Re: Kazetové koľajisko
Napsal: stř 17 dub, 2019 7:34 am
Jak už tady v několika příspěvcích, je nutné si uvědomit na jedné straně priority a na druhé straně reálné možnosti. Na malém prostoru a v H0 nelze mít kolejiště s dvojkolejkou, kde se vlaky mohou míjet na dostatečně dlouhé trati. Je předpoklad že v budoucnosti přibude prostor? Já jsem měl nejprve kolejiště 60 x 230 cm, dnes vede kolem celé místnosti, která původně sloužila jako ložnice pro dceru, dnes je to "hobby room".
Rozměr H0: máš nakoupenu řadu mašin a vozidel (kolik ta "řada" reprezentuje? Já jsem přešel od HO nejprve k TT a pak k N). Dříve byl problém s nabídkou vozidel na trhu, dnes už je výběr slušný, i když s H0 samozřejmě nesrovnatelný. Dnes už mám čtyřicet hnacích vozidel. Problém s digitalizací i ozvučením také není velký problém. Líbí se mi hlavně jezdící vlaky a dvojkolejka, kolejiště kde vlak jede dlouho volnou tratí od stanice do stanice a vlaky se míjejí, což je velmi efektní. Nebaví mne hrát si s posunem ve stanici, ovšem v tom Tvém návrhu na to stejně nejsou možnosti. Kam povede trať za rohem - vznikne tam časem další prostor pro rozšíření a další stanici, aby bylo možné jezdit odněkud někam? Jaký by měl být provoz při současném návrhu? Souprava by odjela z nádraží a pak musela odcouvat? Bylo by to tedy vhodné jen pro motoráky nebo soupravy s řídicím vozem.
Kolejivo: proč používat kusové kolejivo, flexi koleje umožňují nevázat se na existující radiusy a délky, omezí se počet spojů a tedy méně potenciálních míst s nebezpečím přechodových odporů nebo dokonce ztráty kontaktu.
Spojení segmentů:: Používám konektory Canon 25 - viz obrázky, pro ovládání přístlušenství i detekci obsazení LocoNet se spojením konektory RJ12 - stačí jeden kablík.
Segmenty musí mít vzájemnou polohu fixovány kovovými kolíky s kovovými pouzdry, to je nutné pro zajištění návaznosti kolejí.
Rozměr H0: máš nakoupenu řadu mašin a vozidel (kolik ta "řada" reprezentuje? Já jsem přešel od HO nejprve k TT a pak k N). Dříve byl problém s nabídkou vozidel na trhu, dnes už je výběr slušný, i když s H0 samozřejmě nesrovnatelný. Dnes už mám čtyřicet hnacích vozidel. Problém s digitalizací i ozvučením také není velký problém. Líbí se mi hlavně jezdící vlaky a dvojkolejka, kolejiště kde vlak jede dlouho volnou tratí od stanice do stanice a vlaky se míjejí, což je velmi efektní. Nebaví mne hrát si s posunem ve stanici, ovšem v tom Tvém návrhu na to stejně nejsou možnosti. Kam povede trať za rohem - vznikne tam časem další prostor pro rozšíření a další stanici, aby bylo možné jezdit odněkud někam? Jaký by měl být provoz při současném návrhu? Souprava by odjela z nádraží a pak musela odcouvat? Bylo by to tedy vhodné jen pro motoráky nebo soupravy s řídicím vozem.
Kolejivo: proč používat kusové kolejivo, flexi koleje umožňují nevázat se na existující radiusy a délky, omezí se počet spojů a tedy méně potenciálních míst s nebezpečím přechodových odporů nebo dokonce ztráty kontaktu.
Spojení segmentů:: Používám konektory Canon 25 - viz obrázky, pro ovládání přístlušenství i detekci obsazení LocoNet se spojením konektory RJ12 - stačí jeden kablík.
Segmenty musí mít vzájemnou polohu fixovány kovovými kolíky s kovovými pouzdry, to je nutné pro zajištění návaznosti kolejí.