Stránka 2 z 2

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: sob 16 úno, 2019 10:42 am
od 987mis
Přidávám včera zmiňovanou vedlejší trať.

Trať začíná ve stanici Čerchov, odkud pokračuje stoupáním přes tunel do první stanice. Délka tohoto úseku je 2,4 m a je to zhruba i vzdálenost, na které se musím dostat dostatečně vysoko, aby bylo možno překonat výškově hlavní trať. Teoreticky vzato může hlavní trat nepatrně klesat, ale spíše bych ji rád zachoval na úrovni 0. Zkoušel jsem hledat doporučené hodnoty stoupání a inspirovat se. Jak bylo napsáno, čím méně, tím lépe. Zatím počítám se stoupáním 4 - max. 5 cm na metr. Což je cca 10-12,5 cm na délce 2,4 m koleje. Na průjezd lokomotivy s pantografem nahoře by to dle obrysu stačilo bohatě, nutno však počítat s elektronikou, které si také nějaké místo vezme. Tím se dostáváme do první stanice, která zůstala nepozměněna. Tvar stanice se mi líbí, velikostně se u CODE 55 také moc nezměnila.

Popojedeme dále přes vysoký násep. Zde se mi líbí Milanův návrh, který pokud se nepletu představuje trať vedoucí po hrázi přehrady. Vzhledem k tomu, že vodní díla patří mezi stavby, které mě vždy fascinovaly, nemám sebemenší důvod tento prvek z kolejiště odstraňovat. Navíc, když lze brát inspiraci přímo ze skutečnosti - například na hrázi V.N. Bešeňová. Pokud je ještě někde hráz přehrady s železniční tratí, budu rád za info :) (Hráz V.N. Bešeňová zde https://static.panoramio.com.storage.googleapis.com/photos/large/17364465.jpg).

Po přejezdu hráze následuje zastávka a místní lom. Zde přišly první komplikace, jelikož jsem nepřišel na to, jak narvat 10° výhybky tak, abych dostal tvar, který je na původním ztvárnění plánu. Zvolil jsem metodu, kdy méně znamená více a ponechal jen jednu kolej, na které se bude nacházet zařízení lomu s výsypným zařízením do vagonů. Délka rovné koleje, na které by se mělo zařízení nacházet je 350 mm, tzn. např. 4 vozy řady Eas. Není to moc, ale taky to nebude lom produkující stovky tun materiálu denně.

Tím se pomalu blížíme ke konečné stanici, která se změnila skoro celá. Nechtěl jsem ji moc zvětšovat, spíše zachovat původní rozměry a tak to byl celkem boj. Ve finále se však nějaký výsledek dostavil a myslím, že asi i dobrý. Vjezdové zhlaví bylo natáhnuto a posunuto. Remíza pro posun byla přemístěna a nachází se u vjezdu do stanice mezi hlavní kolejí a nákladní kolejí pro nakládání dřeva z místního lesa. Vlečka na druhou stranu, směřující do místní továrny, byla ochuzena o jednu výhybku. Jednak už by se tam nevešla, také jsem si říkal, že by tam asi byla zbytečná. Továrna bude pravděpodobně sklárna - to ještě uvidím. Osobní stanice se tvarově nezměnila.

Náhled na celou vedlejší trať zde. Nápady, připomínky vítány. Mirek
cerchov_vrch.jpg

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: pon 18 úno, 2019 8:19 pm
od 987mis
Trochu z jiného soudku. Ve 3D jsem zpracovával pro jiné účely staniční budovu Čisovice a vzhledem k skoro shodnému konceptu stanice na vedlejší trati - ta mezilehlá - jsem se rozhodl, že právě Čisovice budou ztvárněny v této stanici :)
Cisovice.jpg

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: pon 04 bře, 2019 6:38 pm
od 987mis
Sice to nemá nic společného se stavbou kolejiště, ale myslím, že i tak je to pro mě velký krok kupředu. Aneb má první pořádná lokomotiva, která se snad jednou bude prohánět po spodním okruhu. Nějak se začít musí :) Zatím bez DCC.
372.jpg

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: pon 04 bře, 2019 10:24 pm
od HonzaM
987mis píše:Trochu z jiného soudku. Ve 3D jsem zpracovával pro jiné účely staniční budovu Čisovice a vzhledem k skoro shodnému konceptu stanice na vedlejší trati - ta mezilehlá - jsem se rozhodl, že právě Čisovice budou ztvárněny v této stanici :)
Cisovice.jpg

To už je obrázek sestaveného modelu v N-ku?

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: úte 05 bře, 2019 5:15 am
od 987mis
HonzaM píše:To už je obrázek sestaveného modelu v N-ku?

To neee, to je render ze 3D :) 3D model s texturou. Je to fajn pomůcka - člověk pak ví jak to asi bude vypadat a může doladit drobnosti.

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: úte 05 bře, 2019 7:46 pm
od Polabský
Mám pocit, že Čísovice byly zčásti podsklepené :oops: . Minimálně za pravou lavičkou.
Hezký večer Všem.

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: úte 05 bře, 2019 7:52 pm
od 987mis
Polabský píše:Mám pocit, že Čísovice byly zčásti podsklepené :oops: . Minimálně za pravou lavičkou.
Hezký večer Všem.

Máte pravdu. Ani jsem si toho okénka nevšiml v té trávě :D Díky za postřeh :)
https://www.pacifikem.cz/?inc=210_cis_foto

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2019 2:20 pm
od 987mis
Pomalu přibývá kolejivo. Dnes dorazila první část :) 1x dvojité křížení, 1x anglán, 8 obloukových a 10 středních výhybek. K tomu 12 flexi kolejí. Před časem jsem ještě splašil 6 výhybek - 3x oblouková a 3x dlouhá - z druhé ruky, které byly párkrát jeté. A nyní je na čase zase chvilku šetřit :D
part_1.jpg

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2019 7:07 pm
od HonzaM
987mis píše: A nyní je na čase zase chvilku šetřit

Nezapomeň i na úpravu výhybek, popsané tu bylo tady na diskuzi v jiném vlákně. Trochu práce s tím je a je dobré mít výhybky připraveny než se začne s pokladánim.

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2019 7:35 pm
od 987mis
Díky, ale ono to až tak žhavé momentálně nebude. Myslím, že pokládání má ještě nějaký ten rok čas :D Nejdříve musí být kde pokládat :twisted: A až na to přijde, tak se nakupí tolik otázek, že nebudu vědět co řešit dřív. Aktuálně jsem řešil problém řezání kolejiště. Nakonec jsem to vymyslel rozřezáním na 5 dílů, kdy délka je jednotná - tzn. 1,4m a šířka se mění a to na 700,700,950,850,700. Kus tvořící zbytek kolejiště do tvaru L bude mít 1100*1100. Snažil jsem se umístit řezy tak, abych se vešel do mezer mezi výhybkami a měl tak jednodušší život.
rez_1.jpg

rez_2.jpg

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2019 11:25 pm
od HonzaM
Ta dělení bych rozhodně posunul tak, aby procházela vjezdovou stranou výhybky a ne přes srdcovku nebo v jejím těsném sousedství. Nezapomeň že tam budou izolační spojky a naopak pokud bude kousek výhybky na jednom dílu a zbytek na druhém, bude potřeba zajistit napájení obou částí.

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 8:01 am
od 987mis
Snažil jsem se právě umístit řezy tak, aby vyšly mezi výhybky do míst, kde se nachází vložené 30mm dlouhé koleje, které zajištují větší osovou rozteč kolejí. Samozřejmě bych byl nejradši, kdybych se dělení ve zhlaví vyhnul úplně, jenže v CODE55 je to tak natáhlé, že to moc možné není (za předpokladu, že chci zachovat bezproblémovou skladnost a možnost případné přepravy, za což považuji šířku jednoho segmentu kolem těch 700-950mm.

PS: zkoušel jsem hledat tu úpravu výhybek a zatím marně. Kdyby jsi mne nasměroval, byl bych rád. Díky :)

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 8:31 am
od milan ferdián
987mis píše:
PS: zkoušel jsem hledat tu úpravu výhybek a zatím marně. Kdyby jsi mne nasměroval, byl bych rád. Díky :)

viewtopic.php?f=17&t=2067&start=135

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 11:26 am
od 987mis
No vidíš, hlavně že jsem tam nedávno psal X příspěvků :D Díky Milane :)

Re: Kolejiště N (3,9x2,5m) alá Čerchov

PříspěvekNapsal: sob 06 dub, 2019 7:54 am
od HonzaM
987mis píše:PS: zkoušel jsem hledat tu úpravu výhybek a zatím marně. Kdyby jsi mne nasměroval, byl bych rád. Díky :)

Pro bližší představu úpravy dva obrázky, umístění řezů u srdcovky a přípájení vodičů.