Maličké kolejiště N

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod sandik » sob 06 zář, 2008 11:20 pm

Omlouvám se že se do toho míchám, ale osobně bych měl potřebu tu ven z panelu vedoucí kolej napojit na ovál viditelně. Rozumím tomu, že vlak z modulu nejprve projede tunelem a teprve pak vjede na nádraží. O něco se tím prodlouží jeho trasa. Nezdá se mi ale, že by těsně vedle nádraží vedla trať, která by nebyla s nádražím propojena. Samozřejmě, že model je kompromis s realitou, ale když nic jiného, tak bych do oblouku vložil výhybku (třeba i nepřestavovanou "dekorativní"), přes kterou by byla trať se stanicí propojená úvratí.
sandik
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 17 srp, 2008 2:13 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod JanoH0e » ned 07 zář, 2008 11:08 am

Súhlasím so sandikom. Je fakt, že podobná situácia existovala, resp. existuje v Nemecku na trati Betzdorf- Dillenburg, vedľajšia trať do Daaden , odbočka Grunebach. Ale je potreba si poriadne pozrieť, ako to tam funguje, hlavne návestidla a stavanie vlakovej cesty. Inak v Čechách je podobná situácia je Pacifiku, odb. Rataje n. Sázavou viď magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2008080002.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 07 zář, 2008 11:31 am

JanoH0e píše:Inak v Čechách je podobná situácia je Pacifiku, odb. Rataje n. Sázavou viď magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2008080002.

To je jiná situace.
Tam není odbočení dvou souběžných nepropojených traťových kolejí před stanicí.
Je tam rozbočení z jedné společné koleje + za ním je pouze zastávka, nikoliv stanice...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod JBr » ned 07 zář, 2008 1:33 pm

Co treba Jenec, ktera je kousek od odbocky Jenecek?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod JanoH0e » ned 07 zář, 2008 1:39 pm

Myslel som upraviť plánik podľa situácie. Posunúť skrytú stanicu do pravého rohu, tunelový portál umiestniť na začiatku oblúka vľavo, t.j. na konci rovného úseku, krátky most cez roklinu v oblúku a odbočka v asi polovici oblúka. Podľa fotiek predpokladám, že tam bolo pri zastávke aj nákladisko, t.č. zrušené. Ak by tam bolo čo nakladať, zrejme by tam bola aj stanica ako v prípade plánku.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod marho » ned 07 zář, 2008 10:07 pm

Toto řešení výjezdu z tunelu zde je od počátku, a není to ani moje přání, ani zobrazení nějakého skutečného řešení, ale technický výsledek různých požadavků, jako dodržení normy přechodu na modul na delší straně kolejiště, malých rozměrů kolejiště a geometrie použitého kolejiva.
Začal jsem teď přemýšlet o úpravě, ale mám pocit, že bych byl zpět na začátku a musel to celé předělat. :?
A mám to na domácí ježdění, abych se na tom naučil techniky a vyzkoušel digitál, sám nejsem nadšený z toho, že mi do tunelu vede jednokolejka a z druhé strany leze dvoukolejka, která se rozvětvuje, ale beru to jako technickou nutnost.
Kdyby někdo přišel s jednoduchým řešením, tak proč ne, ale např navrhovaná "dekorativní vyhybka" se tam asi nevejde bez zásadních změn. A stála by mě dvě vyhybky.
Díky za názor.
Ještě někdo něco? :)
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 64
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků