milan ferdián píše:igino píše:Pri troche fantázie a veľmi pozvoľnom modelovaní predlohy by sa do stanice dala zakomponovať i už neexistujúca úzkorozchodná vlečková železnička vedúca do pôvodnej staršej časti papierní - do Masníkova.
Tak a to mě zaujalo.Máš nějaké podklady?Zpracoval bych námět do publikaci v modelové velikosti TT/TTe - II.epocha/
modul protože jsi TT-ečkař .Já vím,že máš Igore Slavošovce již rozpracované,ale ty historické zobrazení jsou pro mne fascinující.Jestli máš tedy podklady pošli mi je,prosím tě,samozřejmě jestli se rozhodneš na email adresu fmodelzavináčcentrumtečkacz.
Potřeboval bych vědět parametry/vytyčovací schéma výhybek ouzkařů.Délka,poloměr,úhel.U klasiky výhybky TILLIG/12°.
Předem děkuji.
Milan
Cenné informácie k úzkorozchodnej papierenskej železnici mi pred časom poskytol Z. Maruna. Zacitujem niečo z jeho poznatkov k danej problematike:
Majitel: Továreň na papier úč. spol. Slavošovce
Rozchod: 600 mm
Délka: 1,070 km
Trať postavena a zkolaudována asi před 30 roky (psáno roku 1926)
Slouží dopravě dřeva mezi nádražím a továrnou.
Max sklon 25 promile
Min poloměr 50 m
Max rychlost 3 km/h
Kolejnice 8 kg/m, vysoké 50 mm, dlouhé 5 m
Pražce dubové profilu 10/12 cm x 110 cm, rozteč 50 cm
Vozový park: 8 vozů 'Muldenkippwagen', vše s brzdou, váha
vlastní/ložná 350 kg / 700 kg, nárazníky 300 mm nad kolejnicemi
Prikladám i niečo z jeho nákresov.