Ahoj,
měl jsem to na papíře, ale než jsem se dostal k WT Zdeno byl s návrhem vedení po obvodu rychlejší.
Vycházím z původního návrhu stavitele, předpokládám, že tuší co by rád. Tak aspoň popis.
Vedlejší spojovací trať vede podhůřím vrchoviny. Bohužel přes lety traséři museli přizpůsobit trasu náročnému terénu a díky tomu koleje minuly tehdy okresní město (sídlo soudního okresu) Želenov. Po dlouhém úsilí se podařilo napojit Želenov krátkou odbočnou tratí. Trať, která se vine po úbočích kopců vede téměř v jednotném klonu cca 30 %o. Kvůli nedostatku místa pro vybudování odbočné stanice byla zřízena odbočka ze širé trati - na modelu je v tunelu, ve skutečnosti za tunelem
- a místo odbočné stanice byla rozšířena bývalá zastávka Vrbka.
Ani ve Vrbce nebylo příliš prostoru, takže zde byly pouze dvě dopravní koleje a jedna kolej manipulační s odbočnou kusou kolejí k volné skládce. Staniční budova byla umístěna u zhlaví vzdálenějšího od odbočky.
Zázemí pro lokomotivy odbočné trati bylo zřízeno v koncové stanici v Želenově. Železnice měla příznivý vliv i na rozvoj místního průmyslu. A z malé dílny se brzy stala prosperující továrna, která si dokonce zřídila vlastní vlečku.
Zatímco ve Vrbce už proběhla optimalizace, která znamenala kompletní přestavbu kolejiště a obou zhlaví. Z původní manipulační koleje se stala dopravní kolej a původně průjezdná dopravní kolej byla předělána na kusou kolej pro odstavení motorového či přívěsného vozu v době, aby bylo možné zbylé koleje využít pro křižování vlaků. Z původního uspořádání přežila pouze kusá kolej, kde dnes probíhá nakládka dřeva.
Oproti tomu ve Vrbce jako by se zastavil čas. kolejiště je v původním stavu a rozsahu. Funkční je nejen výtopna v péči spolku nadšenců, ale dokonce i vlečka do továrny a kusá kolej dodnes slouží uhelným skladům, případně stavebninám.
K návrhu:
- Použito kolejivo Piko A gleis
- min. poloměr R2 - 422mm
- max. stoupání je 30 promile = 1:33,3 = 3 cm/m
- Výšky SN =0 ; Vrbka = + 5 mm; Želenov = +155 mm
- SN má dvě průjezdné koleje a doplnil jsem kusou kolej (může jich být i víc, případně mohou být delší)
Samozřejmě se nabízí možnosti k úpravě
- vypuštěním kusé koleje ve Vrbce získáme více prostoru pro krajinu
- pokud oželíme v. budovu ve Vrbce, můžeme na jejím místě provést další kusé koleje
V případě zájmu pošlu WT soubor mailem.
Edit: Doplnění
Kurzívou + stylistická úprava