Stránka 3 z 4

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: čtv 18 dub, 2019 3:01 pm
od jaro99
Tak sa mi podarilo dostať do Wintracku prvé dva moduly ale os traťových koľají na 59 mm mi nijak nevychádza. Možno niekde robím chybu.

Obrázek

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: čtv 18 dub, 2019 3:45 pm
od milan ferdián
Jiná varianta hlavové stanice.Výtažná kolej 4v slouží jen pro vytažení/přistavení osobních souprav k nástupištím a obsluze pošty.Posunovací lokomotiva "LEGO" slouží k tomuto provozním úkonům.
Výtažná kolej 3v slouží pro posun v nákladové částí.
Přidal jsem zleva další díl s výpravní budovou.Zda bude dlouhý 30,0 nebo 20,0 cm ponecháme na staviteli.
Milan

edit:kolej 9 manipulační/nad ní na tu plochu si dopište volná skládka

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: čtv 18 dub, 2019 6:30 pm
od jaro99
Tak toto je paráda. Kóty veľmi pomohli, ale ak spojím proti sebe dve 12` výhybky (hneď prvé dve zľava), na osovú vzdialenosť 55 mm sa neviem dostať. Vychádza to na 50,5 mm. Na rozteč 55 mm by bolo potrebné medzi výhybky vložiť strašne krátky rovný kus koľaje. Vo Wintracku používam výhybky SL-91 -polomer 610 mm, 12`. Ako dosiahnuť tých 55 mm?
A ešte jedna vec, ak by ťa to veľmi neobťažovalo, mohol by si mi spraviť kóty aj na tvar "I" v tvojom prvom návrhu?

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 19 dub, 2019 6:26 am
od milan ferdián
První okótována.Mezikusy - to je problém výhybek PECO.Jsou navrženy a vyráběny podle anglických standartů a norem :!: Poloměry výhybek jsou imaginární :!:
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 19 dub, 2019 1:48 pm
od milan ferdián
jaro99 píše:ale ak spojím proti sebe dve 12` výhybky (hneď prvé dve zľava), na osovú vzdialenosť 55 mm sa neviem dostať. Vychádza to na 50,5 mm.

Díval jsem se co nabízí PECO ve svých kolejových plánech.Jestli se chceš zbavit těch mezikusů,tak pokládej výhybky styk na styk.Ale pozor,píšeš o 50,5 mm rozteč os,NEM 102 píše obrys vozidel 48 mm,což by jsi měl bezkolizní provoz v přímých úsecích.Nevím,jak bude vycházet osovost kolejí,při položení výhybek v odbočném směru.Pro traťové oblouky musíš dodržet tu rozteč kolejí,co jsem ti doporučil 59 mm.Zmenšíš poloměr a máš kolize vozů skupiny "C".
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 19 dub, 2019 3:37 pm
od jaro99
Vidím, že problémov som sa ešte nezbavil. Ako to tý Angličania na koľajach PECO/CODE100 jazdia. Výhybky by sa dali použiť Tillig Standardgleissystem, (výška koľaje 2,5mm) ale zase som nenašiel križovatkovú výhybku Standardgleissystem, len Elite s nižším profilom. Takže "tudy cesta nevede". Študoval som aj normu NEM. Norma NEM 112 udáva osovú vzdialenosť v stanici 52 mm. Mne bez medzikusov vzchádza na 50,5 mm. Otázne je, či by ten 1,5 mm robil problémy. Ak to tu bude čítať nejaký majiteľ H0, napíšte mi akú osovú vzdialenosť máte na svojich koľajach.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 7:50 am
od milan ferdián
Předposlední varianta hlavové stanice.
Díly - délky
- 30,0 - 100,0 - 100,0 - 100,0 -

Při jízdě autobusem a kouknutím do historie se mi nabídla poslední varianta.Tu si ale nechám pro sebe.
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 8:20 am
od jaro99
Tak tú poslednú variantu daj do ďalšej knihy. Rád si ju kúpim.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 12:32 pm
od jaro99
milan ferdián píše:Předposlední varianta hlavové stanice.
Díly - délky
- 30,0 - 100,0 - 100,0 - 100,0 -

Při jízdě autobusem a kouknutím do historie se mi nabídla poslední varianta.Tu si ale nechám pro sebe.
Milan


Tak ani pri najväčšej snahe ten stredný modul s koľajivom PECO/CODE100/12° a pri osovej vzdialenosti 55m na 1 metrový modul nevlezie. Dán sa to spraviť jedine koľajami
Tilig Standard a uhlom odbočenia 15°. Wintrack nepustí.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 3:43 pm
od milan ferdián
Protože kolejový plánek máš špatně složen.Viditelná chyba bije přímo do očí.Já wintrack nepoužívám,ale přesto jsem si jen namátkou vyťukal nové zhlaví.Mě to orientačně vychází.Mezitím jsem poslední variantu upravil,dokončil a poloměry traťových oblouků jsem zvýšil na R1065/R1010.
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 4:07 pm
od milan ferdián
.......Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 5:11 pm
od jaro99
Milane, tvoju prácu a vedomosti si nesmierne cením, samozrejme máš pravdu. Poskladal som to ako to má byť. Já som zvolil zlý postup. Ospravedlňujem sa a ďakujem za pomoc.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2019 7:46 pm
od jaro99
jaro99 píše:Milane, tvoju prácu a vedomosti si nesmierne cením, samozrejme máš pravdu. Už som to poskladal ako to má byť. Já som zvolil zlý postup. Ospravedlňujem sa a ďakujem za pomoc.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2019 10:24 am
od milan ferdián
Jaro v pohodě.Každý se učíme a spoustu věcí já taky neumím.
-----X----_tvary_ H0/1:87_6000 x 4000_PECO/CODE100/12°_
Kazety délky:
1000 - přímý staniční/traťový
500 - traťový (točna)
400 - přímý traťový
300 - staniční (bez kolejí)
200 - přímý traťový
995 x 370/45° - obloukový/traťový R1065-R1010 (oblouké kazety 90°zabírají plochu přesně 1300 x 1300)

Poznámka:
V těchto variantách není zveřejněna vizualizace hlavové stanice.Jedná se o město,které dlouhodobě usilovalo o železniční spojení,ale svoji nerozvážnosti hned v začátcích při budování železnic,přišlo.Marné bylo jejich úsilí,tak jsou aspoň modelově/virtuálně spojeny s Vídni a to dvojkolejně.
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2019 3:57 pm
od Ivan
Milane paráda, je vidět že i dvojkolejka jde nacpat na malý prostor.
Jako krajina by byla zajímavá trať podél klikatici se řeky, kroutíci se řeka by ospravedlnila i malé poloměry. Před trati náznak břehu řeky, za tratí skála či příkrý svah. Něco jako trať z masarycky na Kralupy.
No a v páté či šesté epoše by před zatáčkou mohl být rozestavěný tunelovy portál k nové optimalizaci koridoru.
To jsem jen zas pustil fantazii na cesty