H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Vladimír_B » stř 13 úno, 2019 10:33 am

Ahoj, zkusil jsem si rozkreslit "inverzní" kolejiště a nelíbí se mi to. Protože mi to utopí hlavní stanici (zleva druhá stanice, zprava nadjezd), zkrátí, resp. bych musel vytáhnout zhlaví do oblouku, začíná mi to připomínat kolejiště z katalogu Piko :D a v neposlední řadě z obou stran stanice je 90°oblouk stejným směrem a to se mi nelíbí. Mimo jiné problém je způsoben snahou o zachování pouze dvou pater kolejiště, konkrétně výjezd ze stanice se musí ohnout a vyhnout skrytému oblouku esíčka pod levou stanicí. Rozkres nemám, protože jsem ho rovnou překreslil na následující myšlenku:
(pravá strana je pořád stejná varianta klasik bez trianglu)
VladimirLeva.jpg

...a s tímhle začínám být spokojen.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 13 úno, 2019 11:01 pm

Ahoj Vláďo,
Proč tak tvrdošíjně trváš na mostě přes stanici, aby tra´t nadjížděla sama sebe? V 90% případů vypadá líp most přes údolí či rokli s potokem, nebo přes suchý důl, než přes nádraží.
Co se týká vedení trati na posledním návrhu, úplně Tvé nadšení nesdílím. Vedení trati dokola celé stanice a ještě přes most je až moc vlakodromózní. navíc celkem zbytečně honíš vlaky do kopce a z kopce.
Abych je blbě nekafral, přikládám návrh. Ano, obě trati do SN se kousek za portálem úrovňově kříží. Ale jak jsi určitě též sám poznal, když jedna trať vystoupá, vzniká nepříjemný problémek "kam s ní?" resp. kudy ji dostat zase do SN. Když jsem u SN, nekreslil jsem ho, ale asi bych pro obě trati udělal společnou smyčku, tedy vedení trati by mělo výsledný tvar velmi pokroucené "psí kosti",
Přílohy
IMG_E3740.JPG
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod nexus » čtv 14 úno, 2019 5:41 am

Vladimir_B: Nedá mě to, abych se nezeptal. Jak chceš vyřešit krajinu vlevo dole? (dvě tratě zhruba stejně vysoko a portály proti sobě).
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 167
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Petr S. » čtv 14 úno, 2019 8:43 am

Čau Vladimíre , vím že zatím řešíte traťovou část , ale potom bude následovat mluvnická stránka - tedy názvy stanic . Vzhledem k rozmístění bych měl v záloze dvě : ta horní by byla Horní Dolná a pro tu dolní bych navrhnul Dolní Horná .
Ze Smíchova zdraví Petr S. :D
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 14 úno, 2019 11:22 am

Ahoj Petře,
Vláďův návrh je z lingvistického hlediska jasný. Já mám obě stanice stejně vysoko oddělené horským hřbetem. Navrhuji tedy Předhoří a Záhoří (bráno zleva doprava).
Sorry za plevelení, ale nedalo mi to...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 14 úno, 2019 12:41 pm

Ze Smíchova se smíchem P. S. a já čekal opět rozmlouvání a přemlouvání... :D :wink: Nebo Levou zadní a Pravá přední, příp. Kupředu levá a První pětiletky jako v rudé 3/4 Asie... Nezlobím se, vždyť já to dělám ostatním pořád. :oops: A pro MiŠ Příkoří a Záhoří. :D
MiŠ: Snaha o brainstorming? Resp. patentní Cimrmanova methoda slepých uliček. Proč most? Kvůli délce stanice a navíc, hodím-li levou stanici ke zdi, tak je nedosažitelná pro takovéto běžné šoupání a rozpojování souprav... Příčina je klasická, že chci na pětník nacpat toho co nejvíc: dvě "dlouhé" stanice, dvakrát dlouhou trať a to nejlépe v jedné rovině, resp. max. dvě patra, bez tobogánů a mega skryťáků, tedy snaha o jakousi lehkost a nepřekolejovanost - bláhové. Plácnout sem dvě tří metrové stanice, tak aby byly kus od sebe a nedotýkaly se je problém. A k tomu na každém konci kolosální čtverec 1200*1200 na vratný oblouk. Další možnost je zabrat celou místnost, ale nebude to potom moc veliké? Ale to už by ta lokála musela být někam v apendixovaná a nesměla by takhle trčet do středu místnosti... A nebo dvě stanice, jednu falešnou 2kolejku a nějak to zašmodrchat... Nevím (nic), zvážím a uvidím... Díky fšem.

Nexus: já to črtnu. Hlavně by to nesmělo vypadat jako krtince...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 14 úno, 2019 1:18 pm

A Michale správně lingvisticky je to Mezihoří a Záhoří, pokud se z. B. s. zabýváš historickým vývojem pojmenováním a významu názvu obcí a sídel... :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Vladimír_B » sob 16 úno, 2019 11:21 pm

Záhoří či ještě lépe Zahořany s kultovní třídírnou...
Jsem tu zas vašnosti a opět nic přelomového, je to spíše návrat na začátek. :D (a hrozná litanie navrch)
Nejprve tu mám pro pana Nexuse dvouportálovou situaci, nakonec jsem to pojal jednoduše. V podstatě hřeben terénní vlny na kolmo protíná železnice. Na první pohled se může zdáti, že jedna, ale jsou dvě... (A ty px jsou opravdu zbytečně velké, leč nemám teď prostředky a energii ku korekci. A ten blbec spodní se nechca otočit pro změnu... :D )
IMG_0002.jpg

Dále jsem rozšířil levou stranu kolejiště o posledních volných 600 a LH ROH jsem vytvořil dle návrhu MiŠ, i se suchodolem, či suchdolem.
IMG_0001.jpg

Krajina (vlevo) je pokus o ztvárnění přechodu z pahorku pahorkatiny do lužních luk (neměly by už být spíše zmeliorovány a potok zkanalizován?), za což může místní potok (i když se může jeviti z nákresu jako Rio Grande :D ) i s četnými meandry, jež do masivu různých sprašů a sedimentů (jílů, živců, písků, se slabými žílami černého uhlí, kyzových břidlic atd... :D) si silou vodní vytvořil široké údolí za několik miliónů let a za dalších několik miliónů let ho přeťal odvážný, monumentální a vysoký násep železné dráhy. A ještě není v plánku znázorněn přístup na tu odříznutou louku, brod bude muset JeZeĎákům stačit. :D Jen ať je ekologům špatně.
To celé mi přijde jako zajímavý prvek, protože každý na kolejišti má kopce, lužní louky asi málokdo. :D Dále budu přemýšlet o skryťáku a jsem opět na začátku.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Petr S. » ned 17 úno, 2019 6:17 pm

Z hlediska dopravního , nebylo by jednodušší postavit mezi nádražími silnici ? Značně by se zkrátila cestovní doba a cestující by to uvítali .
Udělal bych tam smyčku z Faller car systém a měl bych vystaráno !!!
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 18 úno, 2019 12:53 pm

Pro Petra a podobné rýpaly:
Nebylo!
1. Účelem železničního modelu je železniční provoz a ne autodráha.
2. Mezi stanicemi se nachází horský hřeben, s rozlehlými lesy. Silnice by musela překonat značné převýšení, kde by se stavitelé neubránili serpentinám. Proto by cesta trvala dost dlouho i při použití horských autobusů Tatra 500 HB, natož s chrchly typu Robur. V zimě sedlo trpí přívaly sněhu a udržet silnic sjízdnou není snadné. Do nedávné minulosti byly dlouhé tunely, které by dokázaly hřeben provrtat výsadou železnic.
pro Vladimíra:
Vypadá to dobře, trochu mi schází výškové kóty u kolejí pro vyjasnění situace.
předpokládám, že trať nepovede v celém oblouku v náspu. Někde v místě výhybky by se pravděpodobně niveleta kolejí přiblížila k výšce terénu, pak by kousek trasy mohl vést i v decentním zářezu (který třeba skryje nejostřejší část oblouku). Pak zase násep i když ne tak vysoký. - Jako inspirace by mohla sloužit trasa mezi Nýrskem a Dešenicemi (- Zelenou Lhotou)
Třeba tam pak budeš k Jezeďákům shovívavý a postavíš jim tam i cestu s přejezdem.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Petr S. » pon 18 úno, 2019 2:53 pm

Já vím , že provokuji .
Mám to oko trochu jinak postavené . Snažil bych se schovat malé poloměry a provoz soustředit do jedné hezké stanic. Lokálku ponechat doopravdy jako lokálku .
Podívejte se na https://www.youtube.com/watch?v=uMcj5ctFwgU . To bych považoval za hezké domácí kolejiště . To , co je vidět má přijatelné poloměry , malé jsou schované .
Zdarec .
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod milan ferdián » pon 18 úno, 2019 3:58 pm

Petře,že ty jsi zrovna před chvíli vyfáral :mrgreen: :wink: :?: Chceš ,aby Vladimír dostal infarkt :?: O takovém domácím kolejiští může řada modelářů v českých a slovenských hájích a luhů jen snít :!: :!: :!: A co se týče prostoru dle videa,na to Vladimír nemá :lol: :lol: .Zdař bůh :wink: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod milan ferdián » pon 18 úno, 2019 8:14 pm

Pánové,vřele všem doporučuji zhlédnout všechny videa "LUZY".
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Petr S. » pon 18 úno, 2019 9:43 pm

Zdarec vespolek ,
pěkné domácí kolejiště je otázka mnoha let usilovné práce . Nejdřív se postaví to skryté a potom to viditelné . Proto budu lobovat za modulovku , protože tam mi stačí to viditelné , tedy půl práce . Jak bych postavil to domácí , nevím , protože na Hrabové už uplynulo více než 10 let a ještě je to málo .
Ale k jádru věci .
Pan Yver řeší některé věci , řekl bych , nadčasově . Kolejiště má natažené okolo stěny a klidně přizná část skrytých kolejí na přemostění vchodu - viz https://www.youtube.com/watch?v=RVG6VNYAqcQ ( okolo 5 min. ). Také šetřil místem a proto část traťového úseku vede jen po úzkém rámu ( možná jen 30 - 40 cm ) . Zcela mimořádné je vedení druhé trati do koncového nádraží ve třetí úrovni - za 1. počítám skryťák , za 2. nádraží Luzy , za 3. vedlejší trať do stanice Marhodieu . Dobře se to pozoruje na videu : https://www.youtube.com/watch?v=ULSvsD4s7yI . Něco podobného jsem neviděl . Na ploše 3 / 5 metrů jde postavit krásné kolejiště . Sjezd a výjezd toboganem je v jeho případě nutnost , ale Vladimír by docela dobře mohl jednou tratí klesat okolo místnosti na 8 metrech možná o 30 cm na úroveň skryťáku . Systém tobogánů je vidět z pohledu strojvůdce na : https://www.youtube.com/watch?v=uTTpEaIQoOo .
Tak hezké sny . Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

Příspěvekod Petr S. » pon 18 úno, 2019 9:59 pm

PS. , ještě seznam nahrávek : http://lereseaudepsx.e-monsite.com/page ... enaudyver/
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků