Stránka 1 z 4

Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 10:56 am
od jaro99
Vzhľadom na to, že som obmedzený domácim priestorom som nútený si postaviť kazetové koľajisko. Žiaľ v tomto smere nemám žiadne skúsenosti, preto by som potreboval poradiť ako sa v takýchto prípadoch prepájajú jednotlivé kazety (moduly). Myslím el. prepojenie koľají, ale tak aby to bolo ľahko rozoberateľné. V takomto prípade spájkovanie koľajníc nie je možné. Môže sa to riešiť prepojením koľají pomocou vhodných konektorov zo spodnej strany? Prikladám obrázok s dvoma kazetami. Obrázek

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 11:08 am
od MiG
Pokud není nutno samostatně pro každou kolej, tak stačí i dobrý banánek-zdířka. Je více než vhodné, aby na jednom segmentu byl jen jeden banánek a jen jedna zdířka (polarita).

Pokud je nutno koleje oddělit nebo není důvěra k banánkům, tak konektory s dostatečně dimenzovanými kontakty (třeba i několik kontaktů paralelně).
Třeba Canon (9, 15, 25).
Nevolil bych PC síťové/telefonní kabely RJněco, i když je někteří používají.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 11:15 am
od jaro99
Ak vylúčiť RJ-xx konektory, tak potom sa mi najviac pozdáva Canon15. Je to rýchlo rozoberateľné a dobre sa s tým manipuluje. Kvalita spojov by mala byť tiež vyhovujúca.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 11:40 am
od MiG
Při výběru může být vhodné zjistit i to, že pár samec-samice je lehce/ihned dostupný.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 12:51 pm
od milan ferdián
Moc tomu nerozumím.Píšeš o nedostatku místa a přitom jsi zvolil hlavovou stanici,tipuji s pokračováním dvojkolejky.Určitě H0 a kolejivo PECO/STREAMLINE/CODE100/12°.Jak to jde dohromady s nedostatkem místa?
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 1:06 pm
od jaro99
S nedostatkom miesta je to pravda. Nemám možnosť si vytvoriť pevné koľajisko, teda nejaký uzatvorený oval. Tie kazety si môžem aspoň z času na čas poskladať po obvode izieb bez toho aby to niekomu zavadzalo. Idea je " úzke ale dlhšie" Obývačku a chodbu mám spojenú bez priečky takže nemusím ísť cez dvere. Ako vravím popri stene sa to dá celkom slušne "natiahnuť" do tvaru L. Prípadne ak pôjdem pod oknom tak do tvaru U. 40cm na šírku sa dá zniesť.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 1:22 pm
od milan ferdián
A jak chceš řešit poloměr dvojkolejky,aby jsi dosáhl tvar kolejiště "L" nebo "U" :?: :wink: A ještě jedna věc,úplně napravo do zhlaví jsi vložil výhybku "SETRACK".
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 1:50 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
hlavové stanice obzvlášť na dvoukolejkách mají obvykle rozsáhlé zázemí (přednádraží) pro manipulaci se soupravami, vozy a lokomotivami, Často i samostatné nákladové nádraží (většinou průjezdné) Možná je to dáno tím, že v příloze je pouze jeden díl, ale na něm není ani možné objet soupravu.
Dovedl bych si to představit jako dioráma, které znázorňuje ČÁST stanice, ale pokud chceš modelovat provoz, půjde to dost obtížně. Možná něco na způsob Prahy Těšnova, ale ten byl na jednokolejné trati.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 2:57 pm
od Morris Zapp
Ahoj

v rámci boje s nedostatkem místa bych v první řadě nevolil ani H0, ani dvojkolejku, notabene s námětem velkoměstského nádraží.
Musíš si ujasnit, co vlastně preferuješ.
H0, protože máš nakoupeno spoustu modelů? No proč ne, ale zapomeň na omezený prostor. Jdi do modulů.
Dvojkolejku, protože tě přitahuje hustý provoz a míjení vlaků na širé trati? Tomu rozumím, ale opět zapomeň na omezený prostor. Jdi do modulů.
Velkoměstské hlavové nádraží? Úžasný námět, zejména modeluješ-li DR, SBB nebo něco takového. Opět ale zapomeň na omezený prostor. Jdi do modulů.
Nebo je omezený prostor prioritou No. 1 a všechno mu podřídíš? Jdi do lokálky a do co nejmenší velikosti.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 7:21 pm
od Ivan
proč vymýšlet již vyřešené? v Milanové knize jsou hezká kazetová kolejiště. Ano, je to "jen" lokálka, ale na tenhle rozměr bych nic jiného nedával, jak již bylo uvedeno...

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: úte 16 dub, 2019 9:22 pm
od HonzaM
jaro99 píše:Ak vylúčiť RJ-xx konektory, tak potom sa mi najviac pozdáva Canon15. Je to rýchlo rozoberateľné a dobre sa s tým manipuluje. Kvalita spojov by mala byť tiež vyhovujúca.

Na několika modulech sestávajících z více částí používám Cannon 25 v zářezovém provedení pro ploché vodiče. Pro hlavní rozvod JK pouzivám více žil pro jeden pól. Použité je mám i mezi díly domácího kolejiště.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 5:15 am
od jaro99
Všetko je v štádiu vývoja a môže sa to meniť. Rád prijmem rady skúsenejších a nechám si poradiť.

Takže ak si to zhrnieme:
To: Morris Zapp
H0, protože máš nakoupeno spoustu modelů?

- Presne tak. Veľkosť H0 je nemenná. Všetky modely a koľaje mám H0
Dvojkolejku, protože tě přitahuje hustý provoz a míjení vlaků na širé trati?

- Dvojkoľajku som zvolil presne z tohoto dôvodu, ale nie je podmienkou. Kľudne môžem zvoliť jednokoľajku.
Velkoměstské hlavové nádraží?

- Štvorkoľajové nádražie len preto, aby som mal kde postaviť všetky lokomotívy a vagóny, proste aby boli na koľajach a jazdiť s ktorýmkoľvek vlakom. Opäť podotýkam, nie je to podmienkou.

To: Milan Ferdian
Viem že na túto tému si najpovolanejší odborník a tvoje plány sú jedinečne. Ja som úplný začiatočník a preto tie chyby.
A jak chceš řešit poloměr dvojkolejky,aby jsi dosáhl tvar kolejiště "L" nebo "U"

- Moja predstava je táto
Obrázek
A ještě jedna věc,úplně napravo do zhlaví jsi vložil výhybku "SETRACK".

- Ak myslíš výhybku označenú červene, je to výhybka PECO ST-240. Priznám sa, že tejto poznámke nerozumiem.
- Tvoje knihy mám 3ks, a preštudoval som ich, no nevyhovoval mi ani jeden plán. Ale skúsim ich prejsť ešte raz a niečo si prispôsobiť. Najväčší problém je práve tá veľkosť H0, ale mne sa najviac páči.

Prípadne ak by mal niekto nejaký návrh na lokálku rád prijmem nejaký náčrt.
Zatiaľ ďakujem všetkým za záujem a odpovede.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 6:33 am
od milan ferdián
Stejný problém jsem řešil v minulosti.Málo místa,omezené provozní možnosti.Plánek hlavového nádraží ber jen jako inspiritativní.
popis kolejí odshora dolů
Nákladová část s výtažnou kolejí
- kusá/volná skládka/
- kusá/čelní a boční rampa/
- kusá/skladiště/
- objízdná - kusá/rychlozboží/
- dopravní/pro nákladní vlaky/ - kusá/šturc/

Osobní část s výtažnou kolejí
- kusá/odstavná/
- kusá/dopravní-nástupiště/
- kusá/dopravní-nástupiště/
- kusá/spěšniny/
- kusá/pošta/
- kusá/šturc k L.D./

Lokomotivní depo
- nájezd na točnu /pozůstatek parního provozu/
- nájezd na přesuvnu
- průjezdná
- nájezd na přesuvnu
- lokomotivní remízy

Vlakové soupravy jsou velmi krátké.U R/Os ve složení hnací vozidlo/služební(Rybák)/3 vozy "Y".U nákladních jen na užitnou délku dopravní koleje v nákladové částí.

Setrack
Kombinuješ 12°výhybky s 22°30´.
Poloměry oblouků,tip R500-R440.
Milan

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 6:58 am
od jaro99
Ďakujem za inšpiráciu, preštudujem tento návrh a prejdem si ešte raz tvoje knihy a "poskladám" niečo iné.

Re: Kazetové koľajisko

PříspěvekNapsal: stř 17 dub, 2019 7:08 am
od milan ferdián
jaro99 píše:Ďakujem za inšpiráciu, preštudujem tento návrh a prejdem si ešte raz tvoje knihy a "poskladám" niečo iné.

Není zač,ale já bych se námětu nevzdával.Dej ještě rozměry místnosti a představu na jakém segmentu budou dvojkolejné oblouky tratě.
Milan