsou uhlopříčně položeny. Tj. R484/30°jsi vložil nalevo za pseudoobloukovou výhybku a napravo totéž, ale opačně u pseudoobloukové v. směrem ke stanici. :wink:
Časem se wintrack naučíš používat na jedničku :wink: .
Milan

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2019 8:58 am
od chripkoj
Niečo pre inšpiráciu.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2019 10:03 am
od Trixt
Nevím, ale podle mě bude problém se stoupáním a podjezdnými výškami.